Intet signal fra tv stik

Jeg har en lille udfordring her. Jeg er lige flyttet og i min nye bolig er der to tv stik. Et i stuen og et på et værelse. Det i stuen virker fint, jeg kunne plugge kabel til tv og alle kanaler var igang. Men stikket i værelset virker ikke. Der er et yousee slutstik i væggen og jeg anvender et yousee godkendt tv kabel til tv. På tændt tv står der kanalen, f.eks DR1, men skærm er sort og der står "intet eller svagt signal". Hvad gør jeg forkert her? Hvis der intet signal er i selve stikket i væggen, ville den så skrive hvilken kanal der er på tv??
En teknikker som skal komme og måle om der overhoved er signal, koster 1500 kr iflg Yousee kundeservice. Det er lidt dyrt synes jeg. Nogen der kan hjælpe?

11 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Velkommen i YouSee Forum, Hbidstrup

Det tv du bruger i værelset, er vel et andet end det der virker i stuen?

Har du prøvet at se tv i stuen med det tv der er i værelset? Eller omvendt.
Har du lavet en digital kanalsøgning på tv'et i værelset?

Jeg har to tv. Jeg har prøvet at tilslutte dem begge i stuen og de virker. Jeg har også lavet digital kanalsøgning og kanalerne er der. Har endda forsøgt en en signalforstærker (som normalt sidder i stuen og også har datastik).
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Det kunne tyde på at det andet udtag ikke er tilsluttet, eller der er en defekt. Så det skal da undersøges.

Yousee skal tilslutte det, korrekt? Gøres det via tekniker eller via den boks de piller ved udefra?
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Der er jo et indkommende signal, så der er et problem med det andet udtag.

Kunne man forestille sig at stik ikke sidder ordentligt i væggen?
Omdømme 3

Badge +3
 Det er nødvendigt at undersøge hvad problemet er. Er det en Lejebolig, så skal du henvende dig til udlejer.

Ja det er lejebolig. Kan læse flere steder at andre også har haft samme problem. Det ender vist tit med, at en tekniker skal ud og man betaler kassen. Jeg fortsætter med chromecasten, det virker i det mindste :)
Men mange tak for jeres inputs.
Omdømme 3

Badge +3
 Da det er en Lejebolig, så er det udlejer der har ansvaret for at det virker, du er lige flyttet ind, så du er ikke skyld i at det ikke virker.

Jeg kan forsøge at kontakte boligselskabet
Omdømme 3

Badge +3
Det er da det først man gør når der er et problem med de tekniske installationer.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)