Svar

Humax boks lyd problem

• Deltager
  • 2 kommentarer
Har lige fået boksen d. 10/11, og nu har jeg det problem at når boksen er slukket, dræber den HDMI lyd til surround receiveren, både når den er tilsluttet tv'et direkte eller når boksen er tilsluttet gennem receiveren, hvis boksen er tændt er der ingen problemer, men slukker man går der ca 30 sek. og så er der ingen lyd fra receiveren, hiver jeg boksens HDMI stik ud af tv'et eller receiveren(det er lige meget hvor den er tilsluttet.) så går der ca 30 sek. og der kommer lyd fra receiveren igen, og det er ikke fordi den skifter input på receiveren.
icon

Bedste svar af joern 17 november 2017, 17:42

Hvordan er l,yden opsat i boksen?

Se original

13 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hvordan er l,yden opsat i boksen?
Omdømme 7
Badge +6
Et underligt problem, det skulle ikke være sådan, hvorfor vides ikke, problemet kan dog løses ved at bruge HDMI til TV, og lyd via Toslink til Reciver.
Lyden køre over HDMI, hvilket jo ville være det smarteste hvis det kan lader sig gøre.
Omdømme 7
Badge +6
Bruger selv Toslink til Reciver, da den så kun behøver at blive tændt når der ses Film, der vindes ikke noget på lyden ved at bruge HDMI.
Omdømme 5
Badge +1
Næsten alt bliver da sendt med mindst dolby sorround, så jeg bruger da altid min reciever, og det er også den der vælger hvad jeg skal se/høre på - som det burde være sat op når man har en reciever med mange hdmi inputs.
Omdømme 7
Badge +6
Toslink overfører alle lydformater, der kommer fra Humaxen, så intet i vejen ved brug af den forbindelse.
Radiomanden skrev:

Toslink overfører alle lydformater, der kommer fra Humaxen, så intet i vejen ved brug af den forbindelse.

Tror bare ikke det vil hjælpe, da det er HDMI kablet fra Boksen der lukker ned for lyden på receiveren, og det er vel og mærke al lyd, også fra andre signaler, og det skal være HDMI til billede.
Omdømme 7
Badge +6
Læs hvad jeg skrev tidligere.
Jeg har lige måtte bytte en defekt boks ud med den nye Humax og har fuldstændig samme problem med manglende lyd. Jeg er nød til at slukke boksen på knappen bag maskinen, så den rebooter for at der kommer lyd ud. Mit tv har ingen indbygget receiver og lyden kører direkte fra boksen til min playbar via optisk lydkabel. Jeg har haft de 2 tidligere bokse opsat på samme måde uden problemer, så der er noget galt med den nye boks.

Hvad kan jeg gøre?
Omdømme 5
Badge +1
Radiomanden skrev:

Det er så ikke helt korrekt !!!

Unlike HDMI, TOSLINK does not have the bandwidth to carry the lossless versions of Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio, or more than two channels of PCM audio.

Men ja til humaxen er det vel fint nok da den ikke understøtter de bedre formater - endnu.
Omdømme 7
Badge +6
Som jeg skrev, så kan forbindelsen fint bruges til Humaxen, da den netop IKKE understøtter HD lyd.
Men hvorfor duer den så ikke i mit setup uden jeg foretager en komplet reboot af maskinen. Det identiske setup har fungeret upåklageligt med de 2 tidligere yousee boxe. Hvad kan jeg gøre?

Er det en Yousee ansvarlig der svarer på disse henvendelser eller andre brugere som jeg selv?
Omdømme 5
Badge +1
Hvilken reciever har du ?
Og hvilken box har du nu ? er det den nyeste du har fået byttet til eller stadig den gamle med harddisk ?

Er den HDMI 2.0 og HDCP 2.2 kompatibel ?

Ellers kan det være problemet at boxen tror det er ægte 4k hele vejen, men jeg oplever også problemer da min reciever ikke er ægte 4k, så boxen bliver forvirret.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)