Kan ikke se DR1 og 2 + enkelte andre kanaler

Jeg har netop fået åbnet for mit tv-signal. Alle kanaler i grundpakken + mine bland selv kanaler virker fint, pånær nogle få. DR 1 og 2, en svensk samt en tysk kanal er nemlig utrolig ustabile, hakker, fryser, pixelerer osv.

Kablet fra YouSee kommer ind i huset oppe på mit loft. Her sidder det i en fordelerboks, hvorfra et enkelt kabel går ned til en antenneboks i stuen. Jeg har dog selv opsat tv-antenne og trukket kabel rundt til flere rum og har også brugt en anden fordeler, så det er først nu, jeg skal bruge YouSee signalet efter at have boet i huset i ca. seks år. Jeg har derfor pillet YouSee kablet ud af fordelerboksen, sat et antennestik på, slæbt et fjernsyn op på loftet og sat det til for at konstatere, at problemet også er der, og således ikke er relateret til mine egne installationer, egen fordelerboks osv.

Når kablet sættes i min egen fordelerboks, er der fint signal på alle tv i huset, undtagen på ovennævnte kanaler, så jeg konkluderer, det må være forbindelsen ind til huset, den er gal med? Er jeg galt på den her?

Jeg har snakket med YouSee, som fortalte, ovennævnte kanaler + nogle få mere (bl.a. DR Synstolkning) ligger i samme gruppe, så det giver fin mening, at er der problemer med en, er der problemer med dem alle i den gruppe. De vil nu sætte en tekniker på sagen, men der kan gå to dage, før jeg kontaktes, og så yderligere nogle dage (går jeg ud fra), før han/hun kommer forbi.

Mit spørgsmål er nu, dels om jeg selv kan gøre andet for at lokalisere problemet? Og dernæst om jeg kan gøre noget for at løse det?

På forhånd tak.

1 Kommentar

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Jeg tror også du har ret. Hvis du har haft sat et tv til direkte efter skillefilteret (hvis du også har Yousee bredbånd), og du har gode kabler og HF afskørmet metal stik monteret på dine antennekabler, så lader det til at være et Yousee problem.

Så tror jeg ikke der er så meget du kan gøre, eftersom hele arbejdet i at få det til at virke, ligger før signalet kommer ind i huset til dig.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)