Spørgsmål

Hvor er beskrivelsen af den nye YouSee box

Så går man ind på yousee.dk for at få noget information om den nye TV box.

det eneste der popper op, er en hj.side der ligner en biografreklame. Ingen menu hvor der kan findes frem....

Typisk rigid Yousee præsentation. Man skal da ikke ligge og lede efter sådan noget...

14 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Der er noget om den her: http://yousee.dk/4.aspx. http://yousee.dk/tv/tv-boks/komgodtigang.aspx. https://kundeservice.yousee.dk/tv/funktioner-og-brug
Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
http://yousee.dk/i_foreningen_og_virksomheden/produkter_og_priser/tv/yousee_tv_boks_til_beboere.aspx
Tak skal i have - men det er stadig for ringe information.

Jag var nede i butikken og kort spørge til boxen. Jeg kunne bla. bytte lige over fra den gl. 3126.

Men så sprang bomben: Den SKAL tilsluttes en netforbindelse.

Gu skal den ej - Vi har coax stik i foreningen med en TDC(Yousee) aftale som nuværende 3126 kører på.

Hvorfor ikke:

Fordi YS ikke skal bruge nogetsomhelst af min bredbåndsforbindelse for at sende et signal som allerede kører på de (nye) coax der blev installeret for nogle år siden.

Endelig åbner en IP forbindelse til en box i mit hjem op for potentiel kontrol/styring (det kun man i princippet også via coax'en som også tilbød netforbindelse, men alligevel).

Jeg kommer også i hu, at skype gutterne prøvede et senere stunt, med en streamingtjeneste der hed Joost, som gik ud på, at bruge folks forbindelser som et slags "net" til at videreformidle pakker til streamingtjenesten. Det blev ikke til noget....

Men husk også de gamle ADSL forbindelser på gl. kobber. For at køre dette blev der også lagt mere power på linien dvs. at TDC brugte folks El-regning til at power ADSL nettet, som de egentligt allerede fok betalt for. Jeg kan godt huske, at der var noget med en 20watt adapter til ADSL boxen.

Og forresten, så blev det senere afgjort at TDC ikke måtte tage (extra) betaling for en TLF forbindelse på ADSL, som man allerede betalte for. Folk havde altså allerede betalt for en forbindelse.

Derfor kan de stoppe deres nye box op....ELLER refundere den båndbredde de tager fra mit bredbånd for at køre TV.

Eller ku jeg vel få kanalerne på nettet hos en aden udbyder (men så bliver det alligevel over nettet - men så slipper jeg for deres åndsbollede "grundpakke" som de stædigt bibeholder fordi Viasat har mafia-indflydelse).

ad: Så slipper jeg også for deres lige så åndsbollede "grønne" menuer i boxen, som lige præcis svagtseende har svært at skelne.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hvis Humax boksen skal kunne bruges, så SKAL den på nettet, da ALT undtaget Live TV kræver netforbindelse, enten en kablet forbindelse eller 5 GHz Wi-Fi.
Den box jeg skal ha, skal kunne bruge den dyre coax cabling vi fik lavet for 8 år siden til TV og som var tilegnet TV over coax.

Så må Yosee se at finde en anden box frem.
Omdømme 3

Badge +3
Humax boksen er til brug på Coax, da det som tidligere skrevet, er der TV signalet hentes, men derudover så skal den være forbundet til internettet, da den skal bruge det til udsendelser fra Arkiv, Start forfra, Film, og EPG samt til opdatering.
JaJa sikkert - men det kunne også sagtens køre via coax. De har jo længe tilbudt netforbindelse via denne coax.

Folk tænker måske ikke så meget over det, men når et TV, boxe o.a. udstyr kræver netforbindelse, så er der lige pludselig "fremmed" adgang til dit hjem.

Der var en historie om et TV - vistnok samsung - der lå og sendte statistik hjem over hvad folk så på (eller var et TV med talegenkendelse, der sku lå og lyttede).

Det er altså en helt ny verden, hvor det er "big business" at registrere folk og hvad de laver.

Og så de apps. folk installerer, som tillader sig ALT og som bruger dine konti, Wifi, kamera etc.

En skaldet app. der kunne kommunikere med bilens computer, forlangte gud-hjælpe-mig adgang til ALT på telefonen dvs. faciliteter som ikke var nødvendige.

EU er forresten på vej til at lovgive om at apps. skal holde nallerne fra ting på folks smartphones som ikke rager dem..

Du skal nok snart passe på med at rende rundt i bar røv derhjemme, for dine apparater ser og hører alt - især når du forærer dem en direkte net-forbindelse (husk at slukke routeren, hvis du lige skal "ordne" konen).
Omdømme 3

Badge +3
Det står dig helt frit om du vil bruge den eller ej, der er ingen tvang, hvis ikke du tør at have en net forbindelse, så undrer det mig at du tør bruge en netforbindelse i det hele taget. Der er jo den fremmede adgang der ikke ønskes, mere end der nogensinde vil være på en TV boks.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hvis man ser spøgelser ved højlys dag, skal man selvfølgelig ikke anskaffe den nye boks. :8
Det eneste spøgelse er dig - Du bærer tydeligt præg af, at have brugt for meget tid i forummet. Det fremgår klart af dine sarkastiske og ligegyldige kommentarer.

Hvis du ikke fatter noget eller ikke kan lide et indlæg, så undlad at kommentere - Tak !
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
jeg giver dig fuldstændig ret, vejledning til boksen er direkte mangelfuld, alene de mangler og fejl den har, er ikke beskrevet nogen stder,

bl,a anbefaler man også normal strøm indstilling, selvom den bruger strøm, så den er ulovlig i eu og dk
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
samt mgl tekster på nordiske kanelr og engelske og teksttv
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stefan har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej

Forummet er netop til, at man kan skrive om forskellige YouSee-relaterede ting (og andre, hvis man har lyst), men det skal altså foregå i en ordentlig tone. Så ha' det lige i baghovedet. :)
Hvad er det for en tone er det du præcist refererer til - det vil jeg gerne vide !

Og inden du svarer, så skal du vide at det iflg. grundloven er strafbart at pålægge andre at ikke kunne tale frit ! Ha lige det i baghovedet selv !

§ 77
Enhver er berettiget til på tryk, i skrift og tale at offentliggøre sine tanker, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre forebyggende forholdsregler kan ingensinde på ny indføres.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)