Svar

Jeg er træt af YouSee og vil gerne ud af forholdet

Kan jeg skifte til et andet firma hvor man selv kan vælge hvilke tv kanaler man vil have?

Kan man have YouSee fiber internet og tv fra et andet firma via YouSees kabler?
icon

Bedste svar af Radiomanden 1 januar 2017, 17:49

Du har fået en pris fra Hiper på Kr.299 for forbindelsen, så det er det der skal betales. Det er ikke som i andre lande hvor der er en pris for produktet og en pris for levering af produktet.

Se original

31 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Internet kan måske leveres af anden udbyder (Hyper), det kommer an på om det er muligt i området.
Det er IKKE muligt med anden udbyder af TV i kablerne.
Hos You See er der jo frit valg af kanaler, udover Grundpakken, den skal haves.
Kalder du det frit valg?
Men jeg kan så skifte netudbyder og er tvunget til at beholde yousee tv?
Omdømme 7
Badge +6
Der er jo ingen tvang at der skal aftages fra You See, det bliver bare ikke via deres kabler hvis der ønskes anden udbyder.
Bredbånd uden TV er også en mulighed, hvorvidt det er muligt i dit område skal du forhøre dig om hos You See.
På min adresse kan jeg få en 1000/1000 Mbit fra Hiper, som er langt hurtigere end det YouSee tilbyder, til 299 om måneden. Men hvad skal YouSee så have for levering og andet?
Omdømme 7
Badge +6
Hvis du beholder TV, så afregnes det til dem på samme måde som du gør nu, bredbånd fra anden udbyder afregnes så naturligvis til dem.
Men skal YouSee ikke have godt betalt at Hiber bruger deres kabler til levering af internet?
Omdømme 7
Badge +6
Du har fået en pris fra Hiper på Kr.299 for forbindelsen, så det er det der skal betales. Det er ikke som i andre lande hvor der er en pris for produktet og en pris for levering af produktet.
Betaler Hiber så til YouSee for at bruge deres kabler?
Omdømme 7
Badge +6
Det er ganske som på DSL forbindelser hvor de enkelte udbydere lejer sig ind på TDC's kabler.
Tak for svarene, jeg overvejer at droppe YouSee helt, altså købe det billigere og hurtigere Hiber net og så streame tv fra pc og mobil og ellers se Netflix
Omdømme 7
Badge +6
Så skal du forhøre dig om det er muligt på adressen, at få Bredbånd uden TV fra anden udbyder.
Tak igen! Vil jeg gøre. Ellers må jeg jo finde mig i det og købe YouSees grundpakke
YouSees net er åbenbart nede, jeg kan ikke engang se hvad grundpakken koster og hvad den indeholder. Er der nogen som kan hjælpe?
Omdømme 7
Badge +6
Grundpakke indeholder:
https://kundeservice.yousee.dk/tv/kanaloversigter/grundpakken
Prisen kommer an på de rabatter den enkelte forening har. Så det skal du forhøre dig om.
Omdømme 1
Er igang med samme overvejelser. Har idag HomeTrio Fiber, med internet, TV og telefoni.
Men må sige at jeg er rigtig godt træt af at YouSee bevist 'sylter' fibernettet, ved kun at tilbyde den langsomme 50/10MB hastighed. f.eks. er 50/10MB den laveste hastighed på yousee's Coax netværk - som nu kan levere 500/60MB som højeste hastighed.
Inden TDC købte fibernettet af Dong havde jeg Waoo. Dengang(for en del år siden) havde jeg 100/100MB internet + tv, telefoni, og idag tilbyder Waoo 300/300MB.
Det er helt til grin at Yousee kun vil tilbyde 50/10MB på deres fibernet - især når Hiper kan tilbyde 1000/1000MB på samme linie.
Så ovenpå deres lille svipser her over nytår, er jeg nu kommet frem til at det er seriøst værd at overveje alternativerne til Yousee - deres løsning på fiber er en joke.
Vil høre om der er nogle som har erfaring med Hiper, og så Viasat satellit pakken med Video on Demand via internettet.
Tak Radiomand, der står ikke noget om pris, jeg bor i et ganske almindeligt parcelhus med min familie, hvad koster det mon?

Tak for svaret Jan Juul, jeg føler mig også helt til grin og kan ikke vente med at komme ud af YouSee. Jeg vil også meget gerne hører om folks erfaringer med Hiper. De har 7,5 i snit på Trustpilot https://dk.trustpilot.com/review/hiper.dk

Ps, jeg har også HomeTrio Fiber

Kan du ikke bare streame og se Netflix på dit tv?
Denne anmeldelse er 17 timer gammel:

"Billigt, fleksibelt og overraskende god kundeservice.

Vi havde fornøjelsen af at være kunder hos hiper i 7 måneder. Det var syv måneder med stabilt og lynhurtigt internet. Hipers kundeservice var klar til at hjælpe da vi var klar til at modtage internet gennem tv stikket, alt er forløbet gnidningsfrit og det har generelt bare været en god oplevelse.
- Vi måtte desværre skifte internetudbyder da vi flyttede. Vores nye lejlighed var ikke klar til Hiper endnu."
Og en mindre god, 31 timer gammel:

Nyt internet lige før nytår der ikke virker og dårlig kundeservice

Jeg bestilte nyt internet igennem HIPER, og hér lørdag, dagen før nytårsdag, virker det ikke.

Da jeg bestilte det nye internet, talte jeg med én fra HIPER i telefonen. Jeg fortalte ham, at vi havde internet igennem telefonstikket i dag, og at jeg havde checket på HIPER.dk om jeg kunne få igennem telefonstik/kabel tv, og selvom der stod kun telefonstik, sagde medarbejderen at jeg kunne få igennem kabel-tv.

Han sagde, at det ville virke uden problemer.

Nå. Tiden skrues lige tilbage lidt. Min kollega anbefalede HIPER - men trak anbefalingen tilbage to uger efter pga. dårlig service. Dér havde jeg allerede bestilt, og grundet min gode oplevelse på telefonen, tænkte jeg ikke mere over det.

Men nu virker det ikke. Og jeg har lige betalt 409 kr. Og så endda lige op til nytårsdag, årets bedste tømmermændsdag med film og serier. Det kunne ikke være en dårligere kundeoplevelse med en ny internetudbyder. Det skal bare virke.

Jeg bad i min mail til HIPER om at få de første 3 måneders internet gratis som undskyldning, og at få dette løst hurtigst muligt - en lille pris at betale, synes jeg.

Det endte med, at teknikeren ringede, kunne ikke løse det, og tilbød en kørende tekniker "i tidsrummet 7.30 - 16.00 på mandag". Nu skal min kæreste altså være på stand-by hele dagen, og der er 0 internet nytårsdag.

.. og desuden blev mit forslag til plastret på såret til en forhandling: "jeg kan ikke give dig 3 mdr. for blot et par dage uden internet, det kan jeg slet ikke" (ingen forståelse for min opfattelse af problemets omfang) samt modsigelse af deres løfte i deres mail:

"Vi tager det særdeles alvorligt og anerkender, hvor vigtigt det er for dig at have net."

Det blev til 14 dages kreditering (svarende til ingenting, 93 kr.), 8,5 timers tekniker stand-by på mandag (heldigt at min kæreste har fri den dag) og ingen internet Nytårsdag.

Jeg anerkender, at fejl kan ske, men hvis man som HIPER synes det er meget vigtigt at kunderne har internet, tager dem alvorligt, og man gerne vil konkurrere mod de store udbydere, skal man have check på tingene, og kompensere sine kunder ordentligt.

Min oplevelse har været dårlig, og så snart min bindingsperiode er udløbet, tror jeg at jeg skifter udbyder.
Og en god på fiber net fra 1.12 med gravearbejde:

"1000/1000 MB/S Nemt og uden overraskelser

Utrolig enkel hjemmeside, nemt at bestille, hurtig tilbagemelding.
Installationen med boks inde og ude og gravearbejde forløb som aftalt, og det virker bare.
Jeg er meget tilfreds."
Omdømme 7
Badge +6
Bonavent skrev:

Tak Radiomand, der står ikke noget om pris, jeg bor i et ganske almindeligt parcelhus med min familie, hvad koster det mon?

Det har intet at gøre med hvordan du bor, det kommer an på hvorfra leveringen sker, i mange tilfælde er det via en Antenneforening, og de har oftest billigere levering end listepriserne.
Her er leveringen pænt billigere, via vores forening end You See's priser. Ligeledes rabat på bredbånd og Mobil. Så der er ikke en fast pris på levering.
Et andet men meget dårligere tilbud fra Gigabit.dk:

"Vi har registreret at du har installeret fiber og vi kan levere uden teknikerbesøg.

100 Mbit/s download og 100 Mbit/s upload koster 249 kr/måned og fra kr. 0 i oprettelse."
Tak Radiomand, jeg er ikke medlem af nogen antenneforening. Hvor gammeldags lyder det også lige, hahaha....
Som jeg ser det bliver det Hiper.dk til 299 om mdr for 1000/1000, men jeg ved ikke med tv, skal lige ringe lidt rundt.
Omdømme 1
Bemærk at det er muligt at få Telia TV leveret på din Hiper forbindelse. De kan levere IPTV ovenpå en hvilken som helst internet forbindelse, bare den er hurtig nok.
Eneste minus fra min side er at Telia ikke leverer de viasat kanaler der viser sport/formel 1. Gjorde de det, ville jeg vælge Telia.
Tror det bliver en lille parabol på huset, og så kan jeg se de kanaler som jeg gerne vil.
Samme pris(Viasat + Hiper) som idag hos Yousee, men 20 gange bedre internet, og TV kanalerne er i bedre kvalitet (mindre komprimering) + viasat også begynder at sende 4K fra sportsbegivenheder.
Kræver lidt arbejde med at trække sat kabler, men intet stort arbejde.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)