Spørgsmål

Humax KabelTV-boks - Strømforbrug ned på 0,3Watt - ellers bruger den 11-12 watt når slukket

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
  • Professor
  • 979 kommentarer
Til alle ejere af den nye Yousee kabel TV boks

Selvom du har fået opdateringen til boksen, så skal du og alle kunder selv ind i "indstillinger" på boksen og foretage en ændring for at nedbringe stand by el forbruget (i slukket tilstand)

Ellers går strømforbruget IKKE fra de 11 - 12 watt ned til 0,3 watt, heller ikke når den er slukket.

1. Tryk på "menu" på fjernbetjeningen
2. Gå ned i "indstillinger"
3. Gå ind i "strømbesparelse"
4. Ændrer "normal" til "HØJ" med "pil til højre"
5. Tryk på "retur".

Nu og først nu, er din TV boks sat til at lukke rigtig ned, når den slukkes, og stort set ikke bruge strøm, og den er samtidig helt stille og forbliver ikke varm.

Yousee har ikke meldt dette ud, men det kan bl.a. ses nederst i artiklen på
http://www.recordere.dk/2016/09/yousee-saa-har-vi-loest-stroemproblemet-paa-boksen/

8 Kommentarer

Omdømme 3

Badge
Så er der nyt igen

"YouSee boks har ændret strømforbrug igen"

Læs mere her: http://www.recordere.dk/2016/11/yousee-boks-har-aendret-stroemforbrug-igen/
Omdømme 3

Badge
Så er der endnu engang nyt

Nu har man ændret tilbage igen, så boksen faktisk igen ikke overholder loven, men bruger alt for meget strøm

Problemet er, man IKKE har oplyst kunderne om ændringen, og at boksen faktisk er ulovlig igen at markesdsføre på det danske og europæiske marked

https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/opdatering-140-til-den-nye-yousee-boks-97993/index1.html#post101668
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Hej mich,

Det er korrekt, at vi har ændret på indstillingen "høj" og "normal"-strømforbrug i den seneste opdatering. Jeg må dog understrege, at der absolut intet er ulovligt i det.

Boksen er som standard sat til "høj", men du kan selv tage stilling til om denne skal ændres - og det er der altså ikke noget "beskidt" ved :)

Vh
Omdømme 3

Badge
Nikolaj skrev:

Hej mich,

Det er korrekt, at vi har ændret på indstillingen "høj" og "normal"-strømforbrug i den seneste opdatering. Jeg må dog understrege, at der absolut intet er ulovligt i det.

Boksen er som standard sat til "høj", men du kan selv tage stilling til om denne skal ændres - og det er der altså ikke noget "beskidt" ved :)

Vh

1. Min stod som normal efter opdateringen, er du sikker på at standard er HØJ ?

2. Jeg vil stadig mene, at Normal må være den som overholder lovgivningen (med angivelse af ca strømforbruget

3. Så kan man evt. have en anden indstilling, som indebærer højere strømforbrug (igen med angivelse af ca strømforbruget)

4. Hvorfor undlod I at skrive denne ændring i update 1.40 tråden ?

Vh.
mich skrev:

Nikolaj skrev:

Hej mich,

Vh

1. Min stod som normal efter opdateringen, er du sikker på at standard er HØJ ?

2. Jeg vil stadig mene, at Normal må være den som overholder lovgivningen (med angivelse af ca strømforbruget

3. Så kan man evt. have en anden indstilling, som indebærer højere strømforbrug (igen med angivelse af ca strømforbruget)

4. Hvorfor undlod I at skrive denne ændring i update 1.40 tråden ?

Vh.

Min stod på HØJ både før og efter opdateringen.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Min boks stod også på Høj strømbesparelse før og efter opdateringen i går.

Høj strømbesparelse: "Tv-boksen går i dyb dvale, men vil stadigvæk udføre planlagte optagelser. Denne tilstand kan begrænse tv-boksens funktionalitet".

Normal strømbesparelse: "Tv-boksen går i dvale, men vil stadigvæk udføre planlagte optagelser".

Jeg kan ikke se, at der er nogen som helst grund til indsigelse herimod.
Vilhelm skrev:

Min boks stod også på Høj strømbesparelse før og efter opdateringen i går.

Høj strømbesparelse: "Tv-boksen går i dyb dvale, men vil stadigvæk udføre planlagte optagelser. Denne tilstand kan begrænse tv-boksens funktionalitet".

Normal strømbesparelse: "Tv-boksen går i dvale, men vil stadigvæk udføre planlagte optagelser".

Det er der vel heller ikke. Indsigelsen gik på, at ved den tidligere opdatering satte man HØJ og NORMAL til det lave forbrug. Nu er det så ændret tilbage igen. Det var den manglende information, der gav anledning til diskussionen.
Uanset hvad YouSee laver, er der altid nogen, der vil påpege noget.

I øvrigt rart at få dig på "banen" igen.
Omdømme 3

Badge
Vilhelm skrev:

1. Men kunder som i god tro satte den i ALM sidste gang, er ikke blevet gjort opmærksom på ændringen her i december og har pludselig en boks, der bruger mere end loven tillader

2. Kunder kan ikke umiddelbart se, hvad de skal vælge, for at boksen er lovlig, undtagen hvis de læser med herinde

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)