Fordeling af TV-signalet uden T-stik?

Indtil YouSees kanalomlægning d. 2/12 havde jeg ingen problemer med mit tv-signal, men efter omlægningen var der pludselig sort skærm eller flimmer på enkelte kanaler - også efter genindlæsning af kanaler.

Efter at have læst lidt på websitet, fandt jeg ud af at det frarådes at bruge et T-stik, hvilket netop er hvad jeg bruger til at fordele tv-signalet mellem mine to fjernsyn.

Efter at jeg hev T-stikket ud og kørte signalet direkte til det ene TV, virker det fint igen.

Spørgsmålet er bare: Hvis jeg ikke kan bruge et T-stik til at fordele signalet til to fjernsyn, hvad skal jeg så bruge?

Der her er hvad jeg har haft til at sidde i væggen, med et kabel fra T-stikket til hvert TV:

[img]51i70BA8A3D7EFD9F1F.JPG[/img]

8 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej og velkommen til :)

Du skal nok have fat i en forstærker eller lignende. Jeg har bredbånd og har derfor et skillefilter. Jeg havde dog problemer med det og kundeservice sendte så et aktivt skillefilter/adapter, tror jeg den hedder. Den fungerer samtidigt som forstærker, med 2xTV og 2xDATA. Forstærkere kan fx. købes online eller i byggemarkeder. Et aktivt skillefilter vil virke, men er jo mest beregnet til hvis du har modem. Inden jeg fik den brugte jeg en professionel splitter, men det rigtige er en forstærker eller noget aktivt. Sørg for det er HF tæt og kvalitet.

Du kan evt. ringe og snakke med kundeservice/teknisk support på 70 70 40 40
Jeg suplerer lige Emil's svar:

Prøv at læse et af mine andre indlæg:    Her!

emil skrev:

Du kan evt. ringe og snakke med kundeservice/teknisk support på 70 70 40 40

Har ringet flere gange, men de har ikke tid til at besvare opkaldet.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg kan se på dit billede, at du ikke har data. Du kan bruge en forstærker, som der er blevet foreslået, men du kan også bruge en fordeler. Kan købes billigt og kan fåes med med 2 eller flere udgange.

Her hos mig, har jeg en fordeler, så det er muligt, at få signal frem til 2 TV. Til det ene TV er kablet ca. 7 m og til det andet TV er det ca. 10 m. Udover de to TV bruges kablerne også til Samsung bokse fra YouSee og det virker fint. Jeg har yderligere 2 TV og her er der trukket kabel fra det TV med det 10 m lange kabel. Til de sidet 2 TV er der så brugt en forstærker af en god kvalitet og alle signaler er helt i top. Det kan jeg umiddelbart måle dles på 2 af mine TV, men til alle 4 TV har jeg omtalte bokse fra YouSee, hvor signalstyrken også er meget fin.

Hvis det er et hjemmelavede antennestik i kablerne, skal de være godt afskærmet. God fornøjelse med arbejdet.

Omdømme 2

Badge +3
@ReddaJoppe Det er også frustreende, men der kan godt være lang ventetid.. du kan jo prøve igen.

Her er lidt andre muligheder.
Du kan skrive en skrive en privat besked på Facebook, skrive et tweet til dem på Twitter eller gå ind via denne side, og udfylde en formular.. de skriver svartid op til 8-10 dage. Jeg har dog ingen erfaring med at kontakte dem den vej...

Held og lykke, jeg håber at du får fat på YouSee - på den ene eller anden måde.

joern skrev:
Jeg kan se på dit billede, at du ikke har data. Du kan bruge en forstærker, som der er blevet foreslået, men du kan også bruge en fordeler. Kan købes billigt og kan fåes med med 2 eller flere udgange.

Hvad mener du med at jeg ikke har data?
Som du kan se på billedet går der et datakabel ud, men har det nogen relevans for mit tv-signal?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

ReddaJoppe skrev:

joern skrev:

Hvad mener du med at jeg ikke har data?
Som du kan se på billedet går der et datakabel ud, men har det nogen relevans for mit tv-signal?

Det, man først bliver blind på, er øjnene. Selvfølgelig har du data. Nej, det har ingen betydning for dit TV-signal.

Jeg har en næsten magen til din, men har et kabel på ca 1 m, hvorpå fordeleren er sat.

Omdømme 2

Badge +3
Den omtalte forstærker/adapter jeg fik af YouSee har følgende oplysninger.

YouSee:
Push on stik til bredbånd og HD boks
Varenr: 339194

DKT COMEGA (producent):
POA-TFD
Push-on amplifier
Dual DATA, dual TV

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S