Spørgsmål

Fodbold judder på dr1

• Udforsker
  • 28 kommentarer
Har siddet og set Frankrig-Australien på DR1 (på ys-4000) Der var hakkende bevægelser konstant. Specielt bolden hakkede afsted, men generelt også ved hurtige bevægelser og panorering.
Har andre oplevet det samme? Troede egentlig at det var indstillinger på mit tv (Samsung ks7005), men samme kamp på SV1 og ZDF havde ingen problemer med judder. Ved dødbolde kunne jeg pga forsinkelse i signslet, nå at se samme sekvens på DR1 og enten SVT1 eller ZDF og hver gang det samme. Hakkende på DR1 og ingen hakken på de andre to.

14 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Ingen problemer her. Har du på boksen set om der er signalfejl?
Omdømme 3
Badge
No Problemo! :cool:
Det virker fint hos mig, så håber inderligt på, at du også får løst dit problem hurtigst muligt, så du kan vende tilbage til kampen. Uden problemer :?
joern skrev:

Ingen problemer her. Har du på boksen set om der er signalfejl?

Er det bit fejlrate? Den er ihvertfald på nul, og signalet på 100%.
Phoenix 73 skrev:

Det virker fint hos mig, så håber inderligt på, at du også får løst dit problem hurtigst muligt, så du kan vende tilbage til kampen. Uden problemer :?

Jeg se på svensk eller tysk tv istedet for dr1 så det går nok 😉
Omdømme 3
Badge
Janlim skrev:

Phoenix 73 skrev:

Forstår ikke, at du giver så let op? Hvis! Du er YouSee Kunde? Jeg ville kæmpe med alt hvad jeg havde tilgang til og kæmpe for mine rettigheder! Du skal ikke se svensk tv. Hvis du har: Den ene eller anden pakke! DR.dk findes. Uanset pakkeløsning :? :cool:
Phoenix 73 skrev:

Janlim skrev:

Phoenix 73 skrev:

Forstår ikke, at du giver så let op? Hvis! Du er YouSee Kunde? Jeg ville kæmpe med alt hvad jeg havde tilgang til og kæmpe for mine rettigheder! Du skal ikke se svensk tv. Hvis du har: Den ene eller anden pakke! DR.dk findes. Uanset pakkeløsning :? :cool:

Jeg giver skam ikke op ☺ Problemet er at jeg ikke ved hvad problemet er 😀 Jeg har egentlig troet at når der var dette judder/små hakkende billeder at så var det motion indstillinger på tv'et det var galt med. Har haft problemet med tennis på eurosport også. Jeg har stillet og stillet på skidtet når det har været galt, men aldrig fået det til at forsvinde. Nu har jeg så haft mulighed for samme program på flere kanaler samtidig og har kunnet se at det så kun var galt på en ud af tre og det er så ikke tv indstillinger det er galt med.
Og som andre skriver, har de ingen problemer på dr1.
Jeg ved ikke om signalstyrke forskelle kan forårsage dette.
Jeg bruger Clictronic antennekabel og det burde vel være ok og kører direkte fra væg til boks og som nævnt er bit fejlrate på nul signal på 100.
Konen siger hun ikke kan se det, som sædvanlig 😀, men for mig er det irritende.
Ps. Ser nu hellere fodbold på ZDF end DR når jeg nu selv kan vælge👍
Omdømme 4
Badge +6
Hej Janlim

Jeg studsede lidt over tråden her, for jeg synes også det lød underligt, indtil jeg begyndt at kigge lidt nærmere på de kanaler, du nævner. Netop tennis-delen, du fortalte om, fik mig til at kigge på hvad de danske sportskanaler og DR1 har til fælles, og hvad de udenlandske kanaler har.

De kanaler, du finder hos YouSee, sendes i 2 opløsninger: 720p og 1080i - fælles for SVT1 og ZDF er, at de kører i 720p. Mens kanaler som DR1 og sportskanaler som TV3 Sport og Eurosport kører i 1080i. Så jeg tænker, at dette kun er et problem på kanaler, der kører i 1080i.

Jeg er ret overbevist om, at det må have noget med indstillingerne for billedet at gøre på selve tv'et - noget du evt. kan forsøge er, at slå Game Mode til. Det er egentligt lavet til videospil, så man får mindst mulig forsinkelse på fra konsol til tv. Det sker ved at tv'et skruer ned for de mange funktioner, det har, til at forbedre billedet på den ene eller anden måde, og spørgsmålet er her, om det har en effekt.

En anden mulighed kan være at teste boksen, hvor den er tilsluttet til et andet tv og se, om det samme sker der.

Stefan, YouSee Forum Team
Stefan skrev:

Hej Janlim

Jeg studsede lidt over tråden her, for jeg synes også det lød underligt, indtil jeg begyndt at kigge lidt nærmere på de kanaler, du nævner. Netop tennis-delen, du fortalte om, fik mig til at kigge på hvad de danske sportskanaler og DR1 har til fælles, og hvad de udenlandske kanaler har.

De kanaler, du finder hos YouSee, sendes i 2 opløsninger: 720p og 1080i - fælles for SVT1 og ZDF er, at de kører i 720p. Mens kanaler som DR1 og sportskanaler som TV3 Sport og Eurosport kører i 1080i. Så jeg tænker, at dette kun er et problem på kanaler, der kører i 1080i.

Jeg er ret overbevist om, at det må have noget med indstillingerne for billedet at gøre på selve tv'et - noget du evt. kan forsøge er, at slå Game Mode til. Det er egentligt lavet til videospil, så man får mindst mulig forsinkelse på fra konsol til tv. Det sker ved at tv'et skruer ned for de mange funktioner, det har, til at forbedre billedet på den ene eller anden måde, og spørgsmålet er her, om det har en effekt.

En anden mulighed kan være at teste boksen, hvor den er tilsluttet til et andet tv og se, om det samme sker der.

Stefan, YouSee Forum Team

Jeg vil helt sikkert lige prøve at se på game mode. Og jeg vil også prøve at stille lidt på skærmopløsningerne på boksen, selvom jeg mener at have prøvet det før. Jeg prøver lige at rode lidt med rytmeboksen ;-)
Omdømme 7
Badge +6
Der skal ikke stilles på Output, flertallet af kanalerne er 1080i, så det er den bedste indstilling, da der derved er mindst mulig konvertering mellem i/p og ændring af scalering.
Radiomanden skrev:

Der skal ikke stilles på Output, flertallet af kanalerne er 1080i, så det er den bedste indstilling, da der derved er mindst mulig konvertering mellem i/p og ændring af scalering.

Jeg har normalt output på boksen stående på 4k. Er det helt galt så?
Omdømme 7
Badge +6
Janlim skrev:

Radiomanden skrev:

Det vil jeg sige ja til at det kan være det som er skylden til at billedet hakker.
720p og 1080i TV kanaler i Europa har 25 fps, hvor alle UHD kanalerne har 50 fps.

Så når den boks kunstigt opskallerer alm. HDTV til 4K, så bankes der 25 kunstige frames ind i sekundet og den slags er en opskrift på at det kun kan ende med at gå galt.
Anvend kun den 4K output når du rent faktisk skal se noget der er i UHD på dit UHD TV.

Men et tip til Stefan som han kan lede videre til deres software udviklere til den boks, er tilføjelsen af en Auto funktion, så at boksen automatisk ændrer opløsningen på dens HDMI til at matche opløsningen på TV kanalerne og det der streames.
Persen M skrev:

Janlim skrev:

Radiomanden skrev:

Det vil jeg sige ja til at det kan være det som er skylden til at billedet hakker.
720p og 1080i TV kanaler i Europa har 25 fps, hvor alle UHD kanalerne har 50 fps.

Så når den boks kunstigt opskallerer alm. HDTV til 4K, så bankes der 25 kunstige frames ind i sekundet og den slags er en opskrift på at det kun kan ende med at gå galt.
Anvend kun den 4K output når du rent faktisk skal se noget der er i UHD på dit UHD TV.

Men et tip til Stefan som han kan lede videre til deres software udviklere til den boks, er tilføjelsen af en Auto funktion, så at boksen automatisk ændrer opløsningen på dens HDMI til at matche opløsningen på TV kanalerne og det der streames.

Jeg må prøve at fifle med det. Man bliver hele tiden lidt klogere ;-)
Som en parantes, og uden for emnet her, kan Stefan også lede videre, at auto framerate switch ville være guld (Netflix appen).
Findes der forøvrigt et sted hvor jeg kan se hvilken opløsning de forskellige kanaler vises?
Omdømme 7
Badge +6
Desværre kan opløsningen ikke ses nogen steder på den boks, men der forefindes så også kun den TV2 fodbold kanal der er i UHD, som man nok skal regne med lukker så snart at VM er overstået.
Men benytter man 1080i eller 1080p som opløsning, så er man rigtig godt dækket ind, da hovedparten af kanalerne at Yousee har i deres udbud er i 1080i.
Omdømme 3
Badge
Persen M skrev:

Desværre kan opløsningen ikke ses nogen steder på den boks, men der forefindes så også kun den TV2 fodbold kanal der er i UHD, som man nok skal regne med lukker så snart at VM er overstået.
Men benytter man 1080i eller 1080p som opløsning, så er man rigtig godt dækket ind, da hovedparten af kanalerne at Yousee har i deres udbud er i 1080i.

Efter, at have kontaktet : Support, så fik jeg denne kommentar, at YouSee har planer om at kanalen fortsætter efter VM :cool:
Begrundelsen for denne kanal er, at det er en kanal som er fra start af og skal udvikle sig fra: 1080 til 2160p (4K)? Måske andre kanaler følger trop? :D

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)