Svar

Humax box optage af serie

Omdømme 1
  • Udforsker
  • 34 kommentarer
Jeg havde sat boxen til at optag lige i skabet fra starten, så i går ville vi se første afsnit, så opdaget jeg den havde optaget hold nu fast, over 40 afsnit. Så nu spørge jeg , når den har optaget fx. Afsnit 2 , så behøver den vel ikke at optage alle afsnit 2.
Der er nu 3 optagelser af alle afsnit .
Jeg efterlyser en måde, så den kun optager en gang per afsnit, eller den selv automatisk sletter dubletter.
Eller er min box i stykker.
Tak på forhånd.
icon

Bedste svar af mich 9 oktober 2017, 11:16

Samsung boksen har vidst ikke denne fejl, så jo, det er en fejl.

Se original

19 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +7
Din boks fejler ikke noget. Mener at have læst, at YouSee ser på det med ogtagelse af serier.
joern skrev:

Din boks fejler ikke noget.

Næ, de fejler alle sammen. :)
Omdømme 6
Badge +6
Den optager alt med samme navn på kanalen, det er den jo blevet bedt om at gøre, den tager ikke hensyn til genudsendelser.
At den ikke tager hensyn til genudsendelser, er jo også en direkte fejl. Det prøver du vel ikke at bortforklare? :)
Omdømme 6
Badge +2
Omdømme 5
Badge +7
Logan skrev:

At den ikke tager hensyn til genudsendelser, er jo også en direkte fejl. Det prøver du vel ikke at bortforklare? :)

Der er ikke noget at bortforklare. Den gamle Samsung boks gjorde det samme.
Ikke en fejl, men en mangel.
Omdømme 6
Badge +6
Forklarede blot hvordan det er den optager. Når jeg optager en serie, så gøres det i små bidder, f.eks afsnit 1 og 2 ligger til optagelse, når de så er set ligger 3 og 4 klar, så det er sådan jeg serieoptager det kører uden problemer.
fejl... mangel... De betyder det samme her.
Omdømme 6
Badge +6
Det er ikke det samme, en fejl er når en funktion ikke længere fungerer, en mangel er når en funktion ikke er implementeret.
Omdømme 5
Badge +7
mich skrev:

Jo den havde.
Ordbogen kalder ordene for synonymer, og her vil jeg bruge ordet fejl. :)

Vi ved jo reelt heller ikke, om de har forsøgt at implementere det, men blot har lavet en kodebug. Det ligger jo lige til højrebenet (fem kodelinjer).
Omdømme 5
Badge +7
Logan skrev:

fejl... mangel... De betyder det samme her.

Så slå det op. Der er stor forskel på, om det er en fejl eller en mangel.
Dansk Synonymordbog

mangel: fattigdom, knaphed, trang; savn, tomhed, utilstrækkelighed, ufuldkommenhed, fraværelse, skønhedsfejl, skønhedsplet, manko, underskud; brist, brøst, fejl, hul, lyde, skrøbelighed, svaghed, minus, skavank, defekt, ulempe
Omdømme 5
Badge +7
Logan skrev:

Dansk Synonymordbog

mangel: fattigdom, knaphed, trang; savn, tomhed, utilstrækkelighed, ufuldkommenhed, fraværelse, skønhedsfejl, skønhedsplet, manko, underskud; brist, brøst, fejl, hul, lyde, skrøbelighed, svaghed, minus, skavank, defekt, ulempe

Nudansk Leksikon:
mangel [ —mŒ^’%l ] subst. -en (el. manglen), mangler, manglerne
1. en utilstrækkelig mængde af noget el. noget som slet ikke findes.
· i mangel af ngt el. af mangel på ngt udtryk for at noget mangler.
· lide mangel lide pga. mangel.
2. en uønsket egenskab el. noget som mangler.
! af tysk Mangel af fællesgermansk*mangol@ 'mangel' afl. af *manga- 'mangel, skade' af indoeuropæisk *monko- 'skade, forringelse'
Omdømme 6
Badge +2
Hold nu op, det er da en fejl, når en serieoptagelser tager alle genudsendelser med og ikke blot nye afsnit. (1) (2) (3) osv.
Det er da en fejl, at man ikke har sat en "genudsendelse" i TV guiden, og programmerer boksen til at undgå alle programmer, hvor det står i titlen
Vi taler om 2017 og snart 2018
Lad os kigge på optage-funktionen helt overordnet. Ordbogen omkring "fejl": "handling som har uønskede konsekvenser eller er i modstrid med gældende regler "

Det er da en fejl, at man ikke har sat en "genudsendelse" i TV guiden

Det gør de faktisk. Tv-guiden (når man kigger i browserens kildekode):

title: Lige i skabet
series_info: 14:40

Alle informationerne for at undgå genudsendelser er til stede. Derfor forstår jeg ikke denne "fejl". :)
Omdømme 5
Badge +7
Logan skrev:

Lad os kigge på optage-funktionen helt overordnet. Ordbogen omkring "fejl": "handling som har uønskede konsekvenser eller er i modstrid med gældende regler "

Det er da en fejl, at man ikke har sat en "genudsendelse" i TV guiden

Det gør de faktisk. Tv-guiden (når man kigger i browserens kildekode):

title: Lige i skabet
series_info: 14:40

Alle informationerne for at undgå genudsendelser er til stede. Derfor forstår jeg ikke denne "fejl". :)

I mit system er dette et bruger til bruger forum. Har man mobil hos YouSee, så er man bruger af noget, der kan diskuteres. Har man en Humax boks, er man bruger og kan hjælpe andre bruger. Har man ikke en Humax boks, er man ikke bruger af den og derfor ........................:D
Det er korrekt, at jeg ikke har boksen, så jeg kan kun forholde mig til hjemmesidens tv-guide... Men da de bagvedliggende data alle stammer fra samme database, så har boksen også adgang til dem. :)
Omdømme 5
Badge +7
Trådstarteren stillede et par spørgsmål og de blev besvaret.
Straks drejer det sig ikke længere om trådstarteren, men en dybere diskussion om fejl eller mangel.
Lad det nu ligge og så må du ha' en fortsat god dag.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)