Spørgsmål

Humax TV boks : Tekst TV er for ringe - Mon Yousee arbejder på at videreudvikle TTV på boksen ?

Omdømme 7
Badge +3
  • Vismand
  • 3489 kommentarer
1. Teksten er for utydelig og ligesom "tværet" ud
2. Tekst TV kan ikke aktiveres på optagelser af udsendelser, Hvis man ser en optaget DK film eller serie, så kan man ikke slå undertekster til, hverken på DR og TV2´s kanaler eller nabolands TV. Så skal man se udsendelsen live
3. Man kan ikke slå teksten på dobbelt størrelse til ved endnu et tryk på tasten
4. Man kan ikke se teksten samtidig med udsendelsen i baggrunden ved endnu et tryk på tasten

Denne tråd er ikke ment som brok, men jeg synes blot det er en mangelfuld Tekst TV funktion der er landet på boksen. Og Yousee har ikke meldt ud, at der bliver arbejdet videre på funktionaliteten.

20 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Når nu det er kommet, så er det vel ikke for meget forlangt at det skal virke efter hensigten, og det gør det ikke, så det må der klart laves om på.
Omdømme 7
Badge +3
Enig. Årsagen til at jeg stiller et spørgmål, om Yousee arbejder på det er :

Kasper skrev, de ikke nævnte DVB undertekster på udenlandske kanaler, fordi de ikke var færdig med at udvikle på funktionliteten.
De havde heller ikke nævnt, at boksen kun kunne køre i DYB dvale, og man kunne gætte på at man ville ændre strømforbrugs funktionaliteten så man ikke kan vælge mellem DYB og ALM i fremtiden

Men de har nævnt tekst TV, men jeg kan jo tage fejl i min tvivl om de vil arbejde videre på TeksTV funktionen
Mangler der også dvb-undertekster på optagelser?
Omdømme 7
Badge +3
Logan skrev:

Mangler der også dvb-undertekster på optagelser?

Nej DVB tekster er også med på optagelserne, men vi taler jo også om 2 forskellige funktionaliteter
Omdømme 7
Badge +3
Hvis man ser nyheder på TV2 kl. 12 og sætter tekster på (TTV 399) eller sætter tekst på en dansk serie, så kan man heller ikke lige pludselig aktivere boksen til at optage, pause eller starte forfra. dvs. TTV spærrer for funktionerne. Det er ikke sikkert at denne funktion vil kunne lade sig gøre irent teknisk, men det er et faktum i hvert fald.
Omdømme 7
Badge +6
Har !ige sendt en PM til Nikolaj og henledt ham opmærksomhed til denne tråd.
Det burde være en lille detalje. Teksttv ligger som et separat spor ligesom video, lyd og dvb-undertekster. Dvs. kan man gemme dvb-tekst, kan man også gemme ttv-tekst.
Omdømme 7
Badge +3
Radiomanden skrev:

Har !ige sendt en PM til Nikolaj og henledt ham opmærksomhed til denne tråd.

Super

I øvrigt kan man se, under tekstning på TV2 (side 399), lige i øjeblikket, nemlig Hvem vil være millionær, vild med dans og Dicte.
Det er åbenbart størstedelen af danske udsendelser der bliver tekstet, men som skal se live, for at det kan lade sig gøre
Omdømme 7
Badge +3
Alle udsendelser med (=) påtegning er med danske undertekster, bare ikke på en optaget udsendelse på boksen

Det er rigtigt mange udsendelser incl nyhedsudsendelser

TV2 http://ttv.tv2.dk/index.php?side=30
DR http://www.dr.dk/drdk/moduler/ttv.aspx?ttvPage=100&kanal=1&type=v
Omdømme 7
Badge +3
Nu er der også indlæg på facebook, hvor kunder fortæller, at der ikke er tekst TV på optagelser på boksen, og de ikke kan stoppe eller starte forfra, når TTV er aktiveret
Omdømme 7
Badge +3
Hvor er det ærgeligt, at Yousee ikke blander sig herinde når vi taler uhensigtsmæssigheder ved den nye boks

Men her er der lidt fra facebook:

"Jeg går videre med din feedback om underteksternes teksttype"

"Det er desværre ikke muligt, at få underteksterne med når du optager, det er dog noget vi arbejder på "
Omdømme 4
Badge +6
Hej

Jeg vil blot lige gør opmærksom på, at vi har skrevet om nogle af problemstillingerne i en anden tråd, og den kan findes her:

https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/opdatering-120-til-den-nye-yousee-boks-97674/index4.html#post100038
Omdømme 7
Badge +3
Ja, har set det nu. Vi har krydset hinanden. Det er godt.

Men på facebook skriver I, at der arbejdes på Tekst TV kan bruges på optagelser. DR og TV2 tekster størstedelen af dansk udsendelser via tekst TV, og disse kan ikke ses på optagelser
Omdømme 7
Badge +3
Tak for en forbedret skriftstype i 1.40 update pr. 6.december
Jeg har haft en anden box fra TDC/YouSee, og på den fik man altid undertekster med på de udsendelser, der blev optaget. Kan man mon ikke bruge samme teknik til den nye box?
Omdømme 7
Badge +3
nordiske skrev:

Jeg har haft en anden box fra TDC/YouSee, og på den fik man altid undertekster med på de udsendelser, der blev optaget. Kan man mon ikke bruge samme teknik til den nye box?

Selvom Yousee herinde i Forum har sagt det ikke biver muligt at anvene TTV på optagelser på boksen,, så har facebook så sent som idag, 23.01.2017, sagt på facebook:

"Desværre har vi ikke en tidshorisont på dette, men er noget der bliver arbejdet på."
Omdømme 7
Badge +6
Det ville også være godt med en Splitscreen funktion, så der kan ses både TV billede og TTV samtidig, det er noget et hvert TV kan gøre.
mich skrev:

1. Teksten er for utydelig og ligesom "tværet" ud
2. Tekst TV kan ikke aktiveres på optagelser af udsendelser, Hvis man ser en optaget DK film eller serie, så kan man ikke slå undertekster til, hverken på DR og TV2´s kanaler eller nabolands TV. Så skal man se udsendelsen live
3. Man kan ikke slå teksten på dobbelt størrelse til ved endnu et tryk på tasten
4. Man kan ikke se teksten samtidig med udsendelsen i baggrunden ved endnu et tryk på tasten

Denne tråd er ikke ment som brok, men jeg synes blot det er en mangelfuld Tekst TV funktion der er landet på boksen. Og Yousee har ikke meldt ud, at der bliver arbejdet videre på funktionaliteten.

jeg har lige skiftet til humax boks fra en gammel samsung boks hvor man godt kunne få undertekster på optagede udsendelser. Det er virkelig en forringelse som undrer mig meget, da nu teknik normalt kan mere end gammel teknik. ØV. Jeg håber Yousee finder en læsning snart.
Omdømme 7
Badge +3
unus skrev:

jeg har lige skiftet til humax boks fra en gammel samsung boks hvor man godt kunne få undertekster på optagede udsendelser. Det er virkelig en forringelse som undrer mig meget, da nu teknik normalt kan mere end gammel teknik. ØV. Jeg håber Yousee finder en læsning snart.

Det tror jeg der er mange der gør

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P