Har du købt en blueray/HDD fra f.eks. Samsung - og har pixelfejl - Kabler er IKKE Yousee godkendte

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
  • Veteran
  • 748 kommentarer
Selv om modellen er Yousee godkendt, så er kablerne ikke HF tætte, så hvis du har problemer, udskift til yousee godkendte kabler mellem HDD og TV´et

6 Kommentarer

Hej mich kan du ikke lige uddybe det for jeg har en Samsung bd 8900 og den pixelere på en del af kanalerne men ikke hvis jeg skifter til yousee boks med de samme kabler ???
Jeg har efter opdatering her for nylig problemer med at optage på min Harddisk SAMSUNG BDC8200 250G KOMBI og det gælder alle kanaler og har prøvet alt. Har også konstateret en del pixelering det sidste stykke tid. Nu er jeg ikke særlig teknisk minded og teknikerbesøg koster jo snart lige så meget som det udstyr man køber og ville jo gerne prøve selv at lave det. Hvad skal jeg købe for at få det til at funke? Det har jo ellers virket siden jeg købte både denne og Zony tv for 4 år siden, men kan måske have noget at gøre med den sidste opdatering af kanalerne? TV fungerer fint med ALLE kanaler og jeg har fuldpakke. Jeg får "Svagt eller intet signal - Kontroller antannekabelforbindelsen "

Håber nogen gider hjælpe, da jeg nu selv har brugt ca. en uge på at få det til at fungere. :-(

går ud fra du har godkendt antennekabel, jeg selv har en bd-f 8300, har antennesignal igennem maskinen.  mit problem var at efter, at jeg havde genindlæst kanaler igen, hoppede de væk fra den plads jeg instalerede dem på, plus der var små pixelfejl på billedet. valgt så at slette alle de kanaler, der var kodet. efter jeg havde genindlæst endnu en gang, siden jeg gjorde det som sagt, har de kære kanaler holdt sig på deres plads. 

Tak for at du gider prøve at hjælpe. Jeg købte både Harddisk og TV http://www.sony.dk/support/da/product/KDL-32EX500 hos Expert december 2010 og betalte for tekniker til at sætte det sammen og går da ud fra at han har brugt korrekte kabler m.m. Måtte dog betale for hans besøg endnu engang, fordi det var umuligt at finde ud af at optage til harddisk da det er 2 forskellige fabrikater og manualer ikke passer. Han viste mig så hvordan man automatisk optager et program, men med det problem at jeg nu i 4 år hver gang ikke får slutningen maf af udsendelserne, fordi der mangler 5-10 minutter, men har IKKE lyst til at betale for teknikerbesøg igen, da disse udgifter er alt for store. Jeg gav ca. kr. 5.000 for tv og kr. 5.000 for blueray optager.

Vi har kabeltv og tv har kontakt til harddisk. Jeg regner da med at når jeg indlæser kanaler til TV så bliver de også automatisk indlæst til harddisk eller?

Hvordan sletter jeg alle kanalerne der var kodet som du skriver inden jeg indlæser påny og kan det godt tænkes at det er YouSee's problem p.gra. de sidste opdateringer? Ville jo være ærgerligt hvis jeg ikke kan optage film o.lign. her i juledagene.

Du skal have et antennekabel fra væggen, til antenneindgang på maskinen. Og et hdmikabel fra blueray til hdmi 1 på dit tv. Hedder gerne hdmi 1 (dvi). Derefter genindlæser du kanalerne igen. De kanaler der er kodet, ligger fra kanal 100 til kanal 890. De kanaler der ligger efter 890 er DR kanaler for døve og synshandicappet personer, plus diverse radiokanaler. Håber at det jeg har skrevet, kan Være dig en hjælp.

Har fundet ud af at det ikke er alle kanaler jeg mangler på harddiskoptageren, men de fleste. Er 99% sikker på at det er problemer fra YouSee med deres sidste opdatering. Har læst i et andet forum om en person som havde samme problem. Håber YouSee kigger med i vores indlæg i dette forum, da jeg også har læst at mange har problemer med at komme i forbindelse med dem på mail. :-(

Har brugt utallige dage for at løse dette og det kan da IKKE være rigtig at os der ikke er så tekniske hver gang skal betale en tekniker for at hjælpe. ØV ØV

UPDATE: Jeg har også spurgt om hjælp i denne tråd http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=136709&PID=1380230#1380230 hvor en person også havde problemer med kanalerne på sin harddisk.
Så er problemet løst . Det viste sig at man skal indlæse kanalerne på BEGGE produkter, det anede jeg jo ikke noget om. Yderligere i den nævnte tråd.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)