Spørgsmål

Humax box hvordan vil du søge efter M*A*S*H

Omdømme 3
  • Udforsker
  • 92 kommentarer
Skulle søge i søg efter M*A*S*H på kanal 9 , i arkivet, hvor er * som YouSee bruger.
Og hvor er - og mellemrum ?
Så står der " se nu " er det både arkivet og hvad der er på lige nu. ?

21 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Der er masser af den serie i Arkiv, om der sælges på Humaxen eller på App/Web giver det samme resultat.

Omdømme 3
mit tastatur ? er fjernbetjening hvad ellers . men det er under " søg " der mangler de tegn. og det på tv'et jeg taler om. " Se Nu " burde der stå " Arkivet " det er forvirrede når en ting hedder flere ting.
og når man går ind på hovedet menuen " Søg " burde alt kunne findes ,
Omdømme 5
Badge +1
masser i arkiv - ja kun et par dage tilbage, og de holder det nok kun i 24 timer efter at den udløber om 1 dag

sgu ikke meget arkiv efter min mening

og man kan heller ikke søge efter mash på webtv - den forstår ikke stjerner
Omdømme 3
håber bare den nye box ikke også er en beta udgave, så vil jeg heller vente til den er klar.
Omdømme 5
Badge +1
Jeg er ret sikker på at de kører samme software version, da der i nuværende ysr2000 er 4k i systeminfo, men bare disablet.
Og der var en der viste hans 4k boxs info på et billede og der var det samme version som den gamle

Så drøm bare videre med at vi gerne vil have et færdigt produkt og ikke noget halvfærdigt beta software, hvor ting snart bliver rettet snart og er lige på trapperne. Der er godtnok mange trapper i yousee hovedbygningen :D
Omdømme 7
Badge +3
EveTossen skrev:

masser i arkiv - ja kun et par dage tilbage, og de holder det nok kun i 24 timer efter at den udløber om 1 dag

sgu ikke meget arkiv efter min mening

og man kan heller ikke søge efter mash på webtv - den forstår ikke stjerner

Jeg har også prøvet at søge i "YouSee TV og Film" på computer. Selv om man godt kan skrive * på et computertastatur nytter det ikke at skrive M*A*S*H. Den finder ikke programmerne. Har prøvet at erstatte * med diverse andet, samt prøvet med at indsætte SQL-søgekommendoer. Intet har (hidtil) virket. Man kan heller ikke blot skrive M i håbet om at den så finder alt der begynder med M. Man må slå op på Canal9 og få vist samtlige programmer, og så finde det ønskede ved at lede manuelt.

På den gode gamle YouSee Plus boks er det anderledes nemt. Man taster et begyndelsesbogstav, hvorefter listen over arkiverede programmer starter med dette bogstav. Taster man M kommer listen med M*A*S*H som det aller første. Desværre er der problemer med arkivet i YouSee Plus boksen, den afbryder nogen gange afspilningen efter 30 minutter. Dette til oplysning for de brugere, der har beholdt deres Samsung YouSee Plus boks.
Omdømme 5
Badge +2
EveTossen skrev:

Jeg er ret sikker på at de kører samme software version, da der i nuværende ysr2000 er 4k i systeminfo, men bare disablet.
Og der var en der viste hans 4k boxs info på et billede og der var det samme version som den gamle

Så drøm bare videre med at vi gerne vil have et færdigt produkt og ikke noget halvfærdigt beta software, hvor ting snart bliver rettet snart og er lige på trapperne. Der er godtnok mange trapper i yousee hovedbygningen :D

Det er nu engang sådan, software udvikles. Ingen software leveres færdig og fejlfri. Tværtimod udvikles den gennem stadige input fra de utallige brugere og testere, og nye løsninger og nyt indhold kommer til. Det holder aldrig op.
Alene i de seneste måneder har YouSee suppleret indholdet i boksen (og på computer og håndholdte enheder) med mange nye og endda gratis ting. Studér fx mulighederne her: https://kundeservice.yousee.dk/fremtidens-tv/oversigt.
Det er min opfattelse, at YouSee med hensyn til indhold i tv-pakker og streaming på en og samme platform (samme boks) denne gang har fat i den lange ende.
Omdømme 5
Badge +1
Tak for det link - der var da lige et par enkelte nyheder for mig , men ikke mange jeg ikke har set eller hørt om før.

Og angående software udviklingen på boxen, så er det ikke ok at der skal gå ÅR før de retter fejl og mangler der allerede blev meldt da den kom ud 18. April 2016 - tror ikke vi/jeg behøver liste de fejl og mangler der stadig er, og som de har lovet kommer snart lige siden de gav os boxen.

PS. Jeg har selv været software udvikler i snart 30 år, og jeg var sgu blevet fyret hvis jeg var med til at frigive et produkt der er så mangelfuldt - og som andre udbydere har kunne finde ud af fra start af med deres tilsvarende produkt. Jeg undres at man ikke kan blive indraget som beta tester på den nye box, når nu jeg var med i beta af Android TV appen, og har skrevet og spurgt om beta test lige siden de snakkede om den nuværende humax box i 2015. Og det er med min erfaring og endda gratis hjælp, de ikke ønsker min hjælp.

Og jeg syntes ikke jeg kan få øje på den nye 4k box og en dato for lanceringen af den. Men de tør nok ikke love for meget som de jo ikke kan overholde alligevel.
Omdømme 3
Ja tak for link . Men hvorfor har jeg ikke modtaget det fra YouSee. Og hvorfor er det så kompliceret, under det og under det, der må da være en nemmere måde og simpel/let forståelig. Måske ved at lave en ny hovedetmenu " Nyheder " hvor der står hvordan og hvorledes, og når der er nyt , en prik der lyser.
Og nu er det under den og under den osv. Er det ikke muligt at lave et link system, så når du trykker kommer du direkte til det.

Jeg var måske for sød da jeg sagde at det er en beta version, ved ikke Hvad det hedder men det der kommer før beta version,

Jeg hentede mig til YouSee for at få e-mail til dem der udvikler , ja de vil sende en til mig , fik aldrig noget. Jeg tror vi taler for døve øre 👂, for en form feedback få vi aldrig .

De kunne godt sætte et spørgeskema op , hvor man kunne skrive hvad vi/ jeg synes der er vigtigt at få opdateret. Og ikke hvad de synes, for at tjene flere penge 💰.
Omdømme 5
Badge +1
Jeg får heller ikke nyhedsmails eller sms fra yousee selv om de gentagne gange har tilmeldt mig.
Og når det ikke kun er mig, må det være deres systemer der er for besværlige til at virke ordentligt.

De lover og lover, men der sker sjællent noget når de lover at sende eller ringe.

Du får dem ALDRIG til at prioritere ønsker over hvad de mener de kan tjene flere penge på :D
Omdømme 5
Badge +2
[quote=EveTossen]Jeg får heller ikke nyhedsmails eller sms fra yousee selv om de gentagne gange har tilmeldt mig.[/quote
Der kommer hyppigt nyhedsmail. Kontroller evt. dine profiloplysninger/kontaktoplysninger i MIT YOUSEE eller tilmeld dig her:
https://kundeservice.yousee.dk/opdatering/youseesignup?icid=forside-genvej.
Jeg har ikke modtaget driftsmails i et par år. Jeg står som tilmeldt med de rette oplysninger. Det virker bare ikke ret godt. :)
Omdømme 3
ja det ville den ikke.

Omdømme 5
Badge +2
Radiomanden skrev:

Der er masser af den serie i Arkiv, om der sælges på Humaxen eller på App/Web giver det samme resultat.

Jeg har ikke Canal 9. Men hvordan søger du, Radiomanden, efter M*A*S*H* ?
Taster du bare mash?
Omdømme 7
Badge +7
Jeg gik tilbage i EPGen og fandt seneste udsendelse, så kan man se alle dem der ligger i arkiv.
Omdømme 5
Badge +2
Radiomanden skrev:

Jeg gik tilbage i EPGen og fandt seneste udsendelse, så kan man se alle dem der ligger i arkiv.

Nåh, ja, tak. Men det er så ikke via menuens søgefunktion.
Omdømme 7
Badge +7
Kan man ikke på den ene måde, så kan man på den anden, samme resultat.
Omdømme 5
Badge +2
Jo, men hvis nu M*A*S*H* var at finde under fx Serier, så ville det være bekvemt at kunne bruge den generelle søgefunktion.
Pointen er, at deres søgefunktion fejler.

"Siri - en prinsesse gi´r aldrig op" kan jeg heller ikke finde, hvis jeg lader apostroffen indgå ("gir" duer heller ikke).
Omdømme 5
Badge +2
Logan skrev:

Pointen er, at deres søgefunktion fejler.

"Siri - en prinsesse gi´r aldrig op" kan jeg heller ikke finde, hvis jeg lader apostroffen indgå ("gir" duer heller ikke).

Ja, det er jeg med på.
Men indtil YouSee Support kommer på banen i denne tråd, prøver jeg at indkredse problemet. Med hensyn til Siri - en prinsesse osv. er det fx nok i søgefeltet at taste "sir" eller "siri".
Omdømme 7
Badge +3
Det lader til at man kun kan anvende tal og bogstaver i søgefeltet. Forekommer andre tegn får man enten intet svar eller svaret indeholder en masse, der ikke passer med søgeteksten.

Brug af de danske æøå kan også give forkerte svar. Er der f.eks. et ø i søgeteksten findes både emner med ø og med o.