Svar

Ingen internetforbindelse men Netflix virker?

Halløj alle i kloge hoveder,

Har været forbi mine forældre i dag. Deres boks er lidt underlig....

Selvom den fint kan streame Netflix, hvis man vil tilgå TV eller andet via menu, så skriver den at boksen ingen internetforbindelse har.
Boksen er kablet til router.

Man kan sagtens skifte kanal og se tv, men går man via menu så fejler det totalt. Hvad kan være galt?

Som sagt, Netflix kører fint, det burde det jo ikke uden internetforbindelse, så hvorfor virker yousee-siderne i menuen ikke?
icon

Bedste svar af EveTossen 26 november 2017, 09:22

Den er bare forvirret i softwaren, jeg har haft samme problem og snakket med udvidet support om det flere gange.

Det er registreret og vil blive rettet i kommende opdatering - som ingen aner hvornår kommer.

Men en sluk/tænd bagpå løser det - det må jeg gøre et par gange om ugen, og det er så irriterende at jeg ringer hver gang det sker , bare for at få dem til at løse det NU.

Har du prøvet at genstarte routeren først ?

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +2
Hej, hvad er det for menuer der ikke virker?
Omdømme 7
Badge +2
Og hvilken Boks har de, der er Internet forbindelse når Netflix virker tror jeg?
Hej igen, det er en Humax YSR2000.

Vælger man Menu, så er det lige fra TV, Film, Serier, Lejefilm etc. der ikke virker og den blot meddeler den ikke har forbindelse til internettet, men via Apps kan man sagtens starte Netflix op.

Via indstillinger var jeg inde og se netværk, der havde den både IP og subnet maske helt korrekt til routeren, så det er jo ikke dér problemet ligger.

Prøvede med genstart af boks og router, uden held.
Omdømme 5
Badge +1
Den er bare forvirret i softwaren, jeg har haft samme problem og snakket med udvidet support om det flere gange.

Det er registreret og vil blive rettet i kommende opdatering - som ingen aner hvornår kommer.

Men en sluk/tænd bagpå løser det - det må jeg gøre et par gange om ugen, og det er så irriterende at jeg ringer hver gang det sker , bare for at få dem til at løse det NU.

Har du prøvet at genstarte routeren først ?
@EveTossen - Ja, har prøvet genstart af router. Men dit svar giver god mening for som jeg afslutnings vis sagde til dem inden jeg tog afsted:

Tyder på at det er yousee boksen der har et problem. - Så må vi håbe de løser det snart.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)