Spørgsmål

Fjernbetjening til TV boks

Jeg har prøvet at synkronisere fjernbetjeningen til TV boksen med fjernsynets fjernbetjening ved at holde knappen til tekst tv nede i 3 sek på tv boksens fjernbetjening. Så skulle den røde LED lampe begynde at blinke, så jeg kunne skrive fjernsynets kode , men det sker ikke noget (bortset fra at jeg hver gang får tekst tv)

19 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +7
Hej svenab

Jeg kan se at du mangler svar - det får vi lige ændret på :)

Vi har en vejledning som du kan se nedenfor og den burde hjælpe i det omfang dit tv understøtter det.

Én fjernbetjening til tv og tv-boks

Meld gerne tilbage til forummet om det hjalp og marker i så fald mit svar som "Bedste svar" (løsning).
Hej
Jeg tror at linket i ovenstående til vejledningen er nøjagtigt den som "Svenab" og jeg har brugt, og den giver altså heller ikke noget resultat for mig.
Jeg har et Sony fjernsyn og der sker nøjagtigt det samme for mig.....
Omdømme 5
Badge +7
Hej svenab og ForumBruger802

I må endelig give en melding om status på udfordringerne.

Det er svært at garantere at det virker lige optimalt på ALLE tv-apparater derude, men for langt de fleste der burde det altså kunne virke :)
Virker heller ikke på et 6 md gammelt Samsung tv.

Ikke meget bevendt
Omdømme 7
Badge +6
Virker fint på et der er 6 år gammelt.
Er der andre fremgangsmåder der duer?
Omdømme 7
Badge +6
Hvis den rigtige kode er anvendt, så skulle der ikke være andre muligheder. Som der skrives er der ingen garanti for at det vil virke på alle TVer.
Der er før skrevet om problemer selv om den rigtige kode er brugt, uanset fabrikat.
Omdømme 7
Badge +6
Hvis den rigtigt kode er brugt, så skulle der ikke være andre muligheder, det garanteres som skrevet heller ikke at det vil virke på alle TVer, det er der før skrevet om at der er problemer uanset fabrikat.
Øv.så virker det ik på min samsung
Omdømme 7
Badge +6
Det er dog muligt at bruge CEC, så tænder/slukker TVet sammen med boksen, og når den er stillet til Stereo, så kan der skrues op/ned for lyden på den.
CEC?
Omdømme 7
Badge +6
Ja, det aktiveres under skærmindstillinger, det skal tilsvarende aktiveres på TVet.
Ok.det lyder ikke lige til
Omdømme 7
Badge +6
Jo, det er ganske lige til, det er sikkert også på et nyere Samsung under System at funktionen ligger.
Det virker heller ikke på LG
Badge
Kan heller ikke få fjernbetjeningen til at kunne slukke/tænde for mit Samsung TV og har fulgt instruktionerne til punkt og prikke. Har haft andre til at prøve, men intet virker.
Lidt ærgerligt, når man nu kunne slippe for en fjernbetjening p bordet.
Omdømme 7
Badge +6
Humaxen kan tænde/slukke TVet og skifte til den HDMI hvor den er tilsluttet, aktiver CEC på boksen og på TV. Herefter bruges kun Remoten til Humax.
Den røde lampe blinker 2 gange, men giver ikke reaktion når jeg trykker koden med tastaturet - viser ikke mit indtastede men går bare til Tekst tv,
Jeg havde samme problem men mit Samsung tv. Den røg på tekst tv.
Men har boksen på "hdmi 1 "og gjorde så mens den var på "tv". Nu virker det og koden gik igennem uden teksttv

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)