Humax WIFI problemer

Jeg har fået en Humax YSR-2000 TV boks. Den kører fint med kablet internet, men jeg vil helst køre 5GHz trådløst, men det medfører umiddelbart problemer:

1. Boksen kan ikke huske mit wifi password.

2. Netværksforbindelsen er temmelig (ubrugelig) ustabil, da forbindelsen til internet afbrydes med (u)regelmæssige mellemrum og derfor skal gen-etableres, hvilket gør, at jeg igen bliver ramt af problem nummer 1

Så lige nu kører jeg kablet hen over stuegulvet, hvilket ikke giver mange rosende ord fra Fruen.

Spørgsmål 1: Er det et problem, som Yousee forventer at løse I en overskuelig fremtid ?

Spørgsmål 2: Kan problemet løses, hvis jeg skifter til en Cisco ISB2231 TV boks ?

Med venlig hilsen,
Niels Werner Mortensen

35 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Generet er det isoleret set ikke et problem, har som mange andre haft boksen siden den kom, og den er kun blevet bedre med tiden. Har et par gange måtte genindtaste kode, Wi Fi forbindelsen er stabil fra det modem jeg har, så ingen klage på det.
Cisco er en DSL boks.
Omdømme 7
Badge +7
Hvilket problem skal YouSee løse?
Hvilken internet udbyder har du?
Jeg har en arbejdsgiverbetalt technicolor TG799vac router fra Telenor og den kører fint 5GHz med andre enheder.

Ifølge Yousee hjemmesiden er Cisco 2231 en TV boks med harddisk, så den kommentar forstår jeg ikke umiddelbart :-)

Jeg har brug for at få svar på begge mine 2 oprindelige spørgsmål, nemlig det med, at den ikke kan huske mit wifi password og at den trådløse forbindelse er så ustabil, så det i praksis er ubruigeligt.
Omdømme 7
Badge +6
Ja, Cisco er en TV boks, men som skrevet til DSL TV. Hvis ikke Wi Fi, virker optimalt som det burde gøre, også med andre Modem/routere end fra You See, så er det ikke noget You See kan gøre ved, da det ikke er deres udstyr.
Et kort kig på forhistorien:
Jeg havde en Yousee TV boks fra Samsung, der kørte trådløst internet mod min tecnicolor router på 2.4 Ghz via en USB netværksantenne, som jeg har fået af Yousee. Det virkede uden problemer indtil for ca. 14 dage siden, hvor Samsung boksen døde. Jeg gik efter anbefaling fra Yousee support i Yousee butikken og fik Samsung boksen ombyttet til den nye Humax TV boks. Jeg havde på forhånd læst at den nye Humax boks kun kunne anvende 5GHz wifi, så Telenor ombyttede u/b min router til nyeste model, der hedder TG799vac, som kører både 2.4GHz og 5GHz båndene. Så langt så godt.

Så sagens kerne er stadig mine 2 oprindelige spørgsmål:

Humax boksen kan ikke gemme mit wifi password, og det er simpelthen første gang jeg har oplevet en enhed, der ikke kan det. Jeg bruger IOS og Windows enheder både privat og på arbejde. Alle de enheder jeg har mødt indtil nu gemmer wifi passwords til adskillige netværk uden problemer. Så denne mangel er uden diskussion en klar fejl (bug) i Humax boksen.

Humax boksen kan som skrevet heller ikke opretholde en stabil/anvendelig trådløs internet forbindelse via 5GHz båndet, hvilket ligeledes er en klar fejl.

Summa summarum:
Yousee har ombyttet min Samsung TV boks med velfungerende trådløst netværk til en Humax TV boks med mindst de 2 ovenfor beskrevne mangler.

Så jeg forventer 100%, at Yousee løser problemet med den fejlramte Humax boks meget hurtigt. At forsøge at tørre problemerne af på min velfungerende router er uden hold i virkeligheden og faktisk pinligt.

Med venlig hilsen,
Niels Werner Mortensen
Omdømme 7
Badge +7
Har du overhovedet anmeldt fejlen hos YouSee? Hvis ikke, virker det underligt, at du mener, YouSee giver din router skylden.
Ring til YouSee på 70704040. Der er åbent i dag.
Det skal bemærkes, at jeg flere Humax bokse uden de problemer.
Godt spørgsmål og selvfølgelig har jeg anmeldt fejlen til Yousee. Det glæder mig at læse, at du har flere velfungerende Humax bokse, så måske er der håb forude.

Jeg er først hjemme (og ved TV boksen) i aften, så kigger jeg efter evt. updates og snakker videre med Yousee support.
Har siden sidst fået det råd fra Yousee at jeg skal låse 5GHz på min router til kanal 44. Det har jeg prøvet og det hjalp gevaldigt. Det var dog ikke 100% perfekt, så nu kigger jeg på at ændre Security mode fra WPA2-PSK og måske Channel Width.
Omdømme 7
Badge +7
Min router står til kanal 44, men det er et tilfælde og er ikke lavet a. h. t. boksene. Kan være, at det er derfor, jeg ikke har de problemer.
Omdømme 7
Badge +6
Kører også på kanal 44 med WPA2- PSK, alt er OK.
OK. Hvilken software kører I med på Humax YSR-2000 ?
Omdømme 7
Badge +6
Den senest udgivne.
Omdømme 7
Badge +7
Niels Werner Mortensen skrev:

OK. Hvilken software kører I med på Humax YSR-2000 ?

Den samme som du og alle andre kører med.
Jeg lærer jo noget hele tiden :-)
Så nu har jeg løst problemet ved at sætte en Netgear EX3700 wifi extender i forlængelse af min technicolor router og så videre via alm. ethernet kabling til Humax TV boksen.

Herved undgår jeg at bruge Humax boksens indbyggede wifi. Men jeg vil stadig holde øje med software opdateringer til Humax. På et eller andet tidspunkt må de da få problemerne med den indbyggede wifi løst.
Omdømme 7
Badge +7
Jeg har også en extender, der bruges i forbindelse med Humax (wifi) i køkken og wifi på altanen. Der er mere end femten meter/fire rum/værelser fra router til køkken og lidt mere til altan. Det kan 5 GHz ikke når stabilt uden extender.
Godt du fik dit problem løst.
Jeg har en arbejdsgiver betalt technicolor TG799vax router fra Telenor. Den har både 2.4GHz og 5GHz, så jeg slipper heldigvis for flere extendere.
En venlig support mand hos Yousee sendte mig kvit og en frit 5GHz trådløs tv-sender, der viste sig at være en technicolor TG234.

Som den nysgerrige pilfinger jeg er, har jeg lige prøvet den og selvfølgelig fulgt den medfølgende vejledning til punkt og prikke. Humax boksen finder den trådløse sender og forbinder sig tilsyneladende fint. Men ved nærmere check så blinker netværkslampen rød/grønt og kanalbeskrivelserne kommer kun sporadisk ikke op på TV guide skærmen.

Så nu er jeg tilbage til løsningen med Netgear EX3700 extenderen der bare funker 100% med det hele.

Min konklusion: Uanset hvad, så undlad at bruge den trådløse 5GHz forbindelse i Humax boksen. Mit næste forsøg bliver først, når der kommer en efterfølger til version 1.60.22 softwaren, hvor problemet forhåbentligt er løst.
Omdømme 7
Badge +6
På YS Modems er der ikke problemer med Wi-Fi, andet end ind i mellem, det sker dog ikke ofte, kommer boksen ikke på, det skulle/burde der heller ikke være andet problem med på andre udbyderes Modems.
Med al respekt, så er problemer "ind i mellem" bare ikke godt nok. Tænker på, at sætte et YouSee modem på mit coax, der også går til Humax boksen. Så vil jeg køre kablet fra modem til Humax, da jeg stadig ikke har stor fidus til Humax indbygget wifi. En lidt dyr løsning, men måske den mest stabile.

Så tænkte jeg een gang til :
Hvorfor laver Yousee egentlig ikke en TV boks med indbygget modem? Både TV signal og internet kommer via min coax. Sådan en boks kunne jeg da godt finde på at købe.
Omdømme 7
Badge +6
Der kan kun tilsluttes et Modem på forbindelsen, så det er ganske enkelt derfor man ikke har det i andet udstyr.
Der er som sådan ikke noget i vejen for at have flere modemmer på forbindelsen. Andre af deres bokse har indbygget modem, f.eks. SMT-H3126.
Omdømme 7
Badge +6
Som det er forstået, så er det kun hvis der ikke haves internet via kablet.
Det bestemmer man selv. Hvis boksen anbringes uden mulighed for returvej i antennekablet, så har man muligheden med alm. netværkskabel.
Købte Broadband over coax hos Yousee og fik et Sagem hvidt modem med hjem. Jeg satte modem op og kører nu kablet internet til min Humax boks. Det virker fint, men den der Sagem boks er godt nok det grimmeste stykke elektronik, jeg nogen sinde har fået indenfor døren.

Så nu skal jeg "bare" finde en Humax boks med indbygget modem, så kan det være, at fruen vil tale til mig igen. Jeg kan også håbe på ny SW til Humax, så den kommer til at kunne køre trådløst med min technicolor TG799vac router på kanal 44
Omdømme 7
Badge +6
Sagen 3890 er det seneste nye Modem. Der er en ny boks på vej, men den er også kun til Wi-Fi/Rj45 forbindelse.
Her bruges der ligeledes 3890 det kører Humaxen også på med Wi-Fi uden problemer, det har et pænt kraftigt signal og med flere antenner.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)