Spørgsmål

Internet og ny TV-boks

Hej
Har fået den nye TV-Boks og denne er tilsluttet Wi-Fi til YouSee internet. Hvilket er OK.
Da vi har 2 etager og Router placeret på 1. salen har jeg opsat TP-Link AC750 Range Extender (Dual band) i underetagen hvor vi opholder os mest og den er opsat korrekt og funger også OK, den er tilsluttet da vi periodisk connet udfordringer på Wi-Fi.
Problemet er, at når jeg tænder TV-boksen kan den ikke finde Wi-Fi forbindelsen (Er tilsluttet på mobiler og tablet og fin signalstyrke på Wi-Fi måleren på Android. Hvis jeg så slukker for Extenderen, tilslutter boksen straks og jeg kan så tænde Extenderen igen og alt funker igen normalt, indtil jeg slukker boksen om natten (Den afgiver frygteligt med varme, er dette for resten normalt?)
Hvorfor skal jeg afbryde Extenderen for at TV-Boksen kan tilslutte internettet?
På forhånd tak

3 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +4
Hvis du ændrer strømbesparelse fra normal til høj, så bruger den kun 0,33 w og ikke 13 w, så bliver den ikke varm, når den står i standby og du behøver ikke at slukke den.
Omdømme 7
Badge +7
Når du slukker for din extender, hvilken wifi forbindelse finder boksen så?
Har selv en extender, som kun er et par meter fra boksen, men det var ikke lykken. Satte så et kabel mellem extender og boks. Boksen kunne godt fungere direkte med modem/router, men forbindelsen var betydeligt svagere end med kabel og en hurtigere opstart. Som mich beskrev, skulle det bestemt ikke være nødvendigt at slukke om natten. Så kan den jo heller ikke optage. Har fire bokse, der alle kører med lavt strømforbrug og ingen af dem slukkes om natten.
Tak til mich - det vil jeg prøve.
Også tak til joern - extenderen sidder lige bag en mustensvæg. Når denne slukkes, finder den routeren der står på 1. sal., Og uden extender, får jeg problemer med andet udstyr i stuen hvor også boksen er placeret. Boksen finder extenderen, men vil ikke logge på - lige så snart extenderen slukkes, tilsluttes boksen routeren på 1. sal.
(Og extenderen er het sikkert 100% rigtig opsat)
Mvh. Bjarne

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P