Hvornår kører man docsis 3.1 internet teknologi ? Hvornår kan man få det ?

Omdømme 7
Badge +4
  • Vismand
  • 3739 kommentarer
Hvad kræver det at køre det nye docsis 3,1

1. Først og fremmest skal Yousee have ombygget deres gade anlæg i området

2. Have ombygget TDC ejet anlæg i området.

3. Hvis det er foreningen der ejer anlægget, så skal foreningn selv foranlige det ombygget ved at bestile et tilbud om omlægning

4. Yousee siger i indblik (bladet til ejerforeninger og antenneforeninger) , at 1. stikdåse i beboelsen skal udskiftes

5. Modem skal være et af de nyeste

6. Har Yousee i det hele taget åbnet for teknologien ?

Denne tråd er afledt af diskussion i https://forum.yousee.dk/coax-9/efter-docsis-31-sat-op-pingen-ogsa-blevet-hojere-98999/index2.html

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +4
i forbindelse med den diskussion, vi har haft her til aften om hvornår man kan få Docis 3.1, trækker jeg lige denne tråd frem.

Jørn har iøvrigt skrevet, at bolig-/andels-/ejerlejlighedsforeninger. der ikke er ejet af Yousee, kan få det ombygget ved forespørgsel fra foreningens betyrelse, ved at binde foreningen i 5 år til at bruge Yousee og ikke andre som udbyder (jeg tror, at aftalen så kan opsiges med 12 mdrs varsel efter de 5 år)

Antenneforeninger må formodes at have samme vilkår
Omdømme 7
Badge +7
mich skrev:

i forbindelse med den diskussion, vi har haft her til aften om hvornår man kan få Docis 3.1, trækker jeg lige denne tråd frem.

Jørn har iøvrigt skrevet, at antenneforeninger, der ikke er ejet af Yousee, kan få det ombygget ved forespørgsel fra foreningens betyrelse, ved at binde foreningen i 5 år til at bruge Yousee og ikke andre som udbyder (jeg tror, at aftalen så kan opsiges med 12 mdrs varsel efter de 5 år)

Ikke antenneforening, men en bolig-/andels-/ejerlejlighedsforening.
Omdømme 7
Badge +4
joern skrev:

mich skrev:

Jørn har iøvrigt skrevet, at antenneforeninger, der ikke er ejet af Yousee, kan få det ombygget ved forespørgsel fra foreningens betyrelse, ved at binde foreningen i 5 år til at bruge Yousee og ikke andre som udbyder (jeg tror, at aftalen så kan opsiges med 12 mdrs varsel efter de 5 år)

Ikke antenneforening, men en bolig-/andels-/ejerlejlighedsforening.

korrekt
Omdømme 7
Badge +4
Har rettet det, men jeg fomoder at antenneforeninger har samme vilkår
Omdømme 7
Badge +7
mich skrev:

Har rettet det, men jeg fomoder at antenneforeninger har samme vilkår

Det tror jeg måske ikke. Måske nok selve antenneforeningen, men hvad så med de tilslutte foreninger og villaer?
Omdømme 4
Badge +5
God idé med en dedikeret Docsis 3.1/gigacoax tråd. Jeg glæder mig til at høre fra de første kunder der får en 1000/100 Mbit/s samt at se nogle speedtests.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)