Internet problemer på Ssamsung smart tv

• Deltager
  • 0 kommentarer
Hej. 

Jeg har yousee stor pakke gennem boligselskab. Mit bredbånd er gennem dansk kabel tv. Jeg har et smart tv i soveværelset, og har ikke lyst til at trække kabler. Kan jeg se min programmer på mit smart tv, ved brug af nettet?

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Velkommen til YouSee Forum.

Ja, du kan se din Fuldpakke på pc, mobil og tablet, og der er mulighed for at caste indholdet til stor skærm via AirPlay og i løbet af april 2015 via Google Chomecast. (Der kommer en revideret YouSee Play Tv & Film-app  til Android-udstyr som understøtter Chormecast).

YouSee har siden dec. 2014 givet alle kunder med Fuldpakken gratis adgang til YouSee Play Live-tv. (Husstande med YouSee Plus har allerede adgang til YouSee Play Live-tv).
Live-tv gør det muligt at se de fleste af dine tv-kanaler på computer, mobil og tablet. Det kræver en internetforbindelsen som helst skal være på mindst 5 Mbit/s download. Hvis du ikke allerede har et YouSee login, skal du oprette et sådant:

1) Gå ind på yousee.dk/opretlogin
2) Log ind med NemID.
Derved aktiveres din adgang til Live-tv og samtidig oprettes det YouSee login som du fremover skal bruge ved login i YouSee Live-tv.

Live-tv kan du tilgå på computer via youseeplay.dk.

Fra en pc castes indholdet i YouSee Play til Chomecast via browseren Google Chrome. Kvaliteten er vist ikke så god som via mobilt udstyr.

Live-tv kan du tilgå på mobil og tablet via app'en YouSee Play Tv & Film som fås til Android-udstyr i Google Play og til Apple-udstyr i Apple Store.
Læs mere her: Kom godt i gang med Live-tv

Mit samsung smart tv UE40D7005 kan godt komme på netværket, men ikke på internettet.
Problemet startede da Samsung fik problemer med deres Smart Hub servere i februar.

Jeg har kontaktet Samsung support som fortalte at port 80, 442 og 445 skal være åbne.
Derefter kontaktede jeg Yousee som meddelte at port 445 er lukket og ikke kan åbnes.

Hvad pokker gør andre med samme problem?
Jeg kan da ikke være den eneste kunde hos Yousee med det problem, eller er jeg?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Det forstår jeg ikke?

Jeg har ingen problemer med at komme på nettet med mit Samsung ES8005 tv, og har aldrig haft problemer med at komme på nettet gennem Yousee. Samsung har jævnligt haft problemer med deres backbone Smarthub servere. Men hos mig har det typisk været SH update problemer og apps som manglede, derhar drillet mig. Aldrig Internet adgang.

Er du helt sikker på, at der ikke er et setup problem hos dig, måske i forbindelse med en eller flere firewalls? Jeg har dog aldrig selv skulle rode med firewall port settings her, alt har virket - out of the box.

Hej moef.

Tak for dit svar.

Jeg har prøvet at arbejde videre med problemet:

Jeg kan godt forbinde til internettet via LAN-kabel.

Jeg kan også forbinde til internettet via wi-fi, men kun hvis jeg slår brugen af godkendelse/afgangskode fra.

Det har jeg naturligvis ikke lyst til, da mit netværk jo så er åbent for alle.

Jeg har prøvet forskellige kombinationer af godkendelsesprotekoller og krypteringer, men intet virker tilsyneladende.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Mystisk. Jeg køre:

- 5 Ghz

- WPA2-personal authentication

- Wireless N only

- AES encryption

Og så "broadcaster" jeg ellers bare mit SSID i routeren. Ved ikke om tv'et kan connected hvis jeg skjuler mit SSID, har ikke prøvet. Men det funker her på mit ES8005 tv, og der har ladrig været problemet med wifi logon og sikkerhed. Tv'et finder selv ud af sikkerheden, encryption.. du skal normalt bare angive wifi netværk og nøgle / kode, så burde det funke.

Hvis smartphones, tablets, bære computere og hvad i ellers har af wifi ting, logger fint på jeres netværk, så er ingen tvivl om, at det er tv'et der er problemet.

Måske det var en ide, at installere nyeste firmware opdatering til tv'et, og så nulstille tv fuldstændigt?! Se om det ændre noget ved problemet. Måske er det nogle indstillinger som "hænger" i tv'et.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)