info bjælke for stor

er der stadig ingen løsning på at info bjælken er for stor kan ikke se uret i ventre side

har prøvet alt i har forslåget zomme , inst af tv enten hjælpe

før opdattering med den grønne farve var der ingen problem

mvh niels

15 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hvor ser du bjælken og på hvad?

forneden det er den der kommer frem nå man trykke ok

med kanalnr hvad man ser og ur

Omdømme 3

Badge +3
Er det en boks fra YouSee du har?

Ja

og jeg you see plus

Omdømme 3

Badge +3
Jeg har prøvet at ændre indstillingerne i mine bokse, men uanset hvad jeg gør, kan jeg ikke få klokken til at forsvinde fra bjælken.

Mit bedste gæt må være, at det er en instiliing i dit TV, der halter.

Du kan også prøve support på 7070 4040.

Det var jo ingen problem inden opdateringen

Omdømme 3

Badge +3
Nej, derfor skriver jeg også, at du kan prøve at ringe til support.

Evt. kan du også prøve at gentage opdateringen. Sluk boksen bagpå. På boksen holder du tasterne MENU, OK og PIL OP inde mens du tænder bagpå. Hold nævnte taster inde et øjeblik og herefter skulle der gerne stå "codn" i boksens display. Boksen opdaterer nu boksens software. Vent med at tænde boksen indtil klokken står i displayet. Optagelser berøres ikke af opdateringen.

Mangler stadig svar fra yousee

nkomann skrev:
Mangler stadig svar fra yousee

Se nederste afsnit i denne tråd, som er oprettet af Forum-teamet.

http://forum.yousee.dk/t5/Velkommen/Velkommen-til-YouSee-Forum/m-p/13#U13

Jeg vil bare have et svar fra yousee

da der ikke er nogle superbruger som har samme problem

alle de forslag som de (superbruger) kommer med hjælper ikke

da det jo har virket før den grønne opdatering er det jo nok yousee så burde komme med en løsning

Superbruger eller ikke superbruger.  Du skriver dine indlæg som om vi kan sidde og se  den skærm du sidder og kikker på. Det kan  vi ikke! 

At din fejl er kommet fornylig er ikke ensbetydende med at det helt sikkert er en fejl som Yousee er skyld i, men det kan også være en opdateringsfejl fra Microsoft. Særlig hvis det er windows 10 du kører med. Der kan nemt være opstået en fejl.  Så den med at "den grønne opdatering"  er skyld i at din bjælpe er for stor, kan meget godt passe med den browserfejl jeg opservedere ved en yousee side da designet blev lavet om.

Jeg fatter derfor  ikke en brik af hvad det er for en bjælke du snakker om, men jeg har jo heller ikke yousee-plus, men hvis du bruger en browser til at se en webside fra yousee på din pc, som vises i en for stor udgave, kunne det være i Chrome.

For et stykke tid siden var en yousee startside alt for stor hos mig og jeg klarede problemer ved at klikke øverst til højre på de tre streger.   Hvad står der ud for Zoom?  Der skal helt stå 100% - Gør der ikke det så sæt den på 50%  - Luk browservinduet.  Åben Chrome igen > forhøj procenten til 100. Luk browseren. Åben det igen. 

Sådan fik jeg styr på min yousee-side, og det skal lige siges at det kun var Yousees webside der blev vist for stor. Ikke på andre websider på nettet. 

Prøv venligst at læse hvad vi skriver

Du og alle andre mange 100.000 forum-brugere får ikke personlig hjælp her i forum.   Forumtemet er ansat til at få forum til at fungere, ikke til at yde personlig hjælp.

Kontakt Yousee af de andre kanaler hvis du kun kan bruge et svar fra dem.

Beklager men sådan er det altså . 

f.eks. kundeservice   eller facebook

Det er ikke på pc

men på mit tv hvor det køre over en you see boks mærket samsung

bjælken som jeg har problem med

er den info som kommer frem når man trykke ok på fjernbetj. Som er for stor så man ikke kan se uret i venstre side

har prøvet at skifte indtillinger på tv og boks uden at det hjælper

det jeg ikke kan forstå er at før den "grøne "opdatering var der jo ingen problemer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MS-ERIK har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hej.

Du skriver uret i venstre side. Mener du ikke uret i højre side?

Jeg er ikke YouSee-ansat, så hvis du mener at der er en fejl i YouSee-boksen anbefales det at fejlmelde boksen til YouSee. Se kontaktoplysningerne nederst på denne side.

Der kan være flere årsager til problemet. Det kan afhænge af, om boksen er forbundet til TV'et med et HDMI-stik (digital tilslutning) eller med et SCART-stik (analog tilslutning), eller noget tredie. Jeg kan ikke fremkalde samme fejl, men uret vises faktisk meget tæt på højre skærmkant, så det virker sandsynligt at en forkert indstilling af et eller andet kan give den beskrevne fejl. 

Er det kun bjælken, der er for stor til skærmen, eller er det hele højre kant af TV-billedet, der ikke vises?

Er skærmen i bredformat (16:9) eller i det gamle format (4:3), og er det en fladskærm eller en billedrørsskærm?

TV'et har et antal indstillingsmuligheder, der dels afhænger af apparatets alder, dels af om der bruges digital eller analog tilslutning, og YouSee-boksen har også en række indstillingsmuligheder.  Det er muligt at indstillingerne er forkerte, eller ikke passer til hinanden. Mulige problemer kan ligge i scanfrekvens (normalt 50 Hz i Danmark for TV-apparater men kan være 60 Hz for computerskærme), det kan være farveindstillingen, det kan være lys/kontrastindstillingen, måske er boksen indstillet til bredformat men fjernsynet er ikke bredformat (eller omvendt), det kan være en zoom-indstilling, og er det et billedrørsfjernsyn kan det også være fjernsynets indstilling for billedplacering, billedbredde og billedhøjde. Endelig er der den mulighed, at der er en fejl, enten i fjernsynet eller i YouSee-boksen, eller måske i kablet (så vil der nok være fejl andre steder end i bjælken).

Nogle TV-apparater med bredformatskærm har indstillinger, der automatisk indstiller skærmen efter om et program sendes i bredformat eller ikke, og kan på forskellig måde vise et program, der ikke sendes i bredformat, til noget der ligner bredformat. Automatikken tager nogen gange fejl, og er der en manuel indstilling, kan den både klippe i højre og venstre side, og i toppen og bunden, hvilket naturligvis gør at billedet bliver mangelfuldt hvis indstillingen ikke passer til det, der skal vises. 

At fejlen kom da YouSee indførte den farvede bjælke, som har en meget mørk (grøn) baggrund, kan indikere, at fejlen kan have noget med farvehåndteringen at gøre, eller måske med lys/kontrastindstillingn. Måske fordi noget automatik i fjernsynet forsøger at korrigere for noget, der bliver opfattet som en fejl på grund af den ret store og meget mørke bjælke.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MS-ERIK har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hej.

Efter at have fundet billedmateriale med den gamle bjælke viser der sig en meget sandsynlig årsag til at problemet opstod da YouSee fik deres nye grønne bjælke.

Det vises sig nemlig, at uret på den gamle bjælke var placeret med større afstand til højre billedkant end uret på den nye bjælke. Så hvis TV-apparatet af en eller anden grund klipper den yderste højre kant væk, kan det sagtens have medført, at uret på den gamle bjælke blev vist, men at uret på den nye bjælke ikke bliver vist.

Prøv f.eks. at sammenligne billederne i manualen til boksen (som viser den gamle grå bjælke) med skærmens nuværende udseende med den nye grønne  bjælke.

så fik jeg mit ur tilbage

ændret billedopløsning i boksen

så var det løst

tak for hjælpen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$