Hyppige udfald på Yousee Box fra Samsung

• Deltager
  • 2 kommentarer
Jeg oplever hyppige udfald på Yousee Box fra Samsung.

Midt i at jeg ser TV, bliver skærmen sort, og mit TV skriver Inteet Video Signal.

Af og til kommer signalet igen, nogle gange et kort øjeblik andre gange i længer tid.

Jeg har bytte om på HDMI indgange på TV, men med samme resultat.

Support har fortalt at der skal en antenneforstærker til, men

det der undrer er, at når der er udfald, så kan jeg heller ikke se optagede udsendelser fra boxens harddisk?

Det er som om det der sker er at der ikke er signal på boksens HDMI udgang til TV'et.

Når der ikke er udfald kan jeg sagtens se udsendelser fra boksens harddisk, selv om jeg fjerner antennestikket?

Jeg tror derfor at det er boksen der har en fejl på HDMI udgangen, og ikke antennesignalet.

Vi oplever aldrig pixeleringer, kun et clean cut fra at kunne se TV eller til at der intet signal er.

Kan I hjælpe med en forklaring?

MvH

Arn

6 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hvis det er det jeg tror det er, så er det et "kendt" Samsung HDMI sync problem. Jeg havde for år tilbage et Samsung C755 tv, som havde samme fejl. Den mistede periodisk billede og lyd i 1-2 sekunder (fra en Sony analog HDD recorder m. HDMI udgang), hvor skærmen var helt sort. Derefter kom billedet automatisk tilbage igen, og HDMI'en viste den blev tilsluttet igen. Som om jeg lige selv skiftet til HDMI indgangen.

Dengang var der mange i udlandet som havde samme problem som jeg havde. Desværre var Samsung næsten 2 år om, at erkende problemet overfor mig, hvilke betyder, at jeg fik byttet tv'et til et Samsung ES8005 tv. Og sjovt nok, efter jeg fik Es8005 tv'et, forsvandt det der dengang kaldtes for "blinking" problemet fuldstændigt. Ikke mere noget billede og lyd synk dropout.

Desværre har jeg fået købt en Samsung F8500 recorder, eftersom min gamle analog Sony recorder ikke rigtig kunne mere. Samsung F8500 recoderen lider lidt af samme problem som mit gamle C755 tv. Jeg oplever, at billede og lyd helt forsvinder periodisk i 1-3 sekunder cirka.

Så i mit tilfælde fil jeg problemet løst ved at skifte tv. Men har fået problemet tilbage ved at købe en nyere Samsung recorder :) irriternede.

Dog tår jeg ikke sige med 100% sikkerhed, at det er samme problem du sidder med. Men det lugter meget f det samme problem.

Dengang prøvede jeg alt - m. udskiftning af HDMI kabel, firmware opdateringer, andre HDMI afspillere hvor problemet stadig var der. Eneste løsning var, at få en anden Samsung TV model m. et andet HMDI chipset.

Hmm.. det kunne være du skulle prøve en anden recorder model, hvis muligheden er der. Selvfølgelig kunne du også prøve en anden HDMI indgang / andet kabel, hvis du har mulighed for det. Jeg tror bare ikke det hjælper, hvis det er chipset inkompatibilitet der er problemet. Men prøv dig lidt frem.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Ups.. glemte lidt at spørge, om det er ved afpilninger af optagelser, eller kun ved tuner tv kig?

I mit tilfælde var det ved afspilning af optagelser problemet opstod. Så hvis dit problem kun opstår ved alm. tv kikkeri, så kunne det godt være noget andet der var galt. 

Hej Moef

Tak for dine indlæg, - men jeg tror ikke det er samme problem jeg har.

Yousee boxen fra Samsung har en indbygget harddisk.

Jeg ser TV via boxen (mit TV er et Phillips).

Når der er udfald på TV kan jeg heller ikke se optagelserne fra harddisken.

Svaret fra YouSee support er at det er fordi antennesignalet er svagt, men hvis jeg fjerner

antenne stikket bevist, så kan jeg godt se optagelser fra harddisk?

Derfor mener jeg ikke at problemet hidrører fra signalstyrken på antennesignalet?

Jeg håber lidt at en moderator fra YouSee vil tage denne tråd op, men jeg ved ikke hvordan man skriver til dem?

MvH

Arne

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

grvia skrev:

Hej Moef

Tak for dine indlæg, - men jeg tror ikke det er samme problem jeg har.

Yousee boxen fra Samsung har en indbygget harddisk.

Jeg ser TV via boxen (mit TV er et Phillips).

Når der er udfald på TV kan jeg heller ikke se optagelserne fra harddisken.

Svaret fra YouSee support er at det er fordi antennesignalet er svagt, men hvis jeg fjerner

antenne stikket bevist, så kan jeg godt se optagelser fra harddisk?

Derfor mener jeg ikke at problemet hidrører fra signalstyrken på antennesignalet?

Jeg håber lidt at en moderator fra YouSee vil tage denne tråd op, men jeg ved ikke hvordan man skriver til dem?

MvH

Arne

Hej Arne :D

Det kan enten være dit HDMI kabel eller boksens HDMI udgang der er defekt, så jeg vil at starte med skifte HDMI kablet. Hvis det ikke virker, så skal boksen måske ombyttes.Hvis dette er tilfældet bedes du kontakte os igen, som du har gjort tidligere:

http://yousee.dk/hjaelp_og_support/kontakt/tv/problemer/support_kontakt.aspx

/Kasper 

Hej Kasper

Tak for svar.

Jeg prøver at skifte kabel.

MvH

Arne

du kan også prøve og går ind i menu

menu-indstillinger information-modtageforhold

der kan du ser signalstyrke min er 62-63  og det er fint siger yousee support

Besvar

• :D