Intet gyldigt CAM modul

• Deltager
  • 4 kommentarer
Mit Philips Android fjernsyn vil ikke optage til harddisk og siger at fjernsynet ikke har noget gyldigt CAM modul. Jeg har to CAM moduler i, med to kort fra Yousee, så jeg kan virkelig ikke se hvad jeg mangler. Men det virker stadig ikke. Er der nogen der kan hjælpe?

11 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hejsa Tbuusm,

Jeg tænker om du også har købt CAM modulet hos Yousee. Det kunne være et problem, at modulet måske ikke er kompatiblet med det "slot" / de drivere som ligger gemt i tv'et.

- CAM mdoulet skal være Yousee kompatibelt, hvilke jeg går udfra det er. Dernæst hvis CAM modulet  har siddet i et andet tv, så kan det godt være inkompatibielt med dit Philips Tv. Tjek eventuelt op på cam module specifikationerne, om dit Philips tv er kompatibelt.

- Dernæst ville jeg prøve at opdatere tv firmwaren til nyeste version. Du kan hente nye firmware til dit tv her, bestemt udfra hvilken type Android tv / model du har: http://www.philips.dk/c-m/support

Tast modelnummer, og installere nyeste software til dit tv.

Hvis du skal bruge mere hjælp til installation osv., så bare sig til :)

Hej Moef,

Jeg har faktisk købt begge CAM moduler hos Yousee, og alt ting fungerer (jeg kan se mine kalaner og fjernsynet anerkender at der er to CAM moduler) lige ind til jeg trykker på optag knappen, så siger den at der ikke "Optagelsen mislykkedes, Et Gyldigt CAM modul findes ikke". Jeg har nu også købt den harddisk Philips anbefaler, og OS er opdateret til nyesteste udgave. Jeg er ret sikker på det er fjernsynet der er noget galt med.

Mvh

Thomas

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Jeg er enig. Det må næsten være dit tv som ikke er glad for Yousee cam el. kort. Hvis det er et forholdsvis nyt Yousee kort, så burde det også være ok. 

Der kunne være relaterende problemer i den her tråd:

http://forum.yousee.dk/t5/TV/Kan-ikke-optage-kodet-kanaler-p%C3%A5-min-Samaung-bluray-BD-H8900N/td-p/4090

Også problemer med optagelser gennem cam+kort, dog kun de kodet kanaler. Jeg syntes der er nogle ligheder, at optagelser via cam og kort ikke funker, selvom det ikke direkte er det samme  problem.

Hmm.. jeg er nu alligevel i tvivl, og den er svær. Yousee siger det ikke er deres problem, og Samsung siger det ikke er deres. Det kunne være interessant, at prøve din harddisk og cam-kort på et andet tv (måske i din familie), se om det så virker. Hvis det gør, så er det med sikkerhed Philips tv'et som laver noget bøvl.

Ellers bliver det nok lidt svært, at komme problemet  nærmere, nu hvor du har opdateret tv'et firmware, og har yousee CA moduler og kort. Uanset hvilken 2,5" ekstern harddisk du køber, så burde den virke på tv'et. Philips vil selvfølgelig altid sige du skal købe deres, hvilke også er fint nok hvis det da bare ville virke :)

Men prøv det hele af på et andet tv, hvis du har mulighed for det. Hvis det så stadig ikke virker, så bliver det svært :)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Kan det ikke have noget med indstillingen at gøre, da jeg går ud fra, at TV'et har to tunere?

Kender ikke særlig meget til Samsung Tv. Men på mit Panasonic med twin tuner og min USB harddisk til optagelse, skal jeg optage på det ene kort og se tv på det andet. Dette gøres ved at ændre kortvalg i programmerings menuen. På mit gøres det ved, at klikke på gul knap. Jeg ser Tv på kort 1 og optager på kort 2.

Ved ikke om dette kan afhjælpe dit problem, men måske et forsøg værd.

Mvh.

Hej,

Jeg har det samme problem med vores nye Philips 55PUS7600. CAM dekodningen fungerer som sådan fint, da jeg kan se de kodet kanaler (f.eks. TV3+). Men i når jeg vil optage noget, uanset om det er fra en kodet eller ukodet kanal, kommer fejlen.

Inden jeg satte CA-modulerne i, kunne jeg fint optage fra de ukodet kanaler, så jeg en mistanke om, at det er en binding mellem CA-modulerne og harddisken, fejlen vedrører. Harddisken er som jeg har forstået det, krypteret til vores TV specifikt, af hensyn til copyright forhold. Så måske er det sådan, at jeg skulle have startet med at installere CA-modulerne og så harddisken. Jeg kan ikke finde noget info om det, så det er rent gætværk. Oven i, så er der ikke noget menupunkt til at reformatere harddisken, så jeg overvejer at fiske den ud fra bag TV'et og reformatere den på min PC, i håb om at TV'et igen vil klargøre harddisken, denne gang med CA-modulerne installeret.

Mvh. Peter

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Skift modulet til et der ikke er et + modul, det har løst problemet på andre enheder.

Hej... Jeg har prik samme problem med mit nye Philips PUS7100 Tv og Yousee! Har du fundet en løsning på problemet?

Er der nogle som har fundet en løsning på dette problem, da jeg også har samme, med ikke at kunne optage på USB-harddisk, fordi den skriver "intet gyldigt CAM-modul findes " ???

Hej!

JA - problemet ligger i softwaren på selve CA Modulet, og der er endnu ikke udviklet en update til de kort der er i handlen, MEN hvis dit kort er produceret af STRONG så kontakt dem på nedenstående telefonnummer - det gjorde jeg, og de erkendte problemet og sendte mig fluks et nyt kort, der VIRKER!!!!

STRONG Scandinavia
Denmark, Norway, Sweden, FinlandJellingvej 26
9230 Svenstrup J
Denmark
Tel: +45 98 382 211
Nu virker det også hos mig. :D

Det er bare lidt ærveligt at YouSee ikke selv kendte til problemet med ugyldige CAM moduler da jeg kontaktet YouSee i nov2015.

Faktisk købte jeg mit Phillips 65PUS7200 i sep2015 og kunne ikke få "pause" og "optage" funktion til at virke og derfor valgte jeg at leje en YouSee Plus harddisk boks, dog uden tage den i brug pga. jeg mente at jeg snart ville få optage funktionen til at virke....

Tro mig jeg har været ved at sende mit Fjernsyn hen der hvor f..... bor.

Og så læser jeg her på YouSee forum hvad problemet er, hvorefter jeg kontakter Strong og får kvit og frit 2 nye CI+CAM moduler/kortlæsere. Og alt virker, jeg er lykkelig ;O)

Ringer til YouSee og vil opsiget mit lejemål med harddisk optager og nævner samtidigt den lidt dårlige support omkring vejledning omkring mine CI+kortlæsere og bliver vi enig om at jeg selvfølgelig skal få mine 6 mdr leje af YouSee Plus hardiskoptageren retur.

SUPER SERVICE og tak fordi YouSee ville lytte...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)