Svar

Er her mon een, der er klogere end yousee?

Hej Fladskærmseksperter

Jeg har for nylig købt et Samsung UE40H5005AKXXE, og da jeg første gang talte med Yousee.dk, sagde de, at jeg ikke behøvede at tilkøbe en kortlæser, idet fjernsynet allerede har en sådan. Nu har jeg så fået mit kort og kan ikke få bananet til at virke (jeg har indsat kortet på alle tænkelige måder og geninstalleret kanalerne ved 111 netværk med kortet i på alle måder).

Jeg ringede derfor til Yousee.dk, der sagde, at jeg nok alligevel behøvede en digital kortlæser til fjernsynet. Den koster penge, og jeg er lidt pissed over, at de ikke kan give et klart svar, om den er nødvendig eller ej - og problemet blot er et andet.

Jeg har ledt med lys og lygte efter klart svar på nettet, men har ikke kunnet finde klart svar noget sted.

Er her mon een herinde, der er klogere end yousee?

Mvh.
Magnus

icon

Bedste svar af Vilhelm 19 februar 2015, 17:09

Du skriver følgende:

1. Dit TV har en indbygget "kortlæser", eller et såkaldt "Common Interface".

Svar: Common Interface er ikke en "kortlæser". Det er et slot indbygget i fladskærms-tv og muliggør tilslutning af forskellige typer af CA-moduler (kortlæsere).

2. Det du skal have er et CI-modul, der kan købes billigst hos TDC Butik for 295 kr.

Svar: Trådstarter skal bruge et CA-modul (kortlæser).

3. Kortet sættes i CI-modulet, som derefter sættes i indgangen på dit TV.

Svar: Kortet sættes i CA-modulet (kortlæseren) osv.

Se original

7 Kommentarer

jeg har gennem en hel ,måned kæmpet for at få tilsendt en you bio boks.. første gang sendte de den forkerte.anden gang sendte de ikk noget tredie gang den forkerte igen.. fjerde gang tog detdem ti dage at sende den rigtige.. men når man ringer derind,lyder de som om de ikke ved noget som helst.den ene er mere uviden end den anden.penge de har trukket forkert for en måned siden har de endnu ikke kunne finde ud af at betale tilbage...

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hej Magnus.
Velkommen her i YouSee Forum.

Tv har aldrig indbygget kortlæser. Det skal du købe særskilt.
Hos YouSee eller i TDC-butik kan du købe en kortlæser til digitalt kabel-tv fra YouSee til 295 kr. Kortlæser med kort skal sættes i fjernsynets CI (Common Interface).

(Der findes nogle få digitale bokse med indbygget kortlæser til YouSee. Fx har en YouSee Boks fra Samsung  indbygget kortlæser).

Hej Magnus

Rigtig som Vilhelm siger så er der ikke indbygget en kortlæser i dit tv, men det har en port (CI) til sådan en kortlæser og det er nok det de har ment hos yousee. Og rigtig nok at du kan købe sådan et igennem yousee og tdc, men nogle gange kan du være heldig at købe dem billigt på Den Blå Avis eller Gul og Gratis. MEN HUSK!!! da det er et Samsung tv skal kortlæseren være af mærket Strong! Da andre mærker ikke altid vil arbejde sammen med Samsung tv,

MVH

Bonvang

Hej Magnus,

For at få alt på det rene, så kommer her lige nogle fakta.

2. Det du skal have er et CI-modul, der kan købes billigst hos TDC Butik for 295 kr.

Det er sådan set det hele, så noget kunne tyde på, at Kundeservice har misforstået dit spørgsmål. Dog kan jeg godt forstå, at du føler dig snydt, så jeg syntes faktisk du skal kontakte Yousee, og forklare dem siturationen.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Bonvang og jeg har skrevet korrekt om trådstarters problem, og der er ikke nogen grund til at tilføje yderligere.

Derimod kludrer dakr91 totalt i begreberne.

Jeg skulle skam have helt styr på div. begreber.

Vilhelm: Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at vide, hvilke begreber du mener, at jeg kludrer totalt i?

Jeg skrev mit indlæg mens bonvang postede sit, så jeg så først bagefter, at der allerede var kommet et forklarende svar. Havde jeg kunnet slette mit indlæg, så ville jeg have gjort det.

Vh Danni.

Omdømme 3

Badge
Du skriver følgende:

Svar: Common Interface er ikke en "kortlæser". Det er et slot indbygget i fladskærms-tv og muliggør tilslutning af forskellige typer af CA-moduler (kortlæsere).

Svar: Trådstarter skal bruge et CA-modul (kortlæser).

Svar: Kortet sættes i CA-modulet (kortlæseren) osv.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)