Fordeling af TV- og datasignal, ny TV-boks ctr. gammel...

• Deltager
  • 7 kommentarer
Hej!

Jeg har fået den ny TV-boks fra Yousee, men har fået problemer med signalet, da der ikke er et RF-out stik bagpå boksen. Det var der på den gamle boks.

Mit signal er ikke stærkt nok til, at jeg kan sætte et T-stykke på, så pixelerer billedet selvom Yousee-boksen er slukket - men boksen forringer åbenbart alligevel signalet ved fordeleren. På den gamle boks skulle boksen blot være i standby, så var signalet stækt nok til at gå videre gennem RF-out stikket.

Jeg har hørt, at man kan få følgende fra kundeservice:

YouSee:
Push on stik til bredbånd og HD boks
Varenr: 339194

DKT COMEGA (producent):
POA-TFD
Push-on amplifier
Dual DATA, dual TV

Mit stik ind i huset er af typen der har 3 stik - TV, radio og data og har altså skillefilter "indbygget".

Et relateret spørgsmål - er det muligt at få datasignal via coax direkte ind i den ny boks eller var det kun på den gamle?

På forhånd tak!

/Søren

9 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Humax boksen skal tilsluttes i vægdåsen, så den kan modtage TV signalet, det er det eneste den får derfra, alt andet hentes hentes fra Data forbindelsen til Routeren, enten en kablet forbindelse, eller via 5Ghz Wi-Fi. 

Den er lagt an på at den bruges til TV modtagelse og ikke TVet, derfor er der ingen gennemsløjfning på den, det er dog muligt at lave en fordeler, således at der kan fås signal til både TV og boks, det har jeg selv gjort, og det virker uden nogen problemer.

Hej Radiomanden!

OK, det var som jeg tænkte, men hvordan har du lavet fordeleren, for et T-stykke virker som nævnt rigtigt dårligt, hvilket jo kan undre, når gennemsløjfning virkede på den gamle boks (i slukket tilstand)...

/Søren

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Det er klaret med sådan en http://www.av-connection.dk/?PGr=887 og nogle F Connectorer og lidt Kabel.

OK, men tvivler på, at den løsning er bedre end en T-fordelerløsning - begge er uforstærkede. Tror jeg vil få samme problem som med T-fordeler, at signalet svækkes...

/Søren

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

a15995 skrev:
OK, men tvivler på, at den løsning er bedre end en T-fordelerløsning - begge er uforstærkede. Tror jeg vil få samme problem som med T-fordeler, at signalet svækkes...

/Søren

Hvor langt er der fra antennesstidåsen til indgangen på din Humax?

Hmmm, ca. 3 meter, så tror ikke det er problemet.

Mit problem er helt klart både indstråling og svagt signal, men det eneste, der er ændret er skiftet fra gammel boks til ny boks. Der har siddet samme antale enheder på - RF-out på den gamle boks fungerede bare bedre end et simpelt T-stykke selvom boksen var i standby.

Tænker jeg må have en forstærker/splitter på, men det koster bare kassen, når det er forstærket...

/Søren

Omdømme 3

Badge +3
Det tyder på at signalet er for svagt, for er det i orden, så kan det sagtens fordeles uden problemer.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Med et så svagt signal kun 3 m fra antennestikdåsen, ville jeg kontakte YouSee på 7070 4040.

Går antennekablet til boksen direkte fra antennestikdåsen?

Jeg bruger både fordeler og forstærker til mine bokse. Afstanden til første Humax er min. 10 m.

Fordeleren sidder kort efter antennestikdåsen, så jeg kan fordele til hver sin ende af lejligheden. Fra fordeleren er der ca. 4 m til et TV og Samsung 3126 PVR i mit køkken.

Forstærkeren er lige før første Humax og fordeler til yderligere en Humax/TV og Samsung 3126 PVR/TV.

Ingen signalproblemer overhovedet.

På din Humax boks kan du se signalstyrke og -kvalitet. Menu/indstillinger/systeminformation.

Omdømme 3

Badge +3
Er signalet i orden kan du fordele uden problemer. Jeg har følgende signalvej. Hvor kablet kommer ind i lejligheden er der en sløjfedåse, derfra til en anden sløjfedåse, fra den til en slutdåse. Første dåse bruges kun for tilslutning til modem, dåse 2 bruges til TV/Radio, dåse 3 er endnu ubrugt. Signal er helt i top i hele kæden der bruges ikke forstærker.

Fra dåse et til dåse 2 er der omkring 10 meter, fra 2 til 3 omkring 5 meter.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)