Svar

Humax boks mister WiFi

Hej - Min Humax boks mister hver nat WiFi forbindelsen og kan ikke finde netværket igen før jeg har slukket og tændt vippekontakten på bagsiden.
Herefter starter boksen op og er igen koblet på min WiFi. indtil næste dag?
Boksens "Strømbespalelse" står som og dvaletid
WiFi kommer fra YouSee Sagem boks og har rimeligt stabilt signal (Modem/Routeren blev skiftet i forbindelse med anskaffelse af boksen, af hensyn til 5GHz!
Desværre har jeg ikke mulighed for at koble direkte til netkabel.
Håber på et godt råd - på forhånd tak
Mvh / Bjarne
icon

Bedste svar af Radiomanden 19 januar 2018, 14:37

Det skulle de ikke gerne gøre, og slet ikke så ofte, efter seneste opdatering er den blevet meget stabil, også på det punkt.
Hvor kraftigt er Wi-Fi signalet der hvor den står.?

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Det skulle de ikke gerne gøre, og slet ikke så ofte, efter seneste opdatering er den blevet meget stabil, også på det punkt.
Hvor kraftigt er Wi-Fi signalet der hvor den står.?
Tak for svar. Måler 2,4GHz signal til ca. 62 dBm iflg. App. WiFi Analyzer. Kan ikke måle 5GHz men går ud fra det er det samme? Hvis jeg beder boksen søge trådløs WiFi "låser" boksen og skal afbrydes bagpå. Og så connecter den efter genstart (par minutter)
Omdømme 7
Badge +6
Det er for lavt, prøv også lige med 5Ghz, det kan den App også måle, jeg bruger de selv.
Her er måling for 5GHz vedhæftet. Bor i hus fra 1934 hvor routeren står på 1. sal faktisk over boksen (stuen) I luftlinie vel omkring 5 m. Loftadskildelsen er trækonstruktion. Jeg har prøvet med en Extender, den vil den slet ikke finde. (Naturligvis er extenderen 5GHz)
Er overbevist om det nok er signalstyrken der giver problemer. Forstår bare ikke det nu er hver dag, mod tidligere ca. hver 3. uge.
vh/Bjarne
Omdømme 7
Badge +6
Du har ikke meget signal, har 3M til Modem, vandret gennem en væg, har fuldt signal.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)