Spørgsmål

Humax spiller ikke sammen med Telenors router (technicolor)

Jeg får tilbagemeldingen ”TV-boksen har ingen IP-adresse” på TV-et, men har ingen problemer med at se netværket og logge ind.
Jeg har en spritny router - med 5 GHz - og Humax boks, som altså ikke spiller ordentligt sammen sammen.. Efter et par dages baksen med såvel router som boks under jævnlig inddragelse af de to involverede supportfunktioner står det klart, at fejlen ligger i YouSee boksen OG at problemet er erkendt af YouSee, som arbejder på en opdatering til boxen.
Er en opdatering med en løsning på problemet snart på vej eller skal jeg aflevere den nye box i Telebutikken igen?
De traditionelle svar om at bruge Ethernet eller skifte til YouSee bredbånd er ikke anvendelige.

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hvornår en opdatering kan komme aner jeg ikke, men når der er samspils problemer på wifi, kan man faktisk selv ofte gøre en del. Har du mod på at logge på din router og skrue lidt, kan du måske finde en løsning der.

Her hjalp det at slå kryptering til kun AES, og vores Smart TV blev mere stabilt med f.eks. Netflix ved at skrue den mulige hastighed lidt ned på 5 GHz. Hvad der virker for dig aner jeg ikke.
Omdømme 7
Badge +4
Denne fejl har rigitigt mange fået også med Yousee udstyr
Det begynder at se ud som om YouSee's boks er uanvendelig med mindre man går all in mht.YouSee. Og det ønsker jeg ikke!
Omdømme 7
Badge +4
Rådighed skrev:

Det begynder at se ud som om YouSee's boks er uanvendelig med mindre man går all in mht.YouSee. Og det ønsker jeg ikke!

Denne fejl har rigitigt mange fået også med Yousee udstyr, det er opstarten af TV boksen, den er gal med, tror jeg, prøv at resette bag på den, en lille tynd reset knap

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)