Spørgsmål

Hvorfor er et så svært for tv-boksen at oprette forbindelse til internettet?

Omdømme 5
Badge +2
Jeg har haft den nye tv-boks siden den lanceredes 18. april 2016. Den er opsat trådløst, og sædvanligvis fungerer den som den skal.
Men hvorfor skal det være så svært for den en gang imellem at opnå internetforbindelse? Undertiden slukker boksen, netop når man sidder og venter på at den bliver klar til at fungere?

Når jeg opdager, at boksen er uden internetforbindelse, kan jeg i menuen let lade den søge netværk, og den viser mit netværk, der kræver en sikkerhedskode, som den jo kender. Koden gider jeg ikke taste, da den er er lang og kompliceret. I steder prøver jeg at oprette forbindelse med WPS, men det mislykkes hver gang.
Det eneste der dur, er at tage strømmen til det hele - og efter nogle sekunder tænde igen. Så oprettes forbindelsen automatisk og alt fungerer.

Men hvorfor skal det være så svært for boksen at oprette internetforbindelse, når udstyret er indstillet korrekt, og den trådløse router er af god kvalitet og fungerer upåklagelig?

3 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +2
Hej,

Det virker bedst med et net kabel mellem router og TV Boks, men husk hvis Boksen er indstillet til høj strøm besparelse, tager det ca. 1 minut for at den tilslutter til Internettet.
Omdømme 7
Badge +4
Hvis boksen står i almindelig strømbesparelse, så bruger den stort set det samme som når den er tændt, ca 13 w i stedet for 0,33 w, idet den alsdrig lukker ned. Så kan du blot lade den stå tændt hele tiden
Omdømme 3
Badge +1
Vilhelm skrev:

Men hvorfor skal det være så svært for boksen at oprette internetforbindelse, når udstyret er indstillet korrekt, og den trådløse router er af god kvalitet og fungerer upåklagelig?

Jeg vil bare lige støtte dig i din klage. Det er virkelig utroligt at den ikke er bedre til at skabe forbindelsen når den er blevet mistet. Jeg håber Yousee arbejder på at gøre det bedre.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)