Spørgsmål

Hvis Yousee tilbød antenne splitter til alle kunder med Humax boksen Så var radio problemet løst

Omdømme 7
Badge +4
  • Vismand
  • 3571 kommentarer
Der er rigtigt mange indlæg på facebook med kunder, der ikke kan høre radio på den nye Humax boks efter FM er lukket ned

Og hvis man kun har et TV, så har man jo ikke muligheden.

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Som du skrev på FB, så kan der være en forringelse af signalet når der bruges en fordeler, men ikke nødvendigvis, da jeg satte mine forældres boks op, det var før den fik TTV, ville de have en fordeler på, så der også var signal til TVet, der er ikke noget problem med signalet.
Omdømme 7
Badge +4
Men jeg så også en herinde på forum der satte en fordeler på og fik pixelfejl på boksen, fordi signaler blebv ringere

Yousee burde have indført radio på Humax boksen allerede nu

Gud ved hvornår vi får en SW update med forbedringer/nye features, det er mange måneder siden
Når der sættes en fordeler på, så sørg for den er HF-tæt :)
Omdømme 7
Badge +6
mich skrev:

Men jeg så også en herinde på forum der satte en fordeler på og fik pixelfejl på boksen, fordi signaler blebv ringere

Det er jo heller ikke ligegyldigt hvad der anvendes til at fordele det kan gøre godt og det kan gøre dårligt. De fleste køber jo nok noget ragelse til det, og så bliver det dårligt.
Omdømme 7
Badge +4
Minus 3 db har altid været standard, når man delte et signal, selv hos de profesionelle forhandlere, og det er temmeligt meget
Omdømme 7
Badge +6
Nu var det ikke lige det jeg mente, der kan købes bras til foremået, og der kan købes noget ordentligt.
Købes der noget ordentlig er chancen for signalproblemer reduceret. En af de sædvanlige fordelere af billigt blik, Vorherre bevares.
3 dB svarer til en halvering af signalstyrken, og er teoretisk minimum (i praksis lidt højere), når signalet deles lige over.

HF-tæthed handler dog om noget andet: at der ikke kan komme radiobølger ind udefra.
Omdømme 7
Badge +4
Ja, man får ikke noget gratis. Så skal der forstærker på
Så sker det lige straks :)

http://www.mynewsdesk.com/dk/yousee/pressreleases/yousee-slukker-for-fm-signalet-fra-den-31-januar-954718

Svendborg, Slagelse og Randers er blandt de første byer, hvor signalet slukkes, og herefter vil andre byer følge efter. YouSee afslutter lukningen af FM-signalet hos de sidse husstande i uge 10.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)