Spørgsmål

Intet tv-signal i stuen.. (coax)

Badge
Hejsa
Jeg bor til leje i en to plans lejlighed i Helsingør.. Hvor der ikke er trykket noget kabel ned til tilslutningsdåsen i stueetagen... Såeh, kan altså kun se tv i soveværelset...

Nogen der ved hvad man stiller op i sådanne situation..?

På forhånd tak...

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Simpelt, du skal henvende dig til udlejer.
Badge
Radiomanden skrev:

Simpelt, du skal henvende dig til udlejer.

Det har jeg skam allerede gjort..
Og der er der ikke noget hjælp af hente...
Omdømme 7
Badge +6
Det er udlejer der er ansvarlig for de tekniske installationer i lejemålet. De skal udbedre fejl og mangler.
Omdømme 7
Badge +1
Radiomanden skrev:

Det er udlejer der er ansvarlig for de tekniske installationer i lejemålet. De skal udbedre fejl og mangler.

Ikke i dette tilfælde, for der er ikke tale om hverken en fejl eller mangel.
Udlejer er kun forpligtiget til at sørge for at dåsen der hvor signalet kommer ind i huset er i orden, hvilket lyder til er i soveværelset i dette tilfælde.
Den dåse der sidder i stuen lyder til at være en ekstra installation, der tilsyneladende sat op af en tidligere lejer for også at kunne se TV der.

Vil man have radio og TV signaler spredt videre rundt omkring i boligen, der fra hvor signalet kommer ind i boligen, så er det helt og holdent lejerens egen opgave at gøre dette og ikke udlejerens.

Hvad det skal være for et kabel der skal købes, så er det Triax Koka 500 som man skal købe, det er det eneste indendørs kabel på markedet der er erklæret Yousee Ready.
http://www.av-connection.dk/?PGr=5837
Omdømme 7
Badge +6
Det må så uddybes nærmere om udtaget er eftermonteret eller hvad det er.
Det lyder meget underligt at det normale rum hvor man ser TV ikke har en tilslutning.
Omdømme 7
Badge +1
Radiomanden skrev:

Det må så uddybes nærmere om udtaget er eftermonteret eller hvad det er.
Det lyder meget underligt at det normale rum hvor man ser TV ikke har en tilslutning.

Har nok med at gøre hvor det var nemmest og billigst at trække kablerne udenfor dengang da de skulle trækkes. Her var det så tilfældigvis lige der hvor soveværelset også befinder sig, at det var nemmest og billigst at føre kablet ind i boligen.

Det fjernede kabel indenfor kan sagtens skyldes at den tidligere lejer havde en skrub skør tankegang i retningen af "Fandme nej om jeg lader det dyre kabel jeg selv har trukket siddende" og har så fjernet kablet og taget det med da vedkommende flyttede.
Ja så tovlige er der nogle Danskere der faktisk er, der har en tankegang der er ret svær at forstå for os normale mennesker, der bare ville lade sådan et kabel blive siddende.
Omdømme 7
Badge +6
Alt kan ske, men lad os !lige høre nærmere fra trådstater om hvad det er, e.v.t med billede af den dåse der er i stuen om den er selvgjort eller hvad.
Alt andet vil og er kun gætværk.
Omdømme 5
Badge +5
Hej MrBhoenix

Jeg er spændt på at høre om du fik løst problemet med din installation? :)

Du må endelig vende tilbage og markér gerne bedste svar i tråden når der er afklaring på det :)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)