Svar

Frekvenser for 3+, Eurosport og MotorsTV i 8000?

Hej

Af en eller anden grund har DVBViewer på min PC igennem nu længere tid ikke kunnet finde 3+, EurosportHD og MotorsTV ved en fuld områdescan. Dvs. de optræder ikke engang på listen over fundne kanaler. DVB Viewer finder på en fuld områdescan ialt 203 kanaler i mit område, både kodede og ukodede, men altså ikke de 3 ovennævnte. Meget uheldigt, da det vel nok er 90% af mine optagelser på min PC harddisk, som er fra disse 3 kanaler :-( Dvs. = ubruligt produkt >:-(Andre kodede kanaler kan den fint finde. 

Jeg overvejede derfor at lave en specifik frekvensscan på frekvenserne for disse 3 kanaler, men på YouSees eget TV-site virker det som om de fleste kanaler leveres som en lyssky forretning med skæg og blå briller, dvs. det er kun meget få kanaler, der oplyses frekvens for. For langt de fleste er der ingen oplysninger om frevens, i hvert fald ikke i mit område (postnr 8000).

Så kære YouSee:

Vil I se at få opdateret frekvenslisten? 

På forhånd tak.

icon

Bedste svar af Logan 28 juni 2015, 14:11

De oplyser kun frekvenser på de analoge kanaler. De digitale må vi selv gætte os til. Hos mig ligger de her:

ukodet:
3+: 666 Mhz
Eurosport 1+2: 786 Mhz

kodet:
Motors: 180 Mhz

Hovedstaden:

http://www.dkscan.dk/TV/yousee_hovedstaden.htm

Se original

20 Kommentarer

De oplyser kun frekvenser på de analoge kanaler. De digitale må vi selv gætte os til. Hos mig ligger de her:

ukodet:
3+: 666 Mhz
Eurosport 1+2: 786 Mhz

kodet:
Motors: 180 Mhz

Hovedstaden:

http://www.dkscan.dk/TV/yousee_hovedstaden.htm

Tak for svar, Logan.

Underligt, at man skal gætte sig til de digitale frekvenser :@

Jeg fandt 3+HD på en ny scanning ved fuld re-installation af DVBViewer på frekvens 196MHz (dog uden at få billede på, men tænker det er noget med co-ax kabellængden), så kan konkludere, at kanalerne nok ligger på andre frekvenser i mit område.

Men jeg må jo prøve mig frem.

EDIT: Jeg kan se DVBViewers fulde områdescan benytter NetworkID 65024. Er det, som det skal være?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

stenovitz skrev:
EDIT: Jeg kan se DVBViewers fulde områdescan benytter NetworkID 65024. Er det, som det skal være?

Du skal bruge netværks-id (00)100.

Kilde: Find dit netværks-id

Sikker på, det ikke kun er for TV? Netværkskode 65024 synes jeg at have set være nævnt før, tror det var på recordere.dk. Og som sagt, så virker dette netværksID fortræffeligt på alle øvrige af mine abonnerede kanaler, kodefri såvel som kodede.

Iøvrigt har jeg ledt, jeg kan ikke se DVBViewer giver mulighed for at indtaste netværksID.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

stenovitz skrev:
Sikker på, det ikke kun er for TV? Netværkskode 65024 synes jeg at have set være nævnt før, tror det var på recordere.dk. Og som sagt, så virker dette netværksID fortræffeligt på alle øvrige af mine abonnerede kanaler, kodefri såvel som kodede.

Iøvrigt har jeg ledt, jeg kan ikke se DVBViewer giver mulighed for at indtaste netværksID.

Hvorfor skulle Emil egentlig skrive noget, der ikke passer?

Se selv her .

Hej Joern

Jeg kender udmærket til den side om netværksID. Men siden nævner intet om ID 65024, som åbenbart også er et gyldigt Yousee ID. Som før nævnt, læste jeg for år tilbage om et andet ID, der kunne anvendes, når man havde DVB kort til PC. Så det kunne jo være, der er flere ID'er end YouSee lige skilter med på siden. Eller det er der jo så.
Omdømme 3

Badge +3

stenovitz skrev:
Hej Joern

Jeg kender udmærket til den side om netværksID. Men siden nævner intet om ID 65024, som åbenbart også er et gyldigt Yousee ID. Som før nævnt, læste jeg for år tilbage om et andet ID, der kunne anvendes, når man havde DVB kort til PC. Så det kunne jo være, der er flere ID'er end YouSee lige skilter med på siden. Eller det er der jo så.

Med kort skal du anvende netværks ID 100.

Hvorfor er du så interesseret i ID 65024, hvis ID 100 løser dit problem?

Det omtalte nummer er ONID (original network id). Det er altid 65024 hos Yousee.
Omdømme 3

Badge +3

Logan skrev:
Det omtalte nummer er ONID (original network id). Det er altid 65024 hos Yousee.

Hvad bruges det til?

joern skrev:
Hvad bruges det til?

Som sådan ikke noget. Det er bare et dvb-nummer, som fortæller hvor dataene stammer fra.

Omdømme 3

Badge +3

Logan skrev:
Som sådan ikke noget. Det er bare et dvb-nummer, som fortæller hvor dataene stammer fra.

Tak for svar.

Det må jo så betyde, at trådstarteren ikke skal bruge det, men ID 100. Er det ikke rigtigt?

Tak for oplysningen, Logan :-) Nu har jeg fundet den gamle tråd på recordere.dk om DVBViewer vs. Yousee. Så vidt jeg kan se, skal jeg lave min egen transponderliste, hvis kanaler ikke optræder automatisk ved valg af Yousee(Denmark). Jeg kan se, at NetworkID er ligegyldigt, hvis blot man vælger korrekt frekvens og QAM64. Når jeg kommer hjem engang vil jeg lege lidt med transponderlister og DVBLink, tror jeg.

joern skrev:
Tak for svar.Det må jo så betyde, at trådstarteren ikke skal bruge det, men ID 100. Er det ikke rigtigt?

Nej, det er forskellige tal. 65024 ligger indkodet i det, man modtager fra yousee. Det kan ikke noget, man kan ændre på.

Omdømme 3

Badge +3

Logan skrev:
Nej, det er forskellige tal. 65024 ligger indkodet i det, man modtager fra yousee. Det kan ikke noget, man kan ændre på.

Hvorfor skal man så vælge det?

joern skrev:
Hvorfor skal man så vælge det?

Man skal heller ikke vælge det. Det er blot et tal (til oplysning) som fremkommer, når man laver en frekvenssøgning.

Omdømme 3

Badge +3

Logan skrev:
Man skal heller ikke vælge det. Det er blot et tal (til oplysning) som fremkommer, når man laver en frekvenssøgning.

Kan man ikke vælge netværksID 100?

Jeg har tidligere haft en USB tuner til min PC, hvor jeg så kunne optage udsendelser. Der var ikke kortlæser til. Kan ikke huske, om jeg brugte netværksID. Købte i stedet et 24" TV som PC skærm og her har jeg sat en HDD til og kortlæser i TV'et.

Hej Joern

I DVBViewer kan man ikke vælge netværksID som søgekriterie. I hvert fald ikke det, jeg har kunnet finde i dokumentationen eller ved søgning på DVBViewers eget tyske forum eller andra fora for så vidt.

Det er muligt, at softwaren, som følger med mit DVB PCI kort har muligheden (Terratec Home Cinema), detxvil jeg dog helst ikke rode for meget med, da jeg har dårlige erfaringer med flere stk TV software installeret ad gangen (deaktivering i windows services løser ikke altid konflikterne).
Hold nu helt op for noget rod med de transponderlister!!!

Jeg installerede en gammel version af DVBLink (fra 2010). Her differentieres mellem almindelig scan med modulus/frekvens og så en network scan. Ved at søge bredt på default transponder 143000, H, 6875 får jeg sandelig muligheden for at vælge en række Yousee netværksid'er:

DVBLink network search

Og når jeg kører en scan, så får jeg bla. på frekvens 188MHz Eurosport:

Tuning transponder 188000,H,6875,,QAM64
Found services: 4
Updated services: 4
ShowHD
EuSpHD
BBC HD
MTVLHD

TV3+ på frevens 196Mhz:

Tuning transponder 196000,H,6875,,QAM64

Found services: 11
Updated services: 11
TV3+HD
DR Ram
NDR HD
VH1
Cartoo
TV3+HD
BBC L
DisnXD
P4 Nordvestsjælland DR
P4 Esbjerg DR
P4 Bornholm DR

..og på frevens 212 MHz så sandelig MotorsTV

Tuning transponder 212000,H,6875,,QAM64

Found services: 6
Updated services: 6
Explor
Motors
Via NC
Blue H
PlayBy
GolfHD

På min gamle DVBLink kan jeg lave en preview med VLC-player og herfra endda lave optagelser. Endda får jeg billede på TV3+, meget fint og uforstyrret HD-billede. Voila! 

Men den gamle DVBLink, jeg ligger inde med er en 20dages prøveversion.

Derfor arbejdede jeg lidt videre med DVBViewer. Men hvis jeg opdaterer Yousees transponderliste i DVBViewer (f.eks. med TransEdit eller blot i hånden, giver det samme) med ovennævnte frekvenser, så finder den ikke Eurosport og MotorsTV, den finder godt nok TV3+, men her kommer ikke billede på :-(

Derfor besluttede jeg at købe en €26 licens til DVBLink, da jeg nu havde fået færten af noget, der virkede. Men denne 5 år nyere DVBLink er 100% webbaseret, den finder hverken Eurosport eller MotorsTV, man kan ikke angive netværksscanning ...og værst af alt er preview pr. default linket til Windows Media Player som m3u-fil, uden jeg kan ændre dette til VLC-player.

Jeg er ligesom stuck. Hvis nogen har nogle virkelig gode tips til, hvordan jeg får enten den nye DVBLink til at fungere, enten med VLC-player som preview, med Microsoft Media Center Windows 7 eller andet visningsprogram (hvis det kan lade sig gøre med DVBViewer vil det være ideelt, da denne selv finder tilsvarende EPG uden jeg skal ud og investere i abb. på EPG-lister), så vil jeg værdsætte dette meget....

Allerhelst vil jeg selvfølgelig have det til at fungere i DVBViewer.

Okay, endelig en form for breakthrough, dvs. nu har jeg EuroSportHD og MotorsTV(eng) på plads med billede i DVBViewer. 

Jeg gjorde det ved at tage en 'blind scanning' i DVBLink, hvor jeg fik fulde transponderoplysninger.

Herefter benyttede jeg transEdit og tilføjede disse transponderoplysninger for frekvenser og opdaterede den samlede Yousee transponderliste. 

Således kunne jeg lave en ny fuld områdescan i DVBViewer med den opdaterede Yousee transponderliste, der fandt de 'glemte' kanaler.

Tilbage er nu "kun" at få billede på TV3+HD i DVBViewer. Det er til gængæld noget af et hovedbrud. Jeg har 2 forekomster af TV3+HD i DVBLink, hvor jeg får fint preview-signal i VLC-player på det ene. Men intet signal i DVB Viewer, uanset hvilke codecs, jeg forsøger mig frem med. Og det har ikke noget med kabelkvalitet at gøre. Nu har jeg forsøgt med 1m YouSee godkendt coax kabel direkte i hovedstik. Akkurat samme situation :-/

Update: Det virker nu!! :D

Dvs. TV3+ virker nu i Windows 7 Media Center.

Clue:

Benyt DVB Link som beskrevet i guiden her: 

http://dvblogic.com/wiki/index.php/How_to_configure_EPG_sources (Edit, nu med korrekt link)

(Jeg skulle personligt manuelt tilføje frekvenser 188, 192 og 212 MHz for at få mine 3 manglende kanaler frem, det kan være områdespecifikt, men så fandt DVB Link til gengæld kanalerne).

Sæt derefter Windows 7 Media Center op, som beskrevet her:

http://dvblogic.com/wiki/index.php?title=How_to_configure_DVBLink_tuners_in_Windows_MediaCenter

For EPG, anvend denne:

http://mcefun.nrossen.dk/post/2011/02/07/Utility-to-at-liste-EPG-streams-per-kanal.aspx

Voila! :D

(Jeg benytter dog stadig DVBViewer som primær TV software, men W7MC til TV3+HD, som både billed- og lydmæssigt går fint igennem og vigtigst af alt, kan der optages :D )

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)