Humax boksen - Sletning af en igangværende optagelse frigiver ikke plads på harddisken

Omdømme 7
Badge +4
  • Vismand
  • 3636 kommentarer
Hvis du sletter en igangværende optagelse inde under indstillinger, min side, optagelser, f.eks :

1. Gomorgen Danmark kl. 06.30 - 12.00 og f.eks. ser det forskudt og sletter optagelsen kl. 11.30 (det er genudsendelse fra kl. 9.35)

2. Tennis med Caroline fra kl. 16.00 - 22.00 og ser det forskudt og sletter optagelsen kl. 21.00 (en længere tennis udsendelse, hvor start tidspunkt for Caroline er usikkert)

Så ligger der 10 timer på harddisken, som aldrig slettes, og som tæller med i forbrugt plads, hvilket svarer til 10%, (100 timer ialt på harddisken)

Hvis boksen optager et andet program, og du sletter en tidligere optagelse, så er der ingen problemer

Vores husstand ser rigtigt meget forskudt TV.

I øjeblikket har jeg brugt 99% af min harddisk, nemlig 8 timer, og har maksimum 1 time tilbage

Må derfor lave en "reset til fabriksindstillinger" en af dagene

Yousee burde

1. lægge en spærring ind, så man ikke inde under og kan slette en igangværende optagelse.
2. iøvrigt forhindre, at serieoptagelse stopper, når man stopper en igangværende optagelse

38 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +4
Derfor:

Hvis optagelsen stadig kører:

1. stå på den pågældende TV kanal,
2. tryk 2 gange på rød optagerknap,
3. bekræft, at optagelsen skal stoppes, (husk, evt serieoptagelse skal tastes ind igen)
4. gå ind under indstillinger, min side, optagelser og slet optagelsen

Eller vent med at slette udsendelsen til boksen ikke længere optager den
Omdømme 7
Badge +4
F.eks. hvis jeg ser lukusfælden på TV3 mellem kl. 20.00 - 21.00, så starter jeg ofte kl. 20.20 med at se programmet og ved de 3 reklameblokke trykker jeg 10 gange på "spring frem" knappen nede i højre hjørne af fj. betjeningen, så er jeg færdig med at se det kl. 21.00, hvor programmet også slutter. Da den automatisk optager 10 minutter ekstra, og jeg sletter den kl. 21.01, så bliver den ikke slettet fra harddisken, men kun i oversigten over optagelser
Omdømme 7
Badge +6
Så ville HDDen på min være fyldt for længe siden, som oftest gør jeg som dig og sletter inden udsendelsen er færdig.
Omdømme 7
Badge +4
Radiomanden skrev:

Så ville HDDen på min være fyldt for længe siden, som oftest gør jeg som dig og sletter inden udsendelsen er færdig.

Men du skrev jo også, at du havde langt fra 100 timers rådighed på din boks ?
Omdømme 7
Badge +6
Efter det regnestykke jeg opstillede på er tidspunkt, ja, men holder den udregning.? Kan se senere hvor meget plads der står til at være på den nu, der er ikke så mange optagelser lige nu omkring 5 timer.
Omdømme 7
Badge +4
Radiomanden skrev:

Efter det regnestykke jeg opstillede på er tidspunkt, ja, men holder den udregning.? Kan se senere hvor meget plads der står til at være på den nu, der er ikke så mange optagelser lige nu omkring 5 timer.

Så tæl hvor mange timer du har og se hvad du har forbrugt af harddisken ?
Omdømme 7
Badge +4
Jeg har 12 optagelser, 8 timer og har brugt 99,4% ligenu , og den er løbet tom for plads flere gange, den stopper optagelsen og smider den væk, når det sker. trykker jeg på rød optagerknap, siger den i de tilfælde, at harddisken er fuld og jeg ikke kan optage noget
Omdømme 7
Badge +6
mich skrev:

Radiomanden skrev:

Har nøjagtig 5 timers optagelse liggende, og diskforbruget er 25%, hvilket med de tal vil give en optage tid på 20 timer. Så det ligner ikke de tal du har.
Omdømme 7
Badge +4
Radiomanden skrev:

mich skrev:

Radiomanden skrev:

Har nøjagtig 5 timers optagelse liggende, og diskforbruget er 25%, hvilket med de tal vil give en optage tid på 20 timer. Så det ligner ikke de tal du har.

Men 20 timer ialt, det er godt nok ikke meget med en 1 TB harddisk :-) Det svarer til 5 stk. 4 timers VHS bånd
Omdømme 7
Badge +6
Du har 8 timers optagelse liggende, og stort set opbrugt pladsen, det stemmer ikke med mine 5 timer og 75% tilbage.
Omdømme 7
Badge +4
Jeg optager mange lange udsendelser, bl.a. Caroline/Tennis og Go Morgen DK, måske derfor

Jeg tjekkede igen her til aften, boksen sletter kun ikonet på programmet under optagelser, den frigiver ikke
Omdømme 7
Badge +4
En anden herinde har skrevet:

"En del af problemet med pladsmangel for mit vedkommende, er at den ikke frigiver pladsen hvis man sletter optagelsen, mens den i gang med at optage udsendelsen."

https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/ny-tv-boks-opdateringer-10769/index7.html#post107273
Omdømme 7
Badge +6
Det forklarer det stadig væk ikke rigtigt, for jeg som skrevet tidligere, sletter også ofte udsendelser før de er færdige Ford de næste at blive set inden. Det skulle så ligge og fylde.
De tal jeg skrev for lidt siden er identiske med dem jeg lavede regnestykke sidst, og det er da noget tid siden. HDDen har ikke været formateret.
Omdømme 7
Badge +4
Radiomanden skrev:

Du har 8 timers optagelse liggende, og stort set opbrugt pladsen, det stemmer ikke med mine 5 timer og 75% tilbage.

Hvis du har brugt 5 timer og har 75 % tilbage, så svarer det til at du har 20 timer alt på harddisken

20 x 0,25 = 5 timer

Du har 15 timer tilbage på boksen
Omdømme 7
Badge +6
Ja, som også jeg skrev tidligere, i følge det regnestykke, så skulle 10 timer fylde 50%, og dine 8 timer fylder så godt som 100%.
Omdømme 7
Badge +4
Radiomanden skrev:

Ja, som også jeg skrev tidligere, i følge det regnestykke, så skulle 10 timer fylde 50%, og dine 8 timer fylder så godt som 100%.

Ja, prøv at optage 15 timer, så kan du ikke optage mere. Og husk, du skulle kunne optage mindst 100 timer på boksen
Omdømme 7
Badge +6
Ja, der er klart noget der ikke stemmer.
Omdømme 7
Badge +4
Radiomanden skrev:

Ja, der er klart noget der ikke stemmer.

Prøv at sætte den til at optage News, Go morgen eller WTA hvis du har kanalen, det er lange udsendelser, og slet igangværfende optagelse, og se om det ændrer sig.
Omdømme 7
Badge +6
Jeg må experimenter lidt på et tidspunkt.
Omdømme 7
Badge +4
mich skrev:

Hvis du sletter en igangværende optagelse inde under indstillinger, min side, optagelser, f.eks :

1. Gomorgen Danmark kl. 06.30 - 12.00 og f.eks. ser det forskudt og sletter optagelsen kl. 11.30 (det er genudsendelse fra kl. 9.35)

2. Tennis med Caroline fra kl. 16.00 - 22.00 og ser det forskudt og sletter optagelsen kl. 21.00 (en længere tennis udsendelse, hvor start tidspunkt for Caroline er usikkert)

Så ligger der 10 timer på harddisken, som aldrig slettes, og som tæller med i forbrugt plads, hvilket svarer til 10%, (100 timer ialt på harddisken)

Hvis boksen optager et andet program, og du sletter en tidligere optagelse, så er der ingen problemer

Vores husstand ser rigtigt meget forskudt TV.

I øjeblikket har jeg brugt 99% af min harddisk, nemlig 8 timer, og har maksimum 1 time tilbage

Må derfor lave en "reset til fabriksindstillinger" en af dagene

Yousee burde

1. lægge en spærring ind, så man ikke inde under og kan slette en igangværende optagelse.
2. iøvrigt forhindre, at serieoptagelse stopper, når man stopper en igangværende optagelse

*******************************************************************************************

Mandag den 14.03 kl 12.33

Nu har jeg igennem de sidste par dage lavet en decideret test

1. Hvis jeg sletter en optagelse uden jeg optager, harddisken frigiver plads

2. Hvis jeg sletter en ældre optagelse mens jeg optager, harddisken frigiver plads

3. Hvis jeg sletter en igangværende optagelse, harddisken frigiver IKKE plads, hverken med det samme eller efter 1,5 time

Min pointe er, at hvis man sletter en igangværende optagelse, så slettes kun

A. ikonet for programmet inde under optagelser forsvinder

B. Antallet af optagelser reduceres med en optagelse inde under indstillinger

***********************************************************************************

Nedenunder kan ses

1. Ingen optagelser inde under optagelser
2. Ingen optagelser der hvor man kan slette alle optagelser, enter ulåste eller også alle optagelser incl. låste
3. brugt Harddiskplads 98,5% (på en harddisk der er tom)

Omdømme 7
Badge +4
For at udelukke, at det er min boks, der er noget i vejen med (Nikolaj har iøvrigt tidligere bekræftet, at der var et problem) så har jeg naturligvis foretaget en test efter jeg har fået min "nye" boks.

Den starter med, at hardisken har forbrugt 7% (hvilket er rigtigt) , dvs. der er 931 GB til rådighed på harddisken til at optage

20 minutter inden i en optagelse sletter jeg kørende optagelse, idet forbruget viser 7,2 %,

Den forsvinder under optagelser (ikon) og under antal optagelser, men frigiver ikke plads på harddisken, heller ikke efter 30 minutter, stadig 7,2% forbrugt.

Omdømme 7
Badge +4
Jeg satte lige boksen igang igen med at optage, og da den havde nået 0,2% yderligere, 7,4% gik jeg ind i indstillinger, optagelser og slette optagelser (der var en optagelse) Samme resultat, den frigiver ikke plads på harddisken
Omdømme 7
Badge +7
Har du husket at slukke boksen efter sletning?
Hvis ikke, skal du vel være opmærksom på, at boksen "optager" den kanal du ser, så du kan spole.
Omdømme 7
Badge +4
joern skrev:

Har du husket at slukke boksen efter sletning?
Hvis ikke, skal du vel være opmærksom på, at boksen "optager" den kanal du ser, så du kan spole.

Det vil jeg mene ligger i de 7 %, som harddisken reserverer af plads på forhånd, nemlig diffenrencen mellem 931 og 1000 GB.

Jeg har aldrig observeret, at tallet stiger efter at den har stået længe på en kanal, og hvor jeg ikke har optaget
Omdømme 7
Badge +7
Jeg har lige optaget noget af en udsendelse. Stoppede optagelsen ved at trykke på den røde optageknap. Gik herefter ind på optagelser og slettede det optagne.

Før optagelsen stod der 28,2 %. Under optagelsen stod den til 28,3 %. Efter sletningen stod den igen på 28,2 %.

Der må være noget galt med din boks.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P