Spørgsmål

Forlængelse af optagelse og serieoptagelser

På Humax 2000 boksen har jeg sat forlængelse af optagelse til 15 minutter og start 3 minutter før.
Problem 1:
Når en serie har 2 afsnit efter hinanden kan slutningen af 1. afsnit blive afbrudt og resten er så i starten af 2. afsnit. Kan boksen ikke anvende 2 tunere i det tilfælde, således at der vil være 2 fulde optagelser.
Problem 2:
Stadig ved 2 afsnit efter hinanden.
Forlængelse af optagelse virker ikke, så man mister i mange tilfælde slutningen af 2. afsnit.

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Drop serieoptagelse. Optag afsnittene enkeltvis.
Det kan man selvfølgelig godt - men det er stadig en fejl .....
Omdømme 7
Badge +7
Jeg har optaget serier masser af gange og kan godt genkende den første del af dit indlæg, men ikke problem 2.
Omdømme 7
Badge +6
Kan også kun sige som Joern, at 1. sker når der optages andet lige efter på samme kanal, den kan ikke andet hvis der er forsinkelse. Punkt 2 er ikke sket her heller.
Mystisk. I mit tilfælde er afsnittene optaget med 1x48 minutter og 1x 45 minutter (rettet) af 2x45 minutters afsnit. Og det er sket flere gange.
Og hvis man har to samtidige optagelser på hver sin kanal kan den sagtens klare det. Så at optage fra samme kanal med to tunere burde ikke være et problem. Der er en teknisk løsning.
Det har i øvrigt virket før ifht. problem 2, så det må være sket ifm. en opdatering.
Tilføjelse: Har lige checket gamle optagelser igennem. 8.1.2018 2 afsnit, 2. afsnit optaget 1 time (afsnit 45 minutter). 9, 1.2018 2 afsnit, 2. afsnit optaget 45 minutter, længde 45 minuter. Så noget må være sket efter 9.1.2018.
Arrgh... Den var ikke nem, umiddelbart....
Jeg har dog fundet årsagen til problemet:

Følgende serieoptagelser er for tiden aktive:
Hun så et mord, 2 afsnit hver gang, DR1
Hercule Poirot, 2 afsnit hver gang, DR1

Hvad jeg ikke var opmærksom på er at alle 4 afsnit sendes lige efter hinanden.
Derfor 'forsvandt' slutningen af 2. afsnit af "Hun så et mord", over i 1. afsnit af "Poirot".

Da disse optagelser ligger 2 forskellige steder i optagelsesoversigten, er det ikke lige til at finde ud af.
Kan løses ved at bruge 2 tunere...... men kan måske ikke lade sig gøre på denne boks.
Kender en der har en Panasonic boks, der ikke har det problem.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)