Spørgsmål

Intet signal frekvens 594MHz (TV 2, TV3 og Kanal 5)

Var jeg den eneste, der d. 18. april (aften) ikke havde indhold på frekvens 594MHz (TV 2, TV3 og Kanal 5)? (Indholdet var tilbage d. 19. om morgenen)
Ingen information i Driftsinformation.
Og så er det uværdigt for et infrastrukturselskab af Yousees størrelse kun at have 12 timers telefontid (08:00 - 20:00)

11 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +6
Hej Peter

Kunne se, du manglede et svar.

Der var ikke nogen generelle problemer på det tidspunkt. Typisk sker det pga. noget indstråling af en art, og derfor kan det være en god idé at tjekke op på kabling blandt andet. Sker det igen kan du finde hjælp her: https://kundeservice.yousee.dk/tv/loes-problem/mangler-kanaler

Stefan, YouSee Forum Team
Nej,ikke når det kun er den ene frekvensblok, 594MHz .😊.(TV 2, TV 3 og Kanal 5)
Alle andre kanaler var der.

PS Det var jo det jeg skrev, ikke noget med pixelering - bare intet signal .😊
Hej Stefan
Hvad gør jeg, når jeg spotter (der er som bekendt to betydninger ;-) ) et 'dårligt' svar, for dit svar lyder som et 'standardsvar'? ;-)
Udstyr i kabelnettet kan jo fejle lokalt. Desuden var de tre (TV2, TV3 og Kanal 5) der igen om morgenen d. 19.
Alle kanaler er for mig grundpakken + 36 vælg-selv.
Ja, så skete det igen!!
Her til aften (23/4) var der intet indhold på de tre kanalpladser TV 2, TV3 og Kanal 5.
Frekvensblok 594 MHz (aka qam 30 i følge medarbejderen hos Yousee)
Medarbejdere var uden mulighed for at forhøre sig hos en tekniker (klokken var 19:15), og derfor ville han følge op på det ved start af sin vagt i morgen (24/4 kl. 17:00) - og ringe til mig.
Det skulle ikke undre mig, at signalet på qam 30 igen har indhold - når han ringer.
(Der er indhold på alle andre kanaler i grundpakken + mine 36 vælg-selv)
Omdømme 7
Badge +2
Hej, Det bedste der kunne/kan ske er at TV2 går i sort og bliver helt væk ;) imo.

Men jeg har aldrig oplevet det med Kanal 5, jeg ved ikke med de andre, da jeg aldrig ser TV2 eller TV3...
Omdømme 7
Badge +6
Peter K skrev:

Ja, så skete det igen!!
Her til aften (23/4) var der intet indhold på de tre kanalpladser TV 2, TV3 og Kanal 5.
Frekvensblok 594 MHz (aka qam 30 i følge medarbejderen hos Yousee)
Medarbejdere var uden mulighed for at forhøre sig hos en tekniker (klokken var 19:15), og derfor ville han følge op på det ved start af sin vagt i morgen (24/4 kl. 17:00) - og ringe til mig.
Det skulle ikke undre mig, at signalet på qam 30 igen har indhold - når han ringer.
(Der er indhold på alle andre kanaler i grundpakken + mine 36 vælg-selv)

Det er nu 64-QAM de benytter på 594 Mhz, men okay :-)
Det må være et lokalt problem hos jer, for TV2, TV3 og Kanal 5 er der ikke noget galt med her i Odense SØ hos vores antenneforening.
Prøv evt. at snakke med nogle naboer om de også oplever samme problem.
Omdømme 7
Badge +6
Der er ingen problemer her med de nævnte kanaler, fuld kvalitet og styrke.
(min tekst) Frekvensblok 594 MHz (aka qam 30 i følge medarbejderen hos Yousee)
(din tekst) Det er nu 64-QAM de benytter på 594 Mhz, men okay :-)
Ja, modulationen. Men Yousee kalder (kanal)blokkene ved numre og for mig lyder det som de kalder det "qam".
Har efter lidt 'arbejde' fået et andet modtageudstyr sat op (ældre PC med TV-tuner), og kan så konstatere at mit TV åbenbart har fået 'nykker' med netop den ene frekvensblok. Efter at have været slukket ca ½ time og derefter tændt igen (kold start), var der indhold på 594 MHz.
Hm, en nødvendig udskiftning/reparation lure tilsyneladende i horisonten . :(
Peter K skrev:

(min tekst) Frekvensblok 594 MHz (aka qam 30 i følge medarbejderen hos Yousee)
(din tekst) Det er nu 64-QAM de benytter på 594 Mhz, men okay :-)
Ja, modulationen. Men Yousee kalder (kanal)blokkene ved numre og for mig lyder det som de kalder det "qam".

Fandt en anden kommentar, hvor den blok benævnes qam 30: https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/samsungboksen-tv-arkiv-hakker-6359?postid=6427

Men lyder også for mig som en sammenblanding af to begreber. :-)
Omdømme 7
Badge +6
Peter K skrev:

Fandt en anden kommentar, hvor den blok benævnes qam 30: https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/samsungboksen-tv-arkiv-hakker-6359?postid=6427

Men lyder også for mig som en sammenblanding af to begreber. :-)

De har tilsyneladende heller ikke styr på det, for QAM har jo altid kun haft med modulation at gøre.
Det hjælper så bestemt heller ikke på det at der også er en admin der vrøvler om kanal numrene ved at kalde disse for QAM.
QAM betyder jo: Quadrature Amplitude Modulation
Så det sidste er en dead give away, at det drejer sig om modulation.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)