Svar

Hvor hurtigt indlæses en komplet EPG (1 uge) på den nye boks?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
  • Veteran
  • 243 kommentarer
Jeg har en Samsung F8500 recorder, og indlæsningen af guiden er for det meste utrolig langsom. Det kan her tage ½-1 time at få alle kanaler med i mellempakken. Det skal så siges, at nogen gange er guiden næsten indlæst med det samme, måske fordi den pushes på bestemte tidspunkter, hvor jeg så har værer heldig?

På den nye boks, bliver EPG'en tages fra TV signalet , el. indlæses der en special guide via nettet, som jeg kunne forstille mig så kunne indlæses på få sekunder, hvilke kunne være dejligt :)

icon

Bedste svar af Radiomanden 5 maj 2016, 10:24

Inden jeg fik den nye YS boks, havde jeg en H8900, og her på det sidste var den hurtig til at få fat på EPGen, ellers var den også ret langsom. Dog ikke så langsom som du skriver, inden for en halv time. Den nye box har altid EPG, da den altid er på nettet hvorfra den henter det.

Se original

14 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Inden jeg fik den nye YS boks, havde jeg en H8900, og her på det sidste var den hurtig til at få fat på EPGen, ellers var den også ret langsom. Dog ikke så langsom som du skriver, inden for en halv time. Den nye box har altid EPG, da den altid er på nettet hvorfra den henter det.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
 Min epg var også mindst 1/2 time om at blive opdateret på min E8300. Inden den gik i stykker.. Mit samsung TV var rimeligt hurtigt, men ser kun TV via den nye boks. 

Omdømme 2

Badge
Tak for svaret. Jeg lader den ligge, eftersom jeg nu har levet med guidens langsomme opdatering, og at det måske er enheden selv som er problemet? Det kunne det tyde lidt på, hvis forskelle er store mellem f.eks. et tv og en recorder. 

Det med at Yousee boksen altid er hurtig til EPG opdateringen, betyder det at EPG'en ikke virker via antenne kabel indgangen, med derimod altid hentes fra nettet?

Altså hvis EPG'en er på med det samme, uanset hvornår man tænder for YS boksen, vil være et kæmpe fremskridt for mig, altså hvis det er tilfælde?!

Omdømme 2

Badge
EPG´en hentes via nettet, også når den er slukket

Omdømme 2

Badge
Okay tak mich. Vil det sige, at boksen SKAL være tilsluttet nettet altid før den virker som den skal? Jeg tænkte, om det ikke være nok at smide et antennekabel i den? Man mister naturligvis Yousee's online univers, men man burde da kunne optage tv kanaler og ha' en alm. tv guide, som jeg har via mit tv og min F8500 recorder?!

Omdømme 2

Badge

moef skrev:
Okay tak mich. Vil det sige, at boksen SKAL være tilsluttet nettet altid før den virker som den skal? Jeg tænkte, om det ikke være nok at smide et antennekabel i den? Man mister naturligvis Yousee's online univers, men man burde da kunne optage tv kanaler og ha' en alm. tv guide, som jeg har via mit tv og min F8500 recorder?!

Jeg har ikke erfaring, hvad der sker, hvis jeg slukker for den og for routeren. Boksen bruger under 0,5 kwt og routeren er altid tændt, men jeg mener den har problemr med at starte op uden net

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

moef skrev:

Boksen virker ikke uden at den er på internettet. Dine rettigheder overføres via nettet til boksen.

Omdømme 2

Badge
Ok tak for svaret Joern.

Omdømme 3

Badge +3

moef skrev:
Ok tak for svaret Joern.

Tak du bare, men desværre var oplysningen ikke rigtig. Har lige prøvet at slukke for mit modem, men boksen virkede med TV og optagelse.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Har ikke efterprøvet dette:  Afbryd Internet, sluk helt for boxen, tænd den igen stadig med Internet afbrudt, hvad sker der så.? Starter den så op uden problemer og har den EPG.?

Omdømme 2

Badge

joern skrev:

moef skrev:
Ok tak for svaret Joern.

, men boksen virkede med TV og optagelse.

Det man har optaget, men det er spørgsmålet om den starter at optage en planlagt udsendelse, hvis der ikke er internet

Omdømme 2

Badge
Okay Joern, det er jeg faktisk glad for at høre, at den kan virke som en helt alm. recorder :) Jeg venter på Yousee har udgivet nogle flere opdateringer, før jeg springer på. Pt. fungere det fint m. min Samsung F8500 og Chromecast, men ville gerne ha' bland selv med som jo er integreret i boksen. Og så ville jeg også meget gerne ha' en fuld EPG guide som virker m. det samme :)

Omdømme 3

Badge +3

moef skrev:
Okay Joern, det er jeg faktisk glad for at høre, at den kan virke som en helt alm. recorder :) Jeg venter på Yousee har udgivet nogle flere opdateringer, før jeg springer på. Pt. fungere det fint m. min Samsung F8500 og Chromecast, men ville gerne ha' bland selv med som jo er integreret i boksen. Og så ville jeg også meget gerne ha' en fuld EPG guide som virker m. det samme :)

Det er da omkostningsfrit at henet en boks og få første md. gratis. Herefter returneres boksen, hvis den ikke er tilfredsstillende.

Omdømme 2

Badge
Jeg er ikke helt tryk ved de udmeldinger, mangler og fejl der er kommet ud omkring YS boksen. Fra starten af lovede jeg mig selv, at vente m. at leje den til der var gået nogle måneder + diverse opdateringer til den. Og det har jeg tænkt mig at holde, selvom det altid er godt med gaver til sig selv :)

Men jeg er meget interesseret i dens muligheder og om den kommer til at indfri mine forventninger 100%, og jeg er kritisk, perfektionistisk og nørdet omking stabilitet, betjeningshastighed, fejl fix og features  hehe :)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)