Humax boksen - Sletning af en igangværende optagelse frigiver ikke plads på harddisken

Vis første besked

38 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +4
Så er det jo IKKE en igangværende optagelse, men en du har stoppet manuelt

1. Men hvorfor stopper man en optagelse ved at trykke på rød optagerknap ?
2. Og hvorfor sletter man fremtidig serie optagelse, bare fordi man stopper optagelsen ?
Omdømme 7
Badge +7
mich skrev:

Så er det jo IKKE en igangværende optagelse, men en du har stoppet manuelt

1. Men hvorfor stopper man en optagelse ved at trykke på rød optagerknap ?
2. Og hvorfor sletter man fremtidig serie optagelse, bare fordi man stopper optagelsen ?

Optagelsen var igangværende og selvfølgelig er den stoppet manuelt - hvad ellers?. Der manglede ca. 30 min. inden optagelsen var færdig.
Ved at trykke på rød optageknap stopper optagelsen, når det ikke er en serieoptagelsen.
En igangværende serieoptagelse er jo med to røde mærker og en 3. afslutter serien.
Omdømme 7
Badge +6
Bruger aldrig at stoppe en optagelse med optage knappen, når der ses en igangværende optagelse og der stadig optages når den er slut, markeres papirkurv og optagelsen slettes.
Omdømme 7
Badge +4
I det ene indlæg skriver du: " Stoppede optagelsen ved at trykke på den røde optageknap"

Og fortsatte "Gik herefter ind på optagelser og slettede det optagne."

I det andet indlæg skriver du: Optagelsen var igangværende og selvfølgelig er den stoppet manuelt - hvad ellers?.

Så har du jo også stoppet udsendelsen inden sletning, og så frigiver du plads

Jeg taler om, hvis man lader optagelsen køre, og går ind i "min side" og sletter optagelsen ved først at trykke på ikonet for optagelsen og så trykke på papirkurv
Omdømme 7
Badge +4
Radiomanden skrev:

Bruger aldrig at stoppe en optagelse med optage knappen, når der ses en igangværende optagelse og der stadig optages når den er slut, markeres papirkurv og optagelsen slettes.

Det gjorde jeg jo heller ikke, men jeg gik bare ind med det samme og slettede den under "min side" og optagelser, og så papirkurven, hvilket gør, at optagelsen så ikke frigiver plads på harddisken

men Jørn trykker jo netop på den røde knap, og går ind og sletter optagelsen, og det er jo den rigtige måde idag, hvis man vil frigive plads på harddisken
Omdømme 7
Badge +7
mich skrev:

I det ene indlæg skriver du: " Stoppede optagelsen ved at trykke på den røde optageknap"

I det andet indlæg skriver du: Optagelsen var igangværende og selvfølgelig er den stoppet manuelt - hvad ellers?.

Jeg taler om, hvis man lader optagelsen køre, og går ind i "min side" og sletter optagelsen ved først at trykke på ikonet for optagelsen og så trykke på papirkurv

Hvis du gør det på den måde, sletter du det optagne og boksen fortsætter med at optage.
Omdømme 7
Badge +4
joern skrev:

mich skrev:

Hvis du gør det på den måde, sletter du det optagne og boksen fortsætter med at optage.

Er vi ikke enige om at hvis du står på den TV kanal, der optages lige nu, og du trykker på den røde optagerknap nede under menu og min side knapperne, så stopper du optagelsen, og den optager ikke mere af udsendelsen ?
Omdømme 7
Badge +7
mich skrev:

joern skrev:

mich skrev:

Er vi ikke enige om at hvis du står på den TV kanal, der optages lige nu, og du trykker på den røde optagerknap nede under menu og min side knapperne, så stopper du optagelsen, og den optager ikke mere af udsendelsen ?

Har ikke prøvet.
Jeg står live på den kanal, der optages og trykker på Guiden og herefter på den røde optageknap.
Skal nok prøve den anden metode.
Omdømme 7
Badge +4
Okey

Der er faktisk 3 måder at stoppe en optagelse på

1. man kan stå på selve TV kanalen og trykke på rød optager knap
2. man kan stå på selve TV kanalen og trykke på TV guide og trykke på den røde optager knap
3. man kan stå på en helt anden TV kanal, trykke på TV guide og trykke på den røde optager knap

I alle 3 tilfælde frigives plads, når man efterfølgende

4. går ind og sletter optagelsen under "min side" og optagelser

Hvis man springer de 3 første punkter over og vælger punkt 4, så frigiver man ikke plads på harddisken, fordi man ikke har stoppet optagelsen
Omdømme 7
Badge +7
mich skrev:

Okey

Der er faktisk 3 måder at stoppe en optagelse på

1. man kan stå på selve TV kanalen og trykke på rød optager knap
2. man kan stå på selve TV kanalen og trykke på TV guide og trykke på den røde optager knap
3. man kan stå på en helt anden TV kanal, trykke på TV guide og trykke på den røde optager knap

I alle 3 tilfælde frigives plads, når man efterfølgende

4. går ind og sletter optagelsen under "min side" og optagelser

Hvis man springer de 3 første punkter over og vælger punkt 4, så frigiver man ikke plads på harddisken, fordi man ikke har stoppet optagelsen

Du har helt ret. Man kan også gå ind på optagelser. Stå på den aktuelle igangværende og trykke på den røde optageknap. Herefter skal man slette det optagne.
Omdømme 7
Badge +4
Er der ikke nogen herinde, der er nysgerrige, om deres boks også nægter at frigive plads ved sletning af igangværende optagelser uden at standse optagelsen forinden?

Hvis ja, så prøv :

1. Gå i indstillinger, systeminformation, gå 3 skærmbilleder ned, aflæs "hardisk forbrugt" "x %" tallet
2. sæt en optagelse igang (der må kun være en optagelse igang)
3. inden den udløber, tjek om "x %" tallet ved "hardisk forbrugt" er steget
4. mens boksen stadig optager programmet, gå direkte i "min side" og i "optagelser" og tryk på ikonet for den igangværende optagelse og tryk på papirkurv. Ikonet forsvinder.
5. tjek om "x %" ved "hardisk forbrugt" er faldet, hvis den er uændret, så har din boks ikke frigivet plads

Hvis boksen ikke har optager den næste time, så tjek evt. "x %" tallet igen, men på mine tests, er den ikke faldet, heller ikke efter en time.

Jeg tror nemlig flere, mens optagelsen kører, går direkte i "min side" og i "optagelser" og sletter, fordi hvis de først stopper optagelsen, og den et led i en serieoptagelse, så sletter boksen serieoptagelsen fremover, og de går glip af fremtidige optagelser, hvis de altså ikke lægger den ind i planlagte optagelser igen.

Det er primært brugere, som ser et længere program forskudt, f.eks. tennis turnering, gomorgenDanmark , Formel 1 løb m.m.og som springer reklameblokke, studiesnak m.m. over, og som når at se programmet inden optagelsen slutter
Omdømme 7
Badge +4
En smart måde et stoppe optagelsen inden sletning

Gå i
1. min side
2. optagelser
3. der er en rød prik, som siger den optager. tryk på rød optagerknap 2 gange
4. bekræft at du vil stoppe optagelsen
5, tryk på papirkurv

Dette var pga. den fortsat optog gomorgen DK i 1.45 timer endnu

NB: Men den sletter samtidig evt. serieoptagelse
Omdømme 7
Badge +4
Da denne tråd er meget uoverskuelig har jeg lavet en vejledning med skærmbilleder til hvordan man løser problemet her og nu, og hvordan man undgår det fremover

https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/humax-problemer-med-halvfyldt-hardisk-optagelser-slettet-sadan-undgar-du-det-fremover-99200

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)