Irriterende, at Kanal5 nu ligger blandt DR's kanaler i kanalrækkefølgen

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
  • Veteran
  • 248 kommentarer
Jeg havde ikke fået noget at vide omkring kanal rokering. Så jeg blev overrasket da Kanal5 var væk :)

Men mere irriterende blev jeg, da jeg så Yousee havde splittet den ellers logiske kanalrækkefølge op, så kanal5 nu ligger på plads 4, øv.

Yousee's info kanal så jeg meget gerne placeret længere oppe i default kanalrækkefølgen, så man ikke selv skal bøvle med flytning af tuner kanaler på tv'et. Vi har allerede de onligatoriske ekstra betalingskanaler over kanal 100, som skal slettes hvis man vil ha' det lille tv billede på i guiden.

Kan i dog ikke lave det således, at de danske kanaludbyder's kanaler ligger som før i en mere logisk rækkefølge?

Altså DR's kanaler, samt TV2's kanaler (u. Kanal5), efter hinanden, så viasat, og efterfølgende kanal4, 5, 6... 

9 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Moef, jeg synes også at det er lidt underligt at YouSee promoverer Kanal 5 frem til plads 4. Der er nok noget politik i det.

Men hvad er det for en historie du nævner om at betalingskanaler over kanalplads 100 skal slettes hvis man vil have det lille tv billede på i guiden?

Omdømme 2

Badge
Tak for svaret Vilhelm,

Det med thumbnail tv billedet i EPG guiden ikke virker, er efter genindlæsning af ens kanaler, hvor man efterfølgende skal slette nogle bestemte kanaler for at få det til at virke. Jeg sletter bare alt efter kanal 100, så virker de lille EPG guide billede.

Man vender sig til, at Kanal5 ligger nede blandt DR's kanaler. Men jeg syntes stadig det er noget ulogisk ustruktureret at ligge kanal5 der. 

Hvis det kunne lade sig gøre, så havde jeg helt sikkert smidt K5 mellem 4 og 6 som før ændringen, hvor rækkefølgen var logisk og lige til.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Vilhelm skrev:
Moef, jeg synes også at det er lidt underligt at YouSee promoverer Kanal 5 frem til plads 4. Der er nok noget politik i det.

Men hvad er det for en historie du nævner om at betalingskanaler over kanalplads 100 skal slettes hvis man vil have det lille tv billede på i guiden?

Du kan se her hvilke kanaler det drejer sig om:

Minibillede og lyd af den kanal, du stod på, da du hentede EPG oversigten fra

Slet TV kanaler på 143 mhz

event SD

event HD

C more serie SD

C more hits SD

C more first SD

Dette gælder alle Samsung TV og HDD optagere

Ovennævnte er et indlæg af mich i en anden tråd.

Omdømme 2

Badge
Tak for oplysningen Joern :)

Jeg vidste godt, at man ikke havde nøde at slette alt efter kanal 100, men blot nogle få udvalgte kanaler, for at få det lille EPG guide tv billede til at virke. Vi har ikke noget betalingskanaler over kanal 100, så for mig på min Samsung tv + recorder, er det nemmest blot at markere alle indlæste tv kanaler, og så fjerne markeringen op til kanal 100, trykke "slet". Så funker EPG tv billedet :)

Men godt at kende til de bestemte kanaler der skal slettes, hvis jeg kan huske til det næste gang jeg indlæser alle kanaler :)

Det er stadig en streg i regningen, at lægge Kanal5 ned mellem DR's kanaler, lidt noget rod  :(

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Tak for svaret, Jørn.

Det ser dog ud til at min ellers udmærkede YouSee Guide på mit Panasonic V10 ikke kan vise miniature-billede.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Vilhelm skrev:
Tak for svaret, Jørn.

Det ser dog ud til at min ellers udmærkede YouSee Guide på mit Panasonic V10 ikke kan vise miniature-billede.

Nej, du skulle jo nok ha' købt et Samsung. :D

Jeg mener at vide at det kan den godt, men det kræver at du genindstalere alt til fabriksindstillinger, og når du vælger valg af kanal udbyder, at du vælger yousee som din udbyder, (og ikke alle kanaler) jeg har også panasonic, og kun den måde lader det sig gøre på, det tog også mig måneder at finde løsningen, eller skal jeg sige et klogt hoved fra et panasonic center som vidste hvordan, det er lidt besværligt og tager tid, med det virker perfekt :-)

Omdømme 3

Badge
Om kanalsøgning på Panasonic V10E og andre 10-modeller findes der denne omfattende diskussion og vejledning fra 2010: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=89044&PN=9&title=guide-p-x10

Jeg bruger de indstillinger, der nævnes på side 9, bl.a. bruger jeg Finland som land. Jeg har ikke undersøgt om der er kommet en firmware-opdatering der gør det muligt at bruge Danmark og alligevel have en  normal YouSee Guide.

Irriterende med dette hemmelige kanalflytteri, ja :( Min Youseebox serieoptog på Infokanalen i stedet for Kanal5 - fedt med en times optaget infokanal i stedet for næste afsnit af min serie. EPG er i samme moment gået i udu, intet billede eller lyd imens, det har ellers virket fint i flere år (jeg har slettet 143 mhz kanaler). Det er et Samsung smarttv.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)