Svar

Kan ikke optage kodet kanaler på min Samaung bluray BD H8900N


Jeg har netop købt en Samsung BD H8900 Bluray HDD-optager. Da jeg ikke kunne forenes med  Yousee´ egen boks. Den optager fint, dog ikke de kodet kanaler. Jeg kan sagtens se de kodet kanaler gennem BD 8900, men jeg kan ikke optage dem. Ved den skulle kunne optage én kodet kanal af gangen, og kan se på de forskellige indlæg andre steder at folk lystigt optager kodet kanaler. Nogen der har en løsning?

Alle kabler er Yousee ready, det samme er BD H8900 fra Samsung

icon

Bedste svar af Radiomanden 24 januar 2016, 13:17

 Det er  fordi der bruges et + modul, så er der ballade, det skal udskiftes til et der ikke er +, har ikke + moduler, og der kan optages.

Se original

113 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hejsa Stjernlund,

Jeg kan ikke siger dig hvad problemet er, men blot at du skal sørge for din recorders firmware er nyeste version. Det vil du sikkert bliver spurgt om, hvis du henvender dig til Samsung eller Yousee support, om du har installeret nyeste firmware :)

Tjek venligst, hvilken firmware version recorderen har installeret, det gøres således:

1. åben indstillingsmenuen

2. gå ind under "support"

3. gå ned under "softwareopdatering", og tjek hvilken firmware version der er installeret

Nyeste version skulle være 1008.1, i følge Samsung's egen support side:

http://www.samsung.com/dk/support/model/BD-H8900N/XE

Hvis du har den installeret, så er det ikke problemet :)

Ellers....

Hvis du er på nettet med din recorder, kan du updatere FW online. Hvis ikke din recorder er på nettet, kan du downloaded nyeste version, og kopiere den til en usb stick (måske du også skal udpakke filen!). Den sætter du så i fronten på recoderens usb stik, hvor du så igen kan  gå til menu punktet "softwareupdatering", og vælge installation fra usb stick.

Det er som sagt ikke sikkert det hjælper noget, men så har du nyeste FW installeret i din recorder :)

Jeg har selv haft problemer med fejlen "ugyldig licensindhold", som jeg tit fik når jeg optog på min BD-F8500. Jeg har mellempakken fra Yousee, og ingen ekstra cam kort til den. Men alligevel fik jeg tit den nævnte fejl, som ingen kendte noget til, hverken Samsung el. Yousee. Men nu efter lidt under et år med recorderen + x antal firmare updates, så lader det til at fejlen er forsvundet. 

Mht. dit problem, så kan det ikke udelukkes, at en firmware update kan løse problemet. Men det kan måske også være noget med CA og kort kompatibiliteten og så det slot som sidder i H8900 recorderen. 

Lad os se, om ikke der er andre her på forummet som ved noget mere :)

Hej Moef,

Tak for dit svar, men jeg opdaterede firmware da jeg kørte første setup i sidste uge, for det ikke skal være lægn har jeg købt 2 stk, BD H8900N, både en til stuen og en til soveværelset, og problemet er det samme på dem begge.

Den starter med at optage, og stopper med det samme... på alle de kodet kanaler.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Fint med du har firmware updateret den. Det er næsten også altid det første jeg gør med nyt hardware :)

Mit eget problem ligner lidt dit, er i samme boldgade. Dog er alle mine kanaler som sagt ukrypteret i standard mellemepakken fra Yousee. Men alligevel har jeg igennem et år har periodiske problemer med optaget udsendelser, som fik koden "ugyldig indholdslicens", hvad det så end betyder :) Det bevirkede også, at kun et sekund kunne afspilles af starten af udsendelsen. I mit tilfælder gætter jeg på, at det er et Samsung problem med F8500 recorderen (håber det er løst med seneste FW updatering), som er et par år ældre end din H model.

Teoretisk set kunne det godt være et Samsung kompatibilitets-problem med din recorder, eftersom dit kort virker fint i tv'et (går jeg udfra) Men så snart du sætter det i recorderen er der problemer med optagelserne. Altså jeg vil tro det er et Samsung recorder problem med de kodet kanaler, siger jeg uden at vide præsist hvor man skal gribe ind.

Afvent flere svar her på forummet, hvis nogen ved noget mere. Ellers også prøve at kontakte Yousee support, samt Samsung support og oplys dem omkring problemerne. Det kunne jo være, at supporterne vidste noget mere. Samsung support har jeg selv lidt dårlig erfaring med, eftersom de typisk altid blot spør om man har opdateret firmwaren. Derefter ved de ikke rent meget mere :)

Hvilke kodede kanaler drejer det sig om?

Det drejer sig om bland selv kanalerne, blandt andet TV3+, NCG, Alle sportskanaler m.m.

Alle kanaler der ligger i grundpakken kan sagtens optages.

Dit kort, hvor sidder det?

Jeg har både kort og ci-modul i BD h8900 og TV

Har du prøvet at bytte kortene? Hvis det ene kort ikke er opdateret.

Nej det har jeg godt nok ikke, men som nævnt er problemet på begge HDD, har både en i stue og soveværelse.

Og jeg har brugt de kort som jeg benyttede i Yousee´ egene bokse før jeg droppede dem igen.

Hvis jeg sætter en USB harddisk til fjernsynet er det samme problem. Der kan jeg se alle kanaler, men kun optage de "Ikke kodet" kanaler.

Jeg har kun et TV med kort. Har lige optaget lidt fra C+ Serie HD. Kunne fint afspilles.

Har tidligere haft et problem, men det var fordi kortet ikke var blevet automatisk opdateret.

Har Fuldpakken, så det er alene C+ kanalerne, der er tilvalgte.

Ja, på mit er det alle "bland selv" kanaler jeg ikke kan optage, den står og tygger lidt på det når jeg trykker på "REC" og så skriver den "Kan ikke optage" Det samme hvis jeg forudprogramere en optagelse på disse kanaler, så står de alle som fejlet.

Men på alle kanaler fra grundpakke går det fint, og igen kan jeg se alle kanaler både gennem BD og igennem TV.

Du må nok prøve support hos YouSee (7070 4040) og/eller Samsung.

Det er prøvet, de afskriver sig alt ansvar, ikke så meget nyt i dette. Er lige skiftet fra Viasat efter 14 år og til Yousee, og det har ikke været andet end problemer fra den da bestillingen blev lagt :-) De retter nok ikke på deres service og produktansvar før "Kontanten" har været forbi her også, træls at der ikke er en større dyd i at drive en ordentlig forretning mere i dette land....

Men hvis der er andre som har forslag til problemløsning, høre jeg meget gerne fra jer.

Pft.

Har du også spurgt Samsung?

Nu skal man jo se sig godt for, inden man begynder at sammenligne. Har du prøvet de samme ting hos Viasat - nej vel?

Du skriver nu, at du lige er skiftet fra Viasat til YouSee, men jeg mener også at du har haft en boks fra YouSee, så lige er nok så meget sagt.

Jeg har ikke den fornødne tekniske indsigt til at bedømme om fejlen ligger hos YouSee eller hos Samsung. Som jeg tidligere skrev, kan jeg godt optage på det TV, som jeg også bruger som PC skærm. Kan dog kun optage de kodede kanaler direkte, men ikke planlagte. Grunde til at den ikke starter tror jeg, at den i opstarte først kommer med en meddelelse om, at der er isat et kort.

Held og lykke med dit forehavende.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Stjernelund,

Som sagt tidligere, så har jeg også af og til optage problemer med min Samsung BD-F8500 recorder. Mit tidligere beskrevet problem har eksisteret i snart et år. Da jeg tidligere flere gange har skrevet til Samsung support, uden at få noget brugbart svar tilbage, så havde lidt håbet på at Samsung kunne rettet problemet i en firmware opdatering. Måske det langt om længe er fikset nu. Hvis ikke, så ryger min recorder til service inden september hvor garantien udløber. 

 

Du er måske så heldigt stillet, at du kan levere din H8900 tilbage til butikken, hvis din recorder er helt ny? Måske prøve en anden tilsvarende recorder, se om problemet stadig er der?

 

Mit gæt er, at Samsung recorderen er problemet. Begrundet udfra, at dit kort virker i dit tv, og du måske tidligere har kunne bruge korte i Yousee' egen optager (som du tidligere har brugt)? Jeg tror der er noget indkompatibilitet mellem kort / kort kryptering / CA modul og så den H8900 recorder du har. Det er helt typisk, at Samsung ikke kender noget til lidt mere tekniske problemstillinger om deres egne produkter. Man får typisk at vide, at man skal opdatere fimrware og nulstille optageren. Det er i hvert fald altid den besked jeg får når jeg har haft fat i Samsung support.

Jeg tvivler bare på at udfordingen ligger i BD H8900.

Jeg har prøvet at sætte en USB HDD til TVet og med nøjagtig samme udfordring. Den kan optage alle kanaler fra Grundpakken, men ikke "Bland Selv" kanalerne. Så jeg er ret sikker på udfordringen ligger i kortet fra YouSee.

Jeg kan godt se, at det er meget besværligt at spørge Samsung eller den forhandler, hvor du har købt din BR optager.

Når jeg læser i manualen til BD H8900N ser det ud til, at man ikke kan se en kanal på optageren, mens man optager en anden, når optagelser er på CA modulet.

Nu har jeg sendt en forspørgsel til Samsung.

Du kan godt optage en "Kodet kanal" og se en ikke kodet efter hvad de beskriver i manualen.

Men du kan ikke optage en kodet kanal og se en anden kodet kanal, men det er jo også lige meget når jeg også har kort i TVét, der er også 2 tuner i. Men det er noget af en udfordring det slet ikke er muligt at optage en kodet kanal :-(

Stjernlund skrev:
Du kan godt optage en "Kodet kanal" og se en ikke kodet efter hvad de beskriver i manualen.

Men du kan ikke optage en kodet kanal og se en anden kodet kanal, men det er jo også lige meget når jeg også har kort i TVét, der er også 2 tuner i. Men det er noget af en udfordring det slet ikke er muligt at optage en kodet kanal :-(

Her er en kopi at manualens afsnit, hvor det er beskrevet:

"Visning af andre kanaler under optagelse af en TVkanal

Mens et TV-program optages, kan du se en anden TV-kanal. Tryk under optagelse på
knappen PROG eller på talknapperne for at ændre den kanal, du vil se.
"" Du kan se en ikke-kodet eller en kodet kanal. når du optager en ikke-kodet TV-kanal. Hvis du
optager en kodet kanal, kan du kun se en ikke-kodet kanal.
"" Optagede filer, som er kortere end 10 sekunder, gemmes ikke."

Nedenstående er svaret fra Samsung:

"Hej Jørgen

Tak for at du kontaktede Samsung Support Danmark

Det kan du godt gøre, hvis du har kortet fra yousee i din afspiller så har du mulighed for at optager på dine betal kanler

Med venlig hilsen
XXXX (navnet slettet)
Samsung Support

Du kan kontakte os på telefon 70701970
Åbningstider: mandag - fredag 08:00 - 19:00, lørdag 10:00 - 15:00
Besøg gerne vores hjemmeside www.samsung.dk for mere information om vores
produkter."

Hej Joern,

Tak for din indsats, det gav jo så ikke noget svar vi ikke vidste :-)

Der sidder jo allerede C+-modul fraYousee og kort fra Yousee i optageren, men den optager kun de "IKKE kodet" kanaler :-(

Stjernlund skrev:
Hej Joern,

Tak for din indsats, det gav jo så ikke noget svar vi ikke vidste :-)

Der sidder jo allerede C+-modul fraYousee og kort fra Yousee i optageren, men den optager kun de "IKKE kodet" kanaler :-(

Først skal du jo bemærke det, der står i manualen som jeg tidligere har skrevet. Dernæst er det værd at bemærke, at Samsun helt specifikt nævnter YouSee. Jeg har på intet tidspunkt nævnt YouSee overfor Samsung.

Mit gæt må være, at enten er kortet for gammelt jf. manualen eller også er det et indstillingsproblem.

Prøv at ringe til Samsung, de plejer at være gode til at hjælpe.

Muligt jeg misforstår dig, men det du henviser til i manualen er at der kun kan optages én kodet kanal, og der så ikke kan ses en anden kodet kanal. Det er jeg helt med på, men det ændre jo ikke noget ved at jeg ikke slet ikke kan optage en kodet kanal. Når jeg står på en kodet kanal på boksen og trykker "REC" kommer der blot en meddelse efter nogle sekunder, om den ikke kan optage.

Jeg har sendt henvendelse til Samsung, men som jeg skrev i går så er jeg ret overbevist om det ikke er Samsung der er problemet, da samme problem også optræder hvis jeg sætter en USB-HDD til Tvét

Nu står jeg lidt af. Jeg kan ikke komme på mere. Et godt råd er, at ringe til Samsung support. Den du taler med, gennemgår så dine indstillinger m.m. Det er ikke det samme med mails.

Jeg kontaktede sidste år Samsung support. Talte først med en medarbejder og blev så omstillet (eller også skulle jeg ringe på et andet nr.) til en specialist. Meget kvalificeret hjælp.

Pøj, pøj med din søgen.

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)