Spørgsmål

Fjernbetjening til Humax boks virker ikke med nyt Samsung TV?

Omdømme 2
Badge
  • Udforsker
  • 68 kommentarer
Jeg er kommet lidt på udebane, grundet køb af nyt TV i dag. [Samsung 49" 4K UHD Smart TV UE49MU8005].
Efter jeg har installeret det nye TV, virker fjernbetjeningen ikke på Humax boksen.
Det eneste jeg kan er at tænde og slukke for Humax boksen, andre funktioner som fx. Tv guide, Menu, Min side fungerer ikke.
Der var ingen problemer på mit gamle Samsung TV.

Jeg gætter næsten på at det er noget med at mit nye TV vil styre de tilsluttede enheder, men jeg vil gerne have Humax fjernbetjeningen til at være "master".
Er der nogen der ved om det "bare" er en indstilling på mit nye TV, der skal laves om ?
Jeg kan ikke rigtig finde ud af det, håber der er nogen der kan hjælpe mig...

11 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Det har ingen indflydelse på Humax Remotens øvrige funktioner, når den er sat op til Tænd/Sluk/lydstyrke på et TV.
Nulstil Remoten og prøv igen.
Omdømme 2
Badge
@Radiomanden.
Inden jeg læste dit svar, havde jeg strømmen af Humax boksen, TVét, samt btterierne ude af Humax fjernbetjeningen. Nu virker det igen.

Jeg takker for svar.
Hej
Pludselig virker min fjernbetjening ikke 100% til min Humax boks. Før kunne jeg tænde tv og boks med fjernbetjeningen - nu kan jeg kun tænde for boksen. Jeg skal bruge fjernbetjeningen til tv (LG) til tv´et. Det HAR virket før.
Jeg har nulstillet og genindstillet fjernbetjeningen med rigtig kode (0013) uden held. Hvad kan være problemet ?
Jeg er ret sikker på der ikek er "pillet" ved noget.
Omdømme 7
Badge +6
Boksen kan Tænde/slukke TVet via CEC, så det skulle ikke være et problem. Så aktiver den funktion på enhederne.
Hvordan aktiverer jeg CEC på min yousee fjernbetjening ? Det kan jeg ikke finde noget om herinde ?
Omdømme 7
Badge +6
Menu/ indstillinger/skærm.
Tak, det prøver jeg i aften !!
Hej

Prøvede i aftes. Fik slået det til ( ja det var slået fra) men det virker stadig ikke.
Omdømme 7
Badge +6
Det skal også indstilles på TVet, å når Humax tænder, så tænder den TVet, har selv Samsung.
Men jeg har et LG
Jeg har samme problem. Humax Fjernbetjeningen har virket i et år og pludselig virker den ikke længere til mit ThomsonTV. Jeg har prøvet alle gode råd herinde fra inkl at slå Cec til begge steder, kode synkroniseringen, samt tage al strøm fra og batterier ud og i igen. Intet virker. Skal jeg give op og leve med to fjernbetjeninger eller er der mere jeg kan prøve af?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)