Spørgsmål

Gebyr for fravalg af tv-pakke

Omdømme 5
Badge +2
Ifølge mit boligskab, som administrerer og opkræver betaling for husstandenes tv-pakkevalg, må der ikke længere opkræves et gebyr, når en husstand fravælger helt at modtage en tv-pakke. Administrator har hidtil opkrævet et engangsbeløb på kr. 287,50 til sig selv ved valg af "Ingen tv-pakke".

Ved skift til mindre tv-pakke og til "Ingen pakke" er der også hidtil opkrævet 395 kr. til YouSee. Bortfalder dette beløb også?

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Der skal ganske givet betales et et gebyr som bruges til vedligehold af foreningens fordelingsnet.
Omdømme 5
Badge +2
Radiomanden skrev:

Der skal ganske givet betales et et gebyr som bruges til vedligehold af foreningens fordelingsnet.

Husstande uden tv-pakke betaler som alle andre husstande et mindre beløb til administrator. Serviceaftale med YouSee omfatter vedligehold og er inkluderet i tv-pakkernes priser og betales derfor kun af husstande med tv-pakke. Henlæggelser til fornyelser af kabel-nettet opkræves ligeligt hos alle husstande.

Mit spørgsmål vedrører kun de engangs-gebyrer, jeg har nævnt.
Omdømme 7
Badge +6
Det er nok et spørgsmål til foreningen eller You See, da det må afhænge af hvilke aftaler der er.
Omdømme 7
Badge +4
Vilhelm skrev:

Ifølge mit boligskab, som administrerer og opkræver betaling for husstandenes tv-pakkevalg, må der ikke længere opkræves et gebyr, når en husstand fravælger helt at modtage en tv-pakke. Administrator har hidtil opkrævet et engangsbeløb på kr. 287,50 til sig selv ved valg af "Ingen tv-pakke".

Ved skift til mindre tv-pakke og til "Ingen pakke" er der også hidtil opkrævet 395 kr. til YouSee. Bortfalder dette beløb også?

Yousee tager gebyr for nedgradering, nu nedsat til kr. 199,- men mig bekendt tager de ikke gebyr for opsigelse

https://kundeservice.yousee.dk/abonnement/priser/gebyrer-og-engangsbetalinger/tv

Omdømme 5
Badge +2
mich skrev:

... Yousee tager gebyr for nedgradering, nu nedsat til kr. 199,- men mig bekendt tager de ikke gebyr for opsigelse

Det er glædeligt. Tak til Mich.
Det er nyt for mig at YouSee's gebyr for valg af mindre pakke er nedsat til 199 kr., ligesom det er nyt for mig hvis der slet ikke kræves gebyr ved valg af "Ingen pakke", hverken af YouSee eller af vores administrator, som jeg straks vil tjekke det med.
Omdømme 7
Badge +6
Foreningen hvor jeg er tilsluttet har en afgift på Kr. 400 ved udmeldelse.
Omdømme 7
Badge +4
Nu er der en hel del foreninger der har indgået aftale med Yousee om at Yousee vedligeholder og forbedrer foreningens anlæg, og så er ekstraordinære gebyrer ikke nødvendige. Og ja, Yousee hr sat gebyret for nedgradering ned med 300 kr for ikke så lang tid siden. Opsigelse af en TV pakke hos bl.a. Yousee er normalt uden omkostninger
Omdømme 5
Badge +2
Radiomanden skrev:

Foreningen hvor jeg er tilsluttet har en afgift på Kr. 400 ved udmeldelse.

Se debatten om bortfald af gebyr for fuld frameldelse af tv-pakke i denne Recordere Forum-tråd, s. 2-3:
http://forum.recordere.dk/gebyr-for-udmeldelse-af-antenneforening_topic153230_page2.html

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)