Spørgsmål

FM radio væk! Hvor nu det?

Jeg er sikker på der tusindener af YOUSEE kunder, der er ked af i lukker for FM radio.
Undskyldningen er at i skal bruge mere plads???
Af jeres hundrede af kanaler, er der flere som jeg vil betegne som mærkelige/snævre kanaler, hvor i højst kan have en håndfuld af kunder. Det må være mere logisk at lukke nogle flere af dem, så der igen kan blive plads til FM radio, som jeg, som sagt før, der er tusindevis af YOUSEE kunder der bruger daglig. Jeres løsning med løse antenner og hvad jeg. NEJ! NEJ! NEJ!
YOUSEE - Det en ommer!
Henrik Kristensen

18 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Da pladsen skal bruges til Internet er løsningen at lukke for FM, da det ikke kan ligge på de høje frekvenser.
Så find en anden løsning! Vi er i det 21. århundrede, så selvfølgelig findes der en løsning - Hvis man vil, men den mangler måske. (Tænk ud af boksen)
Omdømme 7
Badge +6
Det er en gammel teknologi som er død om nogle år alligevel.
Det er ærgerligt for mig at I lukker for FM-signalet på kabel-TV, specielt med begrundelse i at kvaliteten på TV kanalerne skal øges. Kunne man ikke ved at spare en enkelt af de sammenfaldende (og overflødige) TV kanaler, for at få plads til at man kan høre gammeldags FM radio på en gammeldags FM modtager, som mange af os stadig har og bruger? Min Bang & Olufsen med glaslågerne bliver ret obsolet, desværre.
Desuden mangler jeg oplysninger om kvaliteten af radiosignalet på TV.
Omdømme 7
Badge +7
Tiden løber stille og roligt fra de analog teknologier. De analog FM kanaler fylder for meget på nettet og ligger på en uheldig frekvens. Yousee har set meget få bruger deres analog FM og indrager derfor meget fornuftigt pladsen på nettet til noget mere tidssvarende. Det kaldes for udvikling.
Hvordan mon man ser det? For mig er det nærmere afvikling!
Omdømme 7
Badge +6
Mugligheden i den digitale modtagelse af radio er også Dolby Digital der tillader 5.1 lyd.
Jeg har eks. satellit radio via 19.2Ø og her sender flere af de Tyske radio kanaler med Dolby Digital, hvor der også anvendes 5.1 lyd, navnligt ved live musik.
Noget Yousee kunne kigge ind på ved fremtiden for deres digitale radio kanaler, hvis de ønskede at udvide udbudet af udenlandske digitale radio kanaler.
Først til >RadiomandenSlangefar< om undersøgelser)

Til >Slangefar< Du skriver, at YOUSEE har set at meget få bruger deres analoge radio (FM). Hvordan i alverden skulle de vide det fra, med mindre der er indbygget overvågning í kablerne. Skulle dette meget urealistiske udsagn være sandt, er jeg den første til at opsige mit abonnement. Det kommer ikke YOUSEE ved, hvad jeg høre og ser.
Nu siger du måske kundeundersøgelse? Disse bygger på MEGET usikker statistik, og er derfor ikke det papir vær de er skrevet på.

Hilsen
Henrik
HOV HOV - Hvorfor mangler halvdele af mit ovenstående indlæg??? - Jeg skriver det ikke en gang til. Måske jeg skal overveje om jeg i det heletaget skal være kunde hos YOUSEE?
P.S. NEJ! Jeg er ikke bare endnu et brogehoved!
HOV HOV - Hvorfor mangler halvdele af mit ovenstående indlæg??? - Jeg skriver det ikke en gang til. Måske jeg skal overveje om jeg i det heletaget skal være kunde hos YOUSEE?
P.S. NEJ! Jeg er ikke bare endnu et brogehoved!
Omdømme 3
Det jo fordi Yousee vil gøre det bedre for os kunder. Først fjerner de FM Radio og så hæver de priserne til januar og det jo en klar forbedring for os kunder, muhaha kan De selv se ironien
Omdømme 7
Badge +4
miki35 skrev:

Det jo fordi Yousee vil gøre det bedre for os kunder. Først fjerner de FM Radio og så hæver de priserne til januar og det jo en klar forbedring for os kunder, muhaha kan De selv se ironien

Stop nu det vrøvl, at vi mister noget og får stigende priser

1. Vi får en helt ny internet teknologi der er langt bedre, og som kan give ekstreme hstigheder
2. FM / analog radio er død om nogle år ligesom analog TV
3. Priserne stiger med ca 4 %, fordi udbyderne sætter prisen op pga de mister mange seere
4. Vi får samtidig bedre TV bilede på de 20 mest sete TV kanaler
Omdømme 7
Badge +6
Ja, fremskridt/udvikling er en god ting, hvor ville vi være uden.? Vi ville ikke være hvor vi er nu.
Omdømme 3
mich skrev:

miki35 skrev:

Stop nu det vrøvl, at vi mister noget og får stigende priser

1. Vi får en helt ny internet teknologi der er langt bedre, og som kan give ekstreme hstigheder
2. FM / analog radio er død om nogle år ligesom analog TV
3. Priserne stiger med ca 4 %, fordi udbyderne sætter prisen op pga de mister mange seere
4. Vi får samtidig bedre TV bilede på de 20 mest sete TV kanaler

Hvori består vrøvlet?

1. Hvis de virkelig ville give os det ypperste og den nyeste teknologi, så kunne de starte med at lukke op for det fiber der ligger i jorden 3 meter fra hvor jeg bor (blev gravet ned for 3 år siden)
2. udfasningen af FM-båndet er udskudt til 2021, så det i hvert fald 4 år mere.
3. priserne er steget med 50% de sidste 7 år
4. ja udskudt flere gange og hvorfor kun på de 20 mest sete TV kanaler, jeg tænker at vi betaler for alle kanaler
5. og hvornår åbner De op for UHD, sidste år var disovery f.eks ude og sige at de var klar, de ventede kun på distributørene blev klar (og det er Yousee ihvertfald ikke)
Omdømme 7
Badge +4
Priserne er steger, ja, men der er tilføjet adskillige kanaler

Discovery har da stadig nogen kanaler, der er i SD og vidst nok også 4:3. Så mon ikke de skal arbejde på at få det hele i HD først

Tror heller ikke CanalDigital og Viasat er klar endnu, idet det de fortsat har adskillige kanaler i SD
Omdømme 3
nå, jeg er egentlig ligeglad, nu vil jeg ud og leve livet og glæder mig til at blive cable cutter næste år
Omdømme 7
Badge +4
Jeg vil også ud og leve livet, men jeg er også glad for bedre billedkvalitet og bedre internet :-)
Omdømme 7
Badge +4
Men Yousee FB har idag bekræftet, ar radio kommer i en opdatering, det manglede også bare andet

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)