Svar

Humax YS 4000 - pludselig markant langsommere i Guide/Optagelser mv

Omdømme 3
Badge +1
Jeg har vel nu haft YS 4000 i en måneds tid og er som andre meget glad for den markante hastighedsforøgelse der fulgte med ift den gamle 2000.

Men her de sidste dage har jeg oplevet at den pludselig er blevet langsom. I Guide kan der gå mere end 5 sekunder før Guide-info "fyldes ud". Går man ind i Optagelser og kigger på en bestemt optagelse, kan der også gå flere sekunder før info dukker op. Og starter man en opdagelse kan der gå op mod 1 minut før billedet kommer!

Er der andre der oplever noget lignende?
icon

Bedste svar af Dammeren 12 marts 2018, 14:28

Tak for det. Det har jeg skam prøvet ;-)

Men jeg tror jeg fandt problemet og det var noget så syret som en forkert DNS server på min Yousee router (min egen fejl). Men det interessante var at den forkerte primære DNS server simpelthen gav sig sådan til kende at boksen blev meget langsom (måske forståeligt og så ikke alligevel - der er jo også en sekundær dns-server som var korrekt sat op og alle mine andre enheder fungerede stadig helt perfekt) men også at boksen mistede sine ekstra kanaler. Der blev simpelthen sort skærm for de kanaler.

Se original

2 Kommentarer

Omdømme 2
Badge +1
Hej Dammeren

Jeg kan se, at du ikke har fået et svar. Det ændrer vi lige på.

Jeg vil foreslå at du i første omgang forsøger at genstarte din boks for at se om det hjælper på det.

Özcan, YouSee Forum
Omdømme 3
Badge +1
Tak for det. Det har jeg skam prøvet ;-)

Men jeg tror jeg fandt problemet og det var noget så syret som en forkert DNS server på min Yousee router (min egen fejl). Men det interessante var at den forkerte primære DNS server simpelthen gav sig sådan til kende at boksen blev meget langsom (måske forståeligt og så ikke alligevel - der er jo også en sekundær dns-server som var korrekt sat op og alle mine andre enheder fungerede stadig helt perfekt) men også at boksen mistede sine ekstra kanaler. Der blev simpelthen sort skærm for de kanaler.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)