Intet gyldigt CAM modul


  • Deltager
  • 4 kommentarer
Mit Philips Android fjernsyn vil ikke optage til harddisk og siger at fjernsynet ikke har noget gyldigt CAM modul. Jeg har to CAM moduler i, med to kort fra Yousee, så jeg kan virkelig ikke se hvad jeg mangler. Men det virker stadig ikke. Er der nogen der kan hjælpe?

18 Kommentarer

Omdømme 2
Badge
Hejsa Tbuusm,

Jeg tænker om du også har købt CAM modulet hos Yousee. Det kunne være et problem, at modulet måske ikke er kompatiblet med det "slot" / de drivere som ligger gemt i tv'et.

- CAM mdoulet skal være Yousee kompatibelt, hvilke jeg går udfra det er. Dernæst hvis CAM modulet  har siddet i et andet tv, så kan det godt være inkompatibielt med dit Philips Tv. Tjek eventuelt op på cam module specifikationerne, om dit Philips tv er kompatibelt.

- Dernæst ville jeg prøve at opdatere tv firmwaren til nyeste version. Du kan hente nye firmware til dit tv her, bestemt udfra hvilken type Android tv / model du har: http://www.philips.dk/c-m/support

Tast modelnummer, og installere nyeste software til dit tv.

Hvis du skal bruge mere hjælp til installation osv., så bare sig til :)

Hej Moef,

Jeg har faktisk købt begge CAM moduler hos Yousee, og alt ting fungerer (jeg kan se mine kalaner og fjernsynet anerkender at der er to CAM moduler) lige ind til jeg trykker på optag knappen, så siger den at der ikke "Optagelsen mislykkedes, Et Gyldigt CAM modul findes ikke". Jeg har nu også købt den harddisk Philips anbefaler, og OS er opdateret til nyesteste udgave. Jeg er ret sikker på det er fjernsynet der er noget galt med.

Mvh

Thomas

Omdømme 2
Badge
Jeg er enig. Det må næsten være dit tv som ikke er glad for Yousee cam el. kort. Hvis det er et forholdsvis nyt Yousee kort, så burde det også være ok. 

Der kunne være relaterende problemer i den her tråd:

http://forum.yousee.dk/t5/TV/Kan-ikke-optage-kodet-kanaler-p%C3%A5-min-Samaung-bluray-BD-H8900N/td-p/4090

Også problemer med optagelser gennem cam+kort, dog kun de kodet kanaler. Jeg syntes der er nogle ligheder, at optagelser via cam og kort ikke funker, selvom det ikke direkte er det samme  problem.

Hmm.. jeg er nu alligevel i tvivl, og den er svær. Yousee siger det ikke er deres problem, og Samsung siger det ikke er deres. Det kunne være interessant, at prøve din harddisk og cam-kort på et andet tv (måske i din familie), se om det så virker. Hvis det gør, så er det med sikkerhed Philips tv'et som laver noget bøvl.

Ellers bliver det nok lidt svært, at komme problemet  nærmere, nu hvor du har opdateret tv'et firmware, og har yousee CA moduler og kort. Uanset hvilken 2,5" ekstern harddisk du køber, så burde den virke på tv'et. Philips vil selvfølgelig altid sige du skal købe deres, hvilke også er fint nok hvis det da bare ville virke :)

Men prøv det hele af på et andet tv, hvis du har mulighed for det. Hvis det så stadig ikke virker, så bliver det svært :)

Omdømme 4
Badge +3
Kan det ikke have noget med indstillingen at gøre, da jeg går ud fra, at TV'et har to tunere?

Omdømme 3
Badge +1
Kender ikke særlig meget til Samsung Tv. Men på mit Panasonic med twin tuner og min USB harddisk til optagelse, skal jeg optage på det ene kort og se tv på det andet. Dette gøres ved at ændre kortvalg i programmerings menuen. På mit gøres det ved, at klikke på gul knap. Jeg ser Tv på kort 1 og optager på kort 2.

Ved ikke om dette kan afhjælpe dit problem, men måske et forsøg værd.

Mvh.

Hej,

Jeg har det samme problem med vores nye Philips 55PUS7600. CAM dekodningen fungerer som sådan fint, da jeg kan se de kodet kanaler (f.eks. TV3+). Men i når jeg vil optage noget, uanset om det er fra en kodet eller ukodet kanal, kommer fejlen.

Inden jeg satte CA-modulerne i, kunne jeg fint optage fra de ukodet kanaler, så jeg en mistanke om, at det er en binding mellem CA-modulerne og harddisken, fejlen vedrører. Harddisken er som jeg har forstået det, krypteret til vores TV specifikt, af hensyn til copyright forhold. Så måske er det sådan, at jeg skulle have startet med at installere CA-modulerne og så harddisken. Jeg kan ikke finde noget info om det, så det er rent gætværk. Oven i, så er der ikke noget menupunkt til at reformatere harddisken, så jeg overvejer at fiske den ud fra bag TV'et og reformatere den på min PC, i håb om at TV'et igen vil klargøre harddisken, denne gang med CA-modulerne installeret.

Mvh. Peter

Omdømme 4
Badge +4
Skift modulet til et der ikke er et + modul, det har løst problemet på andre enheder.

Hej... Jeg har prik samme problem med mit nye Philips PUS7100 Tv og Yousee! Har du fundet en løsning på problemet?

Er der nogle som har fundet en løsning på dette problem, da jeg også har samme, med ikke at kunne optage på USB-harddisk, fordi den skriver "intet gyldigt CAM-modul findes " ???

Hej!

JA - problemet ligger i softwaren på selve CA Modulet, og der er endnu ikke udviklet en update til de kort der er i handlen, MEN hvis dit kort er produceret af STRONG så kontakt dem på nedenstående telefonnummer - det gjorde jeg, og de erkendte problemet og sendte mig fluks et nyt kort, der VIRKER!!!!

STRONG Scandinavia
Denmark, Norway, Sweden, FinlandJellingvej 26
9230 Svenstrup J
Denmark
Tel: +45 98 382 211
Nu virker det også hos mig. :D

Det er bare lidt ærveligt at YouSee ikke selv kendte til problemet med ugyldige CAM moduler da jeg kontaktet YouSee i nov2015.

Faktisk købte jeg mit Phillips 65PUS7200 i sep2015 og kunne ikke få "pause" og "optage" funktion til at virke og derfor valgte jeg at leje en YouSee Plus harddisk boks, dog uden tage den i brug pga. jeg mente at jeg snart ville få optage funktionen til at virke....

Tro mig jeg har været ved at sende mit Fjernsyn hen der hvor f..... bor.

Og så læser jeg her på YouSee forum hvad problemet er, hvorefter jeg kontakter Strong og får kvit og frit 2 nye CI+CAM moduler/kortlæsere. Og alt virker, jeg er lykkelig ;O)

Ringer til YouSee og vil opsiget mit lejemål med harddisk optager og nævner samtidigt den lidt dårlige support omkring vejledning omkring mine CI+kortlæsere og bliver vi enig om at jeg selvfølgelig skal få mine 6 mdr leje af YouSee Plus hardiskoptageren retur.

SUPER SERVICE og tak fordi YouSee ville lytte...

Hej
Jeg har fulgt med her på sidelinien da jeg havde samme problem, som alle jer andre, med at mit nye Philips tv ikke ville optage de kodede kanaler på en hd

Jeg starter med at kontakte YouSee som mener fejlen må ligge i tv´et - så de giver mig nummeret til Philips.
Men heldigvis havner jeg, i min surfen rundt, hér i forummet hvor jeg læser man bare skal kontakte Strong, og så få tilsendt et nyt modul.....

Det gjorde jeg så - og de kunne ud fra nummeret på mit modul se at det var forældet. 4 dage efter kom der vederlagsfrit et nyt modul...og nu VIRKER det....super dejligt

Men jeg undrer mig over YouSee ikke har mere kendskab til dette problem ...

Men god service fra Strong
Omdømme 3
Badge
Hvorfor også anvende ens TV som optager der alligevel smækker kopi beskyttelse i optagelserne, når der findes rigeligt med PVR bokse der ude, der ikke smider kopi beskyttelse på optagelserne?

Jeg har et næsten 12 år gammelt Smit Viaccess modul som jeg har anvendt i en Cuberevo jeg havde engang og den Dreambox jeg har nu, hvor jeg optog tonsvis af film fra TV1000 (senere Viasat Film) og Canal+ (senere C More), film som jeg stadig har i min samling fordi jeg nemt kunne overføre optagelserne til andre lagringsmedier grundet nul kopibeskyttelse.
Omdømme 4
Badge
Per K skrev:

Hvorfor også anvende ens TV som optager der alligevel smækker kopi beskyttelse i optagelserne, når der findes rigeligt med PVR bokse der ude, der ikke smider kopi beskyttelse på optagelserne?

Jeg har et næsten 12 år gammelt Smit Viaccess modul som jeg har anvendt i en Cuberevo jeg havde engang og den Dreambox jeg har nu, hvor jeg optog tonsvis af film fra TV1000 (senere Viasat Film) og Canal+ (senere C More), film som jeg stadig har i min samling fordi jeg nemt kunne overføre optagelserne til andre lagringsmedier grundet nul kopibeskyttelse.



Det kan da ikke være i HD kvalitet

Hvem har lyst til at se film i SD idag, når stort set alle findes i HD

Og er HD film ikke altid beskyttet ? jeg ved det ikke med sikkerhed
Hi Per
Jeg kan høre du har en rigtig god teknisk viden, hvad jeg ikke har i dét henséende...Men jeg er glad for mit nye modul, som gør at mit tv nu funker som det skal

Nu skriver du noget om kopiering og kopibeskyttelse ? ...Troede faktisk slet ikke det kunne lade sig gøre at kopiere feks. film optaget på en hd fra et tv - og at det var lovligt ?

Mvh Musikeren :)
Omdømme 4
Badge +4
Det skulle ikke være muligt når det er optaget på en HDD tilsluttet et TV, da det krypteres til TVet, men der er TV bokse hvor der ikke krypteres når det optages, f.eks Clint DC1 og den tilsvarende BluTinium og andre.
Der må naturligvis ikke kopieres til fordeling, kun til eget brug.
Omdømme 3
Badge
mich skrev:

Per K skrev:

Hvorfor også anvende ens TV som optager der alligevel smækker kopi beskyttelse i optagelserne, når der findes rigeligt med PVR bokse der ude, der ikke smider kopi beskyttelse på optagelserne?

Jeg har et næsten 12 år gammelt Smit Viaccess modul som jeg har anvendt i en Cuberevo jeg havde engang og den Dreambox jeg har nu, hvor jeg optog tonsvis af film fra TV1000 (senere Viasat Film) og Canal+ (senere C More), film som jeg stadig har i min samling fordi jeg nemt kunne overføre optagelserne til andre lagringsmedier grundet nul kopibeskyttelse.



Det kan da ikke være i HD kvalitet

Hvem har lyst til at se film i SD idag, når stort set alle findes i HD

Og er HD film ikke altid beskyttet ? jeg ved det ikke med sikkerhed



Jo de er stort set alle optaget i HD hos TDC Kabel TV/ Yousee med de 2 PVR bokse jeg nævnte og det uden kopi beskyttelse med det gamle Smit Viaccess modul jeg har.
Kun et par af dem er ikke i HD, fordi det drejer sig om TV film der blev vist på Viasat Film Family og gamle SciFi film på Viasat Film Classic.

Der gælder samme regler om ophavsret for de optagede film, som der gælder for en film du køber på DVD eller Blu-ray, altså de må kun anvendes til personligt brug og ikke deles med andre.
Hej

Samme oplevelse som "musiker".

Har samme problem med "pause" funktion, der ikke funger med CA-modulet/kortlæseren fra Strong.
Når jeg prøver at skifte Strong kortlæseren med en anden kortlæser fra Neotion, som sidder i mit andet TV, er der ingen problemer.
(Begge TV er Philips 43PUS7100/12).
Kontaktede først Yousee, der ikke kunne se, at jeg havde købt kortlæseren hos dem, så de kunne ikke ombytte den.
Efterfølgende kunne jeg se på Mit Yousee, at kortlæseren var købt hos Yousee, men de oplyste ved næste henvendelse, at der ikke var krav om, at "pause" funktion skulle fungere. Kortet kunne kun ombyttes, hvis man ikke kunne se kanalerne.
Jeg ringede på nummeret til Strong, som angivet ovenfor af "Robs".
Og som "musiker" oplevede, kunne Strong ud fra serienummeret se, at det ikke fungerede, og bad om min adresse, så de kunne sende et nyt.
Det eneste de bad om, var at få oplyst, hvilket TV det drejede sig om, samt at få den gamle kortlæser sendt retur, når den nye kortlæser var kommet frem.

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)