Spørgsmål

Flere kanaler pixelerer efter ændring til 450 MHZ

• Deltager
  • 2 kommentarer
Hej,
Der er flere kanaler isærTv 3+, Tv 2 Sport, Tv 3 sport 1 som pixelerer meget efter opgraderingen til 450 Mhz. Det er kun et Sony Tv som er lidt over 1 år gammel der har denne fejl. De øvrige TV i huset ( et Sony og et Samsung)som begge er ældre har ikke problemet. En Yousee tekniker har været forbi, og kablet som er forbundet til Sony TV'et har de "rigtige" tal på hans måleapparat.
Er der andre som har dette problem "kun" med et Sony TV ?

62 Kommentarer

Omdømme 1
Jeg oplever samme problem ( https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/problemer-med-enkelte-kanaler-pa-et-to-fjernsyn-98809/ ). Jeg har et Prosonic tv, hvor der ikke er problemer, og et Sony der har pixelering og udfald på 3+ og TV3 Sport 1 og 2 - også efter den nylige opgradering/omlægning af kanaler.

Jeg ved ikke, om tuneren i Sony kan være dårligere til at håndtere signalet, hvis det ikke er 100% optimalt, eller der kan være andet ved lige præcis Sony, der er skyld i dette?
Jeg har er Philips og har de samme pixeleringsproblem på flere kanaler efter omlægningen. Før var der intet. De er første dag efter omlægningen, så har ikke set på alle kanaler endnu, men på History2 og 3 Puls er der i hvertfald pixelering.
Omdømme 1
Som sagt oplever jeg samme problem. Det er dog meget svært at få noget konkret ud af YouSee, bortset fra de tilsyneladende godt ved, der er et problem. Da jeg kontaktede dem første gang, kendte de specifikt til problemer på 3+. Da jeg snakkede med dem i dag, kendte de til problemer generelt med bland selv-kanaler.

Til gengæld er de endnu ikke kommet med en brugbar løsning - i hvert fald ikke for mig.
Nu har jeg gået alle mine kanaler igennem og fundet ud af, at det følgende kanaler der er pixelering på hos mig.

History 2
Discovery Science 2puls
Discovery World
Viasat History
Travel Channel

michaelbn, jeg kontakter dem imorgen og snakker med dem. Måske får jeg fat i et geni.
Hos mig blev omlægningen gennemført i sidste uge, og de første dage var der også enkelte pixeleringer. Jeg kiggede så på signalkvaliteten som angivet på mit tv (Panasonic), og kunne her konstatere, at signalkvaliteten var væsentlig reduceret. Tidligere lå værdierne på 95-100 %, og bit fejlraten var 0, men i går målte jeg følgende værdier (med nyt Yousee godkendt kabel og første stik)
frekvens/MHz signalkvalitet/% signalstyrke/% bit fejlrate kodet
426 95 100 0,00E+00 x
434 90 100 6,00E-07 x
442 80 100 2,00E-07 x
450 100 100 0,00E+00 x
458 55 100 1,00E-05 x
466 50 100 3,50E-05 x
474 40 100 8,00E-05 x
482 40 100 1,00E-04 x
490 40 100 1,75E-04 x
498 30 100 2,50E-04 x
506 30 100 4,00E-04 x
514 25 100 4,50E-04 x
522 20 100 5,50E-04 x
530 20 100 8,00E-04 x
538 20 100 1,00E-03 x
546 75 100 0,00E+00
562 70 100 6,00E-08
570 70 100 6,00E-08
578 60 100 3,50E-07
586 60 100 2,50E-07
594 60 100 1,00E-06
602 60 100 1,00E-06
634 60 100 1,00E-07
650 60 100 1,00E-07
658 70 100 1,00E-07
666 70 100 1,00E-07
706 80 100 0,00E+00
722 80 100 0,00E+00
746 90 100 0,00E+00
754 90 100 0,00E+00
762 100 100 0,00E+00
770 100 100 0,00E+00
786 100 100 0,00E+00
Omdømme 3
Badge +4
Hej

Det er slet ikke umuligt, at der kan opleves indstråling efter vores kanalomlægning og derfor er tilpas afskærmet installation vitalt.

Se f.eks. denne tråd, hvor jeg kommer ind på hvad du kan prøve for at eliminere indstråling:
Hvad er coax-tv? - Og hvad kan jeg gøre, hvis jeg oplever fejl?

Sidste udvej må ellers være at få bestilt en tekniker ved support.

Ligemeget hvad årsagen til fejlen er så burde det kunne løses :)
Hej igen,
Jeg har haft besøg af Yousee tekniker 2 gange nu og problemet er desværre ikke løst. Jeg bliver derfor nødt til at få en tekniker ud igen for tredje gang. Som jeg ser - er der andre som har samme problem og det er åbenbart ikke kun Sony tv der har problemet. Er der ikke nogen der har fundet ud af hvorfor dette problem er opstået efter at der er gået over til 450 MHZ. ?
Alle kabler og stik osv. er gået minutiøst igennem af yousee teknikeren og de er nu i orden, men fejlen er der stadigvæk mht. at nogle kanaler kun pixelerer på et tv - især TV3+, og sport kanalerne.
Hej
Har et nyt samsung tv
Tekniker var hos mig i går,men i dag pixelerer det igen,ingen fejl på mine kabler
HVORFÅR ikke indrømme at Yuesee ikke kan få det til at virke
Mvh. Erik
Omdømme 4
Badge +2
Hej Erik og alle andre, prøv at se denne https://www.facebook.com/youseedanmark/posts/1302263149855574
Omdømme 3
Badge +2
Hej alle,

Som Mich skriver, så er der i øjeblikket lidt problemer med pixelleringer i flere dele af landet. I kan se om I er ramt af den generelle fejl, ved at indtaste jeres adresse på vores driftsinformation :)

Vh
Omdømme 4
Badge +2
Iflg. TV2News er alt ok igen.
Omdømme 1
lacasa skrev:

Jeg har haft besøg af Yousee tekniker 2 gange nu og problemet er desværre ikke løst.

ForumBruger422 skrev:

Tekniker var hos mig i går,men i dag pixelerer det igen,ingen fejl på mine kabler

Har I betalt for YouSee teknikerbesøg? Jeg synes ikke, der er meget ved at betale, hvis deres tekniker bare konstaterer kabler, stik og signal er ok... Så vidt jeg kan se, er deres mindstepris 893,75 kr. for en halv times arbejde.
Omdømme 3
Badge +2
Jeg oplever stadig det samme, som flere nævner her.
Jeg har BlandSelv Fuldpakke og efter omlægningen her d. 9/3, er det umuligt at se og høre:
3+, 3Sp1, 3Sp2, Animal, NatGeo, mens MTV Live har pixeleringer og lydudfald en gang i mellem.

Desuden er 4 af mine valgte musik kanaler forsvundet: MTV Rock, MTV Hits, MTV Dance, VH1 Classics (kan ikke findes ved ny kanallsøgning!)
Til gengæld kan jeg se alle tegnefilm- og børnekanaler, selvom jeg har fravalgt disse !

Det værste er dog, at YouSee kundeservice, som jeg har været i kontakt med 4 gange, bliver ved med påstå, at det er ude hos mig problemet ligger ! Alting virkede indtil d. 9/3 !
Hold da k... hvor er jeg træt af, at høre på deres evindelige bortforklaringer, hver gang de har rodet med deres system. Det er "eder mameneme" træls. :@

Nu er der oprettet en fejlmelding og je bliver kontaktet i løbet af 5 hverdage. Juhu - det vil så sige endnu en uge uden de 5 kanaler jeg ser mest.
Det er f..... ringe. (Undskyld min aggressive form, men er s.. godt og grundig gal over deres amatøragtige måde, at behandle deres kunder på ! :@

Mvh.
Omdømme 4
Badge +2
Har du prøvet at høre om de kan hjælpe på facebook ?
Omdømme 3
Badge +2
mich skrev:

Nej - som jeg har skrevet i en anden tråd, så kommer jeg ikke så "fine" steder.
Og 4 henvendelser til kundeservice burde være nok til, at de får fingeren ud.

Desuden så opstår der altså problemer, hver gang de piller ved deres system.
Og hver gang så aner deres såkaldte kundeservice ikke, hvad de skal sige og gøre !
De fire jeg har haft fat i denne gang, snakkede i nord, syd, øst og vest ! Hvilket jo heller ikke er noget nyt. De ansætter imo. kun telefonløftere, der ikke er deres, sikkert ringe, løn værd.
Omdømme 4
Badge +2
Bentzin skrev:

mich skrev:

Nej - som jeg har skrevet i en anden tråd, så kommer jeg ikke så "fine" steder.
Og 4 henvendelser til kundeservice burde være nok til, at de får fingeren ud.

Desuden så opstår der altså problemer, hver gang de piller ved deres system.
Og hver gang så aner deres såkaldte kundeservice ikke, hvad de skal sige og gøre !
De fire jeg har haft fat i denne gang, snakkede i nord, syd, øst og vest ! Hvilket jo heller ikke er noget nyt. De ansætter imo. kun telefonløftere, der ikke er deres, sikkert ringe, løn værd.

Derfor jeg anbefalede facebook

https://tdcgroup.com/da/news-and-press/nyheder-og-pressemeddelelser/2014/8/tdc-group-flytter-support-til-ekstern-partner-1037376
Omdømme 1
mich skrev:

YouSee's support er jo ikke fem potter pis værd! For nu at sige tingene lige ud...

Jeg har, efter deres såkaldte opdatering og samme fejl som beskrevet her, været i kontakt med dem pr. telefon, mail og Twitter. De første gange erkendte de, der var generelle problemer med TV3+ og med bland selv-kanalerne, men de fægtede i øst og vest for at finde løsninger.

Nu, hvor de åbenbart ikke har flere løsningsforslag i deres manual, benægter de enhver snak om et generelt problem men holder fast i, det er en lokal fejl i min installation - selvom jeg kan henvise til flere her i forummet, der har præcis samme fejl. Og deres forslag til en løsning er at sende en tekniker men med besked om, at hvis ikke de finder en fejl, koster det mig 900 kr. eller mere for deres besøg.

Desværre er de det eneste selskab med en web-tv løsning, hvor man ikke har en begrænsning på antallet af enheder - eller havde jeg forlængst skiftet tv-udbyder, alene pga. deres elendige kundesupport. Det er så hamrende frustrerende, at den ene medarbejder siger et, en anden siger noget andet og en tredje noget tredje, og hverken nummer to eller tre kender noget som helst til det, nummer et gør! Men fælles for alle tre og deres kolleger er, de skal finde deres løsninger i en manual, og når de når til sidste side, er løsningen bare at sende en tekniker. Det er simpelthen så håbløst...
Omdømme 3
Badge +2
Absolut enig Michael, YouSee vil ikke erkende, at de har gjort i nælderne.
Alt virkede perfekt her hos mig d. 8/3. Alle mine kanaler havde 100% i signalkvalitet - også mine krypterede BlandSelv kanaler. BER = 0.00 på allesammen.

D. 9/3 hvor omlægningen blev færdiggjort, er det nu kun mine ukodede der holder de 100% og BER 0.00.
Flg. krypterede ligger nu mellem 5% - 10% : Tv3+, 3Sp1, 3Sp2, Animal, NatGeo, MTV Live, MTV Rock, MTV Hits, MTV Dance, VH Classics ! Dvs. 10 kanaler som jeg ikke kan se.
De resterende 26 kodede ligger fra 63% - 81% - altså ingen på de 100% som var der dagen før !
BER hopper og danser på alt andet end 0.00 ! Dog kan jeg se dem.
YouSee's "telefonløftere", de 4 jeg har snakket med, mente alle det måtte være ude hos mig, der var noget galt.
Jep, det er jo helt logisk, at mit setup pludselig ikke er i orden - fra den ene dag til den anden !!
Det er s.. trættende, at det såkaldte kundeservice ter sig sådan, hver gang YouSee's teknikere har kokset i det !
Jeg savner nogen som ta'r ansvar for deres brølere/fejl og så får fikset fejlene hurtigt. I mit tilfælde har jeg ikke kunnet se 10 af de kanaler jeg ser mest - siden d. 8/3 og kan risikere, at der først sker noget i løbet af den kommende uge - hvis jeg er heldig.
Det er altså ikke i orden YouSee !

Mvh.
Omdømme 4
Badge +2
Har du prøvet at lave en søgning kun med digitale (uden analoge) kanaler ?
Teknisk set kan det give mening, da bland selv-kanalerne er omlagt til 256-QAM. Det kræver bedre signalkvalitet end 64-QAM. Dvs. ligger man lige på grænsen ved 64, så går det galt ved 256. Hvis det er problemet, så handler det bare om, hvor støjen kommer ind henne.
Omdømme 3
Badge +2
Jeg søger selvfølgelig ikke efter analoge kanaler, siden de lukkede dem ! Kan heller se hvad det har med problemet at gøre.
Problemet ligger i det som YouSee har lavet og det, at de ikke vil erkende de har lavet noget koks.
Længere er den sådan set ikke !
Omdømme 4
Badge +2
Der var en herinde, såvidt jeg husker, der havde fået ekstra kanalerne igen, ved at undgå analoge
Omdømme 3
Badge +2
Logan skrev:

Teknisk set kan det give mening, da bland selv-kanalerne er omlagt til 256-QAM. Det kræver bedre signalkvalitet end 64-QAM. Dvs. ligger man lige på grænsen ved 64, så går det galt ved 256. Hvis det er problemet, så handler det bare om, hvor støjen kommer ind henne.

Muligvis, men når de ændrer noget, burde det jo ikke betyde, at nogle skal ændre et setup, som før virkede 100%. Det er sgutte logisk imo.
Hvis du har internet gennem antennekablet, kan du prøve at sammenligne med modemmets signalværdier.
Omdømme 4
Badge +2
Logan skrev:

Der er en del på facebook, der har problemer med ekstrakanaler efter omlægningen, så din teori er ikke helt dårlig

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)