Spørgsmål

Humax+Netflix 4:3 format vises forkert

Når man ser netflix serier, som er i 4:3, bliver billedet strukket i bredden, når man benytter et 16:9 tv, via hdmi.

Jeg har også en Samsung BD tilsluttet med hdmi, til samme tv; der vises samme Netflix-serier i 4:3 format korrekt (med sorte "bjælker" i siden).

Er der håb for at denne fejl bliver rettet i en kommende version af Netflix-app'en ?

Vh
Thomas

13 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Hvis det er via Humax boksen, så kan det kan rettes med en fabriksgendannelse af boksen. PS. HDD og planlagte optagelser slettes.
Radiomanden skrev:

Hvis det er via Humax boksen, så kan det kan rettes med en fabriksgendannelse af boksen. PS. HDD og planlagte optagelser slettes.

Med over 50 optagelser på disken, er det ikke en option. Derudover, er du sikker på at det vil løse visning af 4:3 Netflix-ting, så det vises i korrekte proportioner ?

Hvis det løses af en factory-reset, kan det også løses via software, eventuelt i en opdatering.
Omdømme 7
Badge +6
Det løse så absolut, jeg og andre har selv haft det problem, samt problemet med at afspilning stopper, det klares med fabriksgendannelse.
Omdømme 5
Badge +5
Hej Anatta

Fik du løst problemet eller hvordan? :)
Kasper skrev:

Hej Anatta

Fik du løst problemet eller hvordan? :)
--
Husk at like og markere bedste svar på forum hvis det hjalp dig! :) Kasper, YouSee Forum Team

Jeg har endnu ikke haft en situation, hvor jeg var villig til at slette samtlige optagelser på boksen (factory reset).

Så min løsning er, at afspille 4:3 Netflix (og efterhånden det meste andet Netflix) via telefon over en Chromecast. Så der er ikke angivet nogen reel/brugbar løsning på mit problem.

Jeg vil stadig fastholde min sidste kommentar:
"Hvis det løses af en factory-reset, kan det også løses via software, eventuelt i en opdatering."

Vh
Thomas
Omdømme 7
Badge +6
Der er ikke længere et problem med at der ikke vises det korrekte format på Netflix, det var der dengang for næsten et år siden hvor tråden blev oprettet. Der har ikke været skrevet noget om det siden. Har du også genindlæst App'en.
Radiomanden skrev:

Der er ikke længere et problem med at der ikke vises det korrekte format på Netflix, ..

Det var en underlig kommentar at komme med, når jeg lige har skrevet at jeg stadig har problemet.

Radiomanden skrev:

..det var der dengang for næsten et år siden hvor tråden blev oprettet. Der har ikke været skrevet noget om det siden. ..

Hvordan overbeviser jeg min Humax-2000 boks om at problemet er løst, for det er ikke løst på min boks.

Radiomanden skrev:

..Har du også genindlæst App'en.

Ja. Jeg har forsøgt (så sent som i dag, INDEN jeg skrev at jeg stadig har problemet):
- afslut app
- genindlæs app
- genstart boks
- logge ud af netflix (og ind igen)

Uden at problemet er forsvundet. Hvis jeg Netflix'er via min Blueray afspiller, eller via Chromecast, vises billedet i korrekte proportioner.

Vh
Thomas
Omdømme 7
Badge +6
Så gendanner du den til fabrik indstillinger, så er problemet væk.
Radiomanden skrev:

Så gendanner du den til fabrik indstillinger, så er problemet væk.

(det er en kedelig leg du har gang i, dit forslag har jeg kommenteret flere gange)

Jeg har endnu ikke haft en situation, hvor jeg var villig til at slette samtlige optagelser på boksen (factory reset).

Så min løsning er, at afspille 4:3 Netflix (og efterhånden det meste andet Netflix) via telefon over en Chromecast. Så der er ikke angivet nogen reel/brugbar løsning på mit problem.

Jeg vil stadig fastholde min sidste kommentar:
"Hvis det løses af en factory-reset, kan det også løses via software, eventuelt i en opdatering."

Vh
Thomas
Omdømme 7
Badge +6
Problemet har ikke været der i mange måneder. Går ud fra at den er på seneste opdatering.? 1.110.12. Så vil du løse det, så gendannes der til fabriksgendannelse
Radiomanden skrev:

Problemet har ikke været der i mange måneder. Går ud fra at den er på seneste opdatering.? 1.110.12. ..

Sig mig, svarer du uden at læse hvad der skrives ?

Jeg siger til dig, at problemet har været der lige siden jeg oprettede denne tråd for knap et år siden. Af og til har jeg "glemt" at vi Netflix'ede via Humax boksen, og fik startet noget Netflix i 4:3, så problemet har været der lige siden, og har ikke været løst undervejs.

Ja, min boks har version 1.110.12. Lidt svært at undgå, for man har ingen valgmuligheder, når der pushes opdateringer.

Radiomanden skrev:

Så vil du løse det, så gendannes der til fabriksgendannelse

Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde. Behøver jeg at svare det samme for 4'de gang ?

Vh
Thomas
Omdømme 7
Badge +6
Du har fået løsningen, så om du vil bruge den eller ikke er op til dig.
Radiomanden skrev:

Du har fået løsningen, så om du vil bruge den eller ikke er op til dig.

Nej jeg har ikke fået løsningen. Blot en genudsendelse, som jeg har kommenteret adskillige gange. Men du genudsender den blot trættekært.

Jeg genoplivede denne tråd, fordi jeg blev opfordret af Yousee, til at markere den bedste løsning på mit problem.

Jeg forklarer at der ikke er en brugbar løsning, på mit problem, i denne tråd; hvorfor jeg ikke kan markere dette.

Derimod mødes jeg af dig, som påstår at det jeg oplever ikke er sandt, samt du kommer med forslag, som du allerede har forslået, og som jeg ikke kan bruge, uanset hvor mange gange du gentager dig selv.

Hvis du ville hjælpe, kunne du jo forklare hvorfor det kun kan løses med en factory-reset og ikke via en opdatering.

Men vi er da nået til:
- at jeg stadig har problemet
- jeg har haft problemet i knap et år
- at jeg ikke kan factory resette min boks (da jeg vil miste mine optagelser)

Altsammen noget der fremgik af mit første indlæg i dag, i denne tråd. Men du formåede at skrive 4 indlæg, uden at bringe noget nyt ind i sagen.

Hvis det løses af en factory reset, vil det også kunne løses via software (i en opdatering, eller i forbindelse med en opdatering).

Hvad har du bidraget med i denne tråd, udover gentagelser og, at få din kommentartæller talt 4 op ?

I øvrigt med min kommentar til en Yousee-ansat, som undskyldning.

Vh
Thomas

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)