Flyt TV2 Charlie kanalplads, så vi med Samsung TV kan se den igen

TV2 Chalie skiftede kanalplads i Maj-2015. Det betød at vi med Samsung TV fik ødelagt vores EPG oversigt, alternativt at vi ikke kan se TV2 Charlie.

Flyt  venligst TV2 Charlie tilbage til en kanalplads under 100 - Tak.

Til alle jer der gerne vil se TV2 Charlie, og som har et Samsung TV, Skriv til Yousee og gør opmærksom på problemet.  

22 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Med den store pakke og uden at have valgt BlandSelv, ligger Charlie på kanalplads 7. Ellers skal den hentes på kanalplads 107.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
I en anden  tråd fremgår det at der er samme problem med TV 2 Sport: http://forum.yousee.dk/t5/TV/Anden-frekvens-til-tv2-sport/m-p/4285. Men ingen har svaret i den tråd.

Det ser ud til at problemet har at gøre med at Charlie og TV 2 Sport som krypterede kanaler ligger på frekvens 143 MHz sammen med diverse software-opdateringer fraYouSee og Event-kanalen.

På 143 MHz ligger også nogle krypterede C More-kanaler. Er der samme problem med dem på Samsung tv?

YouSee Support bedes svare på et sådant problem og finde løsningen på det.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Jeg kan sagtens forstå problemet, da jeg også selv syntes kanal5 som andet eksempel ligger dumt, nu hvor den ligger før tv2. Som der er sagt bliver rækkefølgen ulogisk struktureret. Dog siger jeg som Joern, at selvom jeg har et Samsung tv, så har jeg ikke tv2 charlie problemet, da vi ikke har bland selv kanaler, men standard mellempakken.

Omdømme 3

Badge +3

moef skrev:
Jeg kan sagtens forstå problemet, da jeg også selv syntes kanal5 som andet eksempel ligger dumt, nu hvor den ligger før tv2. Som der er sagt bliver rækkefølgen ulogisk struktureret. Dog siger jeg som Joern, at selvom jeg har et Samsung tv, så har jeg ikke tv2 charlie problemet, da vi ikke har bland selv kanaler, men standard mellempakken.

Men i modsætning til dig, er der ikke noget ulogisk i placeringen af kanaler. På alt hvad jeg har til modtagelse af TV holder jeg mig til de kanalpladser, som YouSee anvender. Du nævner det ulogiske i, at Kanal 5 er er placeret før TV2. Tror ikke at folk var blevet mere forvirret, hvis de pludselig skulle flytte TV2? ;)

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Nej Jørn, jeg syntes bare ikke Yousee skulle flytte Kanal5 væk fra hvor den lå, mellem Kanal4 og 6'eren. Den gamle rækkefølge var for mig mere logisk opbygget. 

Jeg bruger som dig opså Yousee's indlæsningsrækkefølge, som generelt er helt fin. Jeg orker ikke at rode med kanalflytning, efter en kanalindlæsning :) Og kanal5 placeringen har jeg vændet mig til :)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Trådstarter Klosters problem har ikke har noget med kanalpladser at gøre.

Hans problem er at han på sine Samsung tv får sin YouSee Guide (EPG) spoleret af kanaler der ligger på frekvens 143 MHZ.

Problemet har været omtalt i flere omgange, men YouSee har hidtil ignoreret problemet.

Se fx

http://forum.yousee.dk/t5/TV/Irriterende-at-Kanal5-nu-ligger-blandt-DR-s-kanaler-i/m-p/2964#M742

http://forum.yousee.dk/t5/TV/Mangler-du-minibillede-oppe-i-venstre-hjørne-i-Samsung-EPG/td-p/410/page/3.

Omdømme 3

Badge +3

Vilhelm skrev:
Trådstarter Klosters problem har ikke har noget med kanalpladser at gøre.

Hans problem er at han på sine Samsung tv får sin YouSee Guide (EPG) spoleret af kanaler der ligger på frekvens 143 MHZ.

Problemet har været omtalt i flere omgange, men YouSee har hidtil ignoreret problemet.

Se fx

http://forum.yousee.dk/t5/TV/Irriterende-at-Kanal5-nu-ligger-blandt-DR-s-kanaler-i/m-p/2964#M742

http://forum.yousee.dk/t5/TV/Mangler-du-minibillede-oppe-i-venstre-hjørne-i-Samsung-EPG/td-p/410/page/3.

Enig.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

Vilhelm skrev:

I en anden  tråd fremgår det at der er samme problem med TV 2 Sport: http://forum.yousee.dk/t5/TV/Anden-frekvens-til-tv2-sport/m-p/4285. Men ingen har svaret i den tråd.

Det ser ud til at problemet har at gøre med at Charlie og TV 2 Sport som krypterede kanaler ligger på frekvens 143 MHz sammen med diverse software-opdateringer fraYouSee og Event-kanalen.

På 143 MHz ligger også nogle krypterede C More-kanaler. Er der samme problem med dem på Samsung tv?

Hejsa

Hermed et svar. 

Som det fremgår her i tråden og på forum, så kan der være problemer i forhold til at få mini-billedet vist i EPG'en. Dette er ikke noget nyt og skyldes, at vores signalering tilgodeser vores Samsung bokse. Dette er helt bevidst og er altså ikke en fejl.

Emnet er så blusset lidt op igen, da TV 2 Sport og TV2 Charlie på de høje kanalpladser har rykket QAM og nu ligger på 143 Mhz. Derfra trækkes der, hvis man indlæser med netværks ID 111 (Tv med Bland Selv) på denne QAM/frekvens og det kan ganske rigtigt være irriterende, hvis man vil fjerne denne QAM for at få mini-biledet frem i EGP'en.

Der er umiddelbart ikke udsigt til, at vi laver om på dette, men jeg skal give feedbacken videre til rette afdeling og net-teknikere :D

/Kasper 

Omdømme 3

Badge +3

Kasper skrev:

Vilhelm skrev:

Hejsa

Hermed et svar. 

Som det fremgår her i tråden og på forum, så kan der være problemer i forhold til at få mini-billedet vist i EPG'en. Dette er ikke noget nyt og skyldes, at vores signalering tilgodeser vores Samsung bokse. Dette er helt bevidst og er altså ikke en fejl.

Emnet er så blusset lidt op igen, da TV 2 Sport og TV2 Charlie på de høje kanalpladser har rykket QAM og nu ligger på 143 Mhz. Derfra trækkes der, hvis man indlæser med netværks ID 111 (Tv med Bland Selv) på denne QAM/frekvens og det kan ganske rigtigt være irriterende, hvis man vil fjerne denne QAM for at få mini-biledet frem i EGP'en.

Der er umiddelbart ikke udsigt til, at vi laver om på dette, men jeg skal give feedbacken videre til rette afdeling og net-teknikere :D

/Kasper 

Bortset fra TV2 Sport og TV2 Charlie, hvilke kanaler ligger så på 143 MHz?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

joern skrev:

Kasper skrev:

Vilhelm skrev:

Hejsa

Hermed et svar. 

/Kasper 

Bortset fra TV2 Sport og TV2 Charlie, hvilke kanaler ligger så på 143 MHz?

Hej 
  • 

Der ligger følgende 

- C More Emotion
    - Eventkanalen
    - TV 2 Sport 
    - TV 2 Charlie 

/Kasper 

• Omdømme 3

Badge +3
  •  tak for hurtig info.

• Omdømme 3

Badge
     YouSee sender følgende krypterede tv-kanaler på frekvens 143 MHz (i hvert fald i Region Hovedstaden):

TV 2 Charlie HD, TV 2 Sport HD, C More Series HD, C More Hits HD, C More Emotion, C More First HD.
    Desuden bruger Event-kanalen, p.t. HD-test, (kanalplads 100) 143 MHz.

Ifølge DK Scan bruger YouSee desuden 143 MHz til disse 3 funktioner:

SAGEM_DOWNLOAD
    SW_DOWN A
    SW_DOWN B

Kilde: http://www.dkscan.dk/TV/yousee_hovedstaden.htm

Omdømme 2

Badge

Vilhelm skrev:

YouSee sender følgende krypterede tv-kanaler på frekvens 143 MHz (i hvert fald i Region Hovedstaden):

TV 2 Charlie HD, TV 2 Sport HD, C More Series HD, C More Hits HD, C More Emotion, C More First HD.
    Desuden bruger Event-kanalen, p.t. HD-test, (kanalplads 100) 143 MHz.

Ifølge DK Scan bruger YouSee desuden 143 MHz til disse 3 funktioner:

SAGEM_DOWNLOAD
    SW_DOWN A
    SW_DOWN B

Kilde: http://www.dkscan.dk/TV/yousee_hovedstaden.htm

Hej 
  • 

Som nævnt før, så er det de kanaler der er på 143 Mhz, men følgende er dog korrekt og ligger også i det område. Dem undlod jeg blot at nævne det da ikke er kanaler:

SAGEM_DOWNLOAD
    SW_DOWN 

/Kasper 

• Omdømme 3

Badge

Kasper skrev:

Hej @Vilhelm

Som nævnt før, så er det de kanaler der er på 143 Mhz, men følgende er dog korrekt og ligger også i det område. Dem undlod jeg blot at nævne det da ikke er kanaler:

SAGEM_DOWNLOAD
    SW_DOWN

/Kasper 

Hej Kasper.

Jo, men hvorfor nævner du kun 1 C More-kanal, når jeg kan nævne 4 på 143 MHz?

Omdømme 2

Badge

Vilhelm skrev:

Kasper skrev:

Hej @Vilhelm

SAGEM_DOWNLOAD
    SW_DOWN

/Kasper 

Hej Kasper.

Hej igen 
  •  :D

Ifølge mit system ligger der kun den ene C More kanal i denne QAM. Det kunne godt tyde på, at den liste du henviser til ikke er helt opdateret.

/Kasper 

• Omdømme 3

Badge +3

Kasper skrev:

Vilhelm skrev:

Kasper skrev:

Hej @Vilhelm

SAGEM_DOWNLOAD
    SW_DOWN

/Kasper 

Hej Kasper.

Hej igen @Vilhelm :D

Ifølge mit system ligger der kun den ene C More kanal i denne QAM. Det kunne godt tyde på, at den liste du henviser til ikke er helt opdateret.

/Kasper 

•  da jeg slettede de kanaler du angav, kunne jeg fortsat ikke få det lille billede frem i EPG. Efter sletning af yderligere de Cmore kanaler Vilhelm nævnte + HD test kanalen (100), kunne jeg få billedet frem.

• Omdømme 2

Badge

joern skrev:

Kasper skrev:

Vilhelm skrev:

Kasper skrev:

Hej @Vilhelm

SAGEM_DOWNLOAD
    SW_DOWN

/Kasper 

Hej Kasper.

Hej igen @Vilhelm :D

/Kasper 

@Kasper da jeg slettede de kanaler du angav, kunne jeg fortsat ikke få det lille billede frem i EPG. Efter sletning af yderligere de Cmore kanaler Vilhelm nævnte + HD test kanalen (100), kunne jeg få billedet frem.

Hej 
  • 

Tak for info! :D

Jeg forholdte mig blot til de kanaler, der ligger  i den omtalte QAM :D

/Kasper 

• Omdømme 3

Badge
    Du har ret,
  • .

Efter at have gennemgået kanallisten på mit eget tv, kan jeg se, at af C More kanalerne ligger kun C More Emotion på frekvens 143 MHz. De øvrige C More-kanaler har højere frekvenser.

DK Scan-frekvenslisten er fra 20 april 2015 og altså forældet.

Det vil måske være en ide at foretage en fornyet kanalsøgning, hvis man er udsat for det problem, der diskuteres i denne tråd?

• Omdømme 3

Badge +3
    En af de nærmeste dage skal jeg nok prøve med at slette omtalte kanaler - indlæse kanaler indtil jeg ved, hvilke af kanalerne, der blokkere for de lille billede.

Omdømme 3

Badge +3
    Kanaler der gør, at man ikke kan se det lille billede i EPG'en:

C More Emotion

C More First HD

C More Hits

HD Testkanalen
    Eventkanalen
    TV 2 Sport 
    TV 2 Charlie 

Omdømme 3

Badge

joern skrev:

C More Emotion

C More First HD

C More Hits

HD Testkanalen
    Eventkanalen
    TV 2 Sport 
    TV 2 Charlie 

Hej Jørn

Hos mig i hovedstadsregionen er det af C More-kanalerne kun Emotion der ligger på 143 MHz.

Har du, som jeg foreslog i går, foretaget en fornyet kanalsøgning?

Omdømme 3

Badge +3

Vilhelm skrev:

joern skrev:

C More Emotion

C More First HD

C More Hits

HD Testkanalen
    Eventkanalen
    TV 2 Sport 
    TV 2 Charlie 

Hej Jørn

Hos mig i hovedstadsregionen er det af C More-kanalerne kun Emotion der ligger på 143 MHz.

Har du, som jeg foreslog i går, foretaget en fornyet kanalsøgning?

Ja, jeg har lavet mange søgninger. Først slettede jeg dem, der blev oplyst liggende på 143 MHz. Det var ikke nok, så efter flere førsøg skulle yderligere to C More kanaler slettes.

Besvar

• :D
      • :?
      • :cool:
      • :S
      • :(
      • :@
      • :$
      • :8
      • :)
      • :P
      • ;)