Spørgsmål

Fjernbetjening Humax boks

Omdømme 1
  • Udforsker
  • 32 kommentarer
Er det muligt at bruge boksens fjernbetjening, når man skal skifte til fx HDMI2?

Når man har set DVD (Ja det er vi stadig nogen der gør :) ), og man skal tilbage til at se TV, så skal jeg bruge fjernsynets fjernbetjening, for at skifte over på en ny HDMI kanal. Det kunne være rart hvis man også kunne bruge boksens fjernbetjening til det, for så kan man helt skrotte fjernsynets fjernbetjening.

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Der er ikke en sådan funktion, TV Remoten er nødvendig for at skifte mellem Tuner/AV Inputs.
Omdømme 1
Det ville der faktisk være med et nyere TV eller surround system, hvis HDMI-CEC implementeres ordentligt på boksen igen. Det blev slået fra (ikke helt, men virker ikke korrekt) med opdatering til v. 1.2. Men hvis HDMI-CEC kommer tilbage, så burde der ikke skulle mere til, end at tænde igen på Yousee boksen med dens fjernbetjening, så burde fjernsynet skifte over til den HDMI indgang, som Yousee boksen sidder på.
Omdømme 7
Badge +6
Humax boksen har aldrig haft den funktion, min BD afspiller skifter selv, men boksen har aldrig gjort det.
Omdømme 1
Ok, har først fået boksen sammen med v. 1.2 - det var faktisk bl.a. rettelserne omkring valgfri start/stop tid på optagelser m.m. jeg ventede på. Har dog aldrig før set, at en HDMI-CEC enhed IKKE understøtter central tænd og sluk, det er faktisk de første to krav på listen for HDMI-CEC udstyr (sammen med en række andre gode funktioner), se https://en.wikipedia.org/wiki/Consumer_Electronics_Control .
Kan være, at boksen aldrig har og måske aldrig kommer til at være HDMI-CEC compliant. Det vil dog være et stort tab - for det er netop det, som giver den integrerede TV-oplevelse, hvor boksen stort set kan overtage direkte kanal håndtering fra TVet, dvs. at den sikrer at TV (og endda surround anlæg) følger med synkront i tænd inkl. input valg / sluk / volume op/ned etc. direkte fra én fjernbetjening, lige meget om det er TVets eller YouSee fjernbetjeningen. Uden det, bliver det aldrig en ordentlig integreret oplevelse, men noget man hopper over på lejlighedsvist, når man vil se en optagelse eller gå baglæns i kataloget af EPG. Så jeg vil mene det er strategisk afgørende for YouSee at få understøttet det.
Omdømme 7
Badge +6
Den eneste TV boks jeg kender til som har den funktion er den nye fra Canal Digital.
Omdømme 1
Well, så er det forhåbentlig i det mindste en konkurrence parameter for YouSee at blive lige så god til en integreret TV oplevelse.:D
Uden det, så er YouSee for mig mest en optageboks og ikke noget jeg normalt ser live TV gennem. Simpelthen for mange kliks på to fjernbetjeninger for at styre det hele.
Omdømme 7
Badge +6
Der ses ikke meget Live TV, langt over 90% er optagelser, Derudover så bruges den til Film, og lidt til Arkiv. Fordel Samsung TV husker sidst anvendte Input, så en Remote gør for det meste det hele.
Omdømme 1
Mit Philips TV husker også sidste input, men det er meget ofte ikke det sidste input jeg faktisk brugte, bl.a. fordi Netflix er en indbygget app på fjernsynet. Så hvis det ikke er tilfældet, så tager det omkring 5 klik på TV fjernbetjeningen, bare at komme til YouSee boksen + et klik på YouSee fjernbetjeningen til at tænde den. Og vedvarende begge fjernbetjeninger til generel brug - YouSee fjernbetjeningen til det hele, på nær volumen kontrol der er nødvendigt via fjernsynets fjernbetjening (og nej, de kan ikke lægges i én - Philipsen er baseret på trådløst, muligvis bluetooth, mens YouSee er infrarød).
Men pointen er, at min måde at se YouSees flow TV ville ændres betydeligt, HVIS det var en integreret oplevelse. Men det er det ikke nu, så det bliver den mere "passive" check EPG, scheduler optagelser, se optagelser, find ældre udsendelser misset. Hvilket ikke gør mig til en voldsomt fastlåst bruger i forhold til den store konkurrent i form af stream TV ala Netflix. Og det er vel nok et temmelig væsentligt mål for YouSee at knytte sine seere tættere, inden de alle springer over til primær stream TV.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)