Svar

FM-stikket

Når nu youSee lukker for FM-signalet (vi er mange der stadig håber de vågner op og ser hvor hjernedød en beslutning det er), kan man så bruge det til TV?

Pt har jeg en splitter siddende i TV-stikket, men det suger jo 4dB, så det ville jo være fint, hvis FM-stikket kan bruges til at se TV på.
Og ja, jeg ved godt at jeg skal skifte et hanstik på ledningen ud med et hunstik (eller er det omvendt?), men det er jo klaret på 3 minutter..
icon

Bedste svar af KlausJ 8 oktober 2016, 14:27

Langt de fleste TV/FM-dåser filtrerer signalet, så der kun kan modtages frekvenser på FM-båndet (88-108MHz) på FM-stikket, så svaret er nej.

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Det er en nødvendighed at lukke for FM båndet, da der ellers ikke kan forbedres på Internet leveringen, og derved vil der ikke være plads til den nødvendige trafik som jo er stadigt stigende.
Der er forlydender om ændringer i installationen, så der kun er TV udtag i vægdåsen.
Radiomanden skrev:

Der er forlydender om ændringer i installationen, så der kun er TV udtag i vægdåsen.

.......og data.. ;)

Men det besvarer ikke mit spørgsmål..
Langt de fleste TV/FM-dåser filtrerer signalet, så der kun kan modtages frekvenser på FM-båndet (88-108MHz) på FM-stikket, så svaret er nej.
KlausJ skrev:

:(
FuxieDK>>Hvis du har en antenne stikdåse med data udtag siddende, kan du bruge dette udtag til TV sammen med TV udtaget i dåsen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)