hvad boks kan man bruge

os fra trefor har fiber og har fået tildelt den meget lille boks som ikke er noget værd, og jeg søger en anden boks som kan virke på fiber net. har fået at vide ved yousee at den nye boks Samsung SMT-H 3126 som lige er kommet til leje ved Elgiganten til 99.- pr mdr men jeg har fået at vide ved yousee at den ikke virker til vores fibernet kan det have sin rigtighed jeg er villig til at prøve om det virker jeg vil bare ikke leje en

carsten 

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
 :Det er ikke sandsynligt at den gamle Samsung boks kan bruges, da den er sat op til at bruges på deres kabel net, går ud fra, at du har DVB-C levering i fiberboxen.? Derved kan enhver DVB-C modtager og kompatibelt TV tilsluttes direkte dertil.

Omdømme 5
Badge +2

xxxost skrev:
os fra trefor har fiber og har fået tildelt den meget lille boks som ikke er noget værd, og jeg søger en anden boks som kan virke på fiber net.

Hvad hedder den lille boks boksen fra Trefor? Er det ikke et modem med trådlås router? Kan du ikke tilslutte et antennekabel til den boks?

jo man kan tilslutte antennekabel og stik fra fiberboksen men jeg kan ikke modtage radio og ligge mine programmer i den rækkefølge som jeg vil have

Omdømme 5
Badge +2

xxxost skrev:
jo man kan tilslutte antennekabel og stik fra fiberboksen men jeg kan ikke modtage radio og ligge mine programmer i den rækkefølge som jeg vil have

YouSee sender 18 digitale radiokanaler. De findes ved almindelig kanalsøgning sammen med de digitale tv-kanaler.

Hvis du med antennekabel tilslutter et tv med DVB-C MPEG4-tuner, eller en tilsvarende digital modtagerboks, og bruger netværks-id (00)100, vil tv-kanalerne sædvanligvis ligge i den kanalpladsorden, som YouSee anvender i sine kanaloversigter. Den rækkefølge kaldes LCN (Logical Channel Number), men dit tv eller boks kan være indstillet til at sortere i en anden orden, så må det ændres i tv'ets eller boksens menu.

Digitale radio-kanaler ligger gerne på pladser over 700, 1700 eller 2700. Visse fjernbetjeninger har en TV/R-knap hvor man kan skifte mellem tv- og radiokanaler.