Svar

ferritkerner

Badge
Kan man købe løse ferritkerner til coaxkabler??
icon

Bedste svar af Persen M 21 maj 2019, 13:39

poppemand skrev:

De har jo også ferritkerner. Det jeg har brug for er støjdæmpning på et i forvejen monteret kabel..

Det er meget normalt at de påmonterer det, for kablerne er beregnet til modtagelse af både antenne og kabel-tv.
De påmonterede kerner kan blot reducere pludselig signal støj der kan opstå ud af det blå og forsvinde igen lige så hurtigt som det opstod, ikke kontinuerlig signalstøj der reelt kræver at der kommer en montør og kigger på signalerne.

Pludselig signal støj kan opstå, så her kan det være en fordel at have sådanne kabler med en påmonteret kerne, specielt hvis man har en alternativ boks med fysisk optage muglighed, så som eks. en PVR med Linux OS og harddisk og at man gerne vil gemme optagelserne fejlfrie på et andet medie for fremtiden.

Se original

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Kan ikke se en grund at bruge penge på det, har haft kabler med og uden, forskellen er = 0.
Badge
Ok men det anbefales ellers ..Hvis man ser på deres yousee ready kabler Er der da ferritkerner monteret
Omdømme 7
Badge +7
Det ved jeg ikke, bruger helt almindelige gode kabler og stik.
Badge
har du ingen interferens.Pixelering?
Omdømme 7
Badge +7
Nej, der er ingen problemer med det. Kvalitet 100, signal 100, BER 0.
Omdømme 7
Badge +6
Det hele det kommer til er at købe nogle ordentlige kabler.
Jeg anvender eks. dem her fra ClickTronik der fås i forskellige længder og så er de ikke engang særligt dyre:
https://www.av-connection.dk/?PGr=32

YouSee Ready er de ikke, men det er udelukkende kun fordi at de ikke har prøvet at teste dem endnu, selv om at de her egentlig har været på det Danske marked i mange år.
Men hvis nu YouSee testede dem, så ville de bestå til en guldmedalje, da de er af højere kvalitet end det YouSee typisk kun tester.
Badge
De har jo også ferritkerner. Det jeg har brug for er støjdæmpning på et i forvejen monteret kabel..
Omdømme 7
Badge +7
Det kan klares med helt almindelige gode kabler og stik.
Omdømme 7
Badge +6
poppemand skrev:

Det er meget normalt at de påmonterer det, for kablerne er beregnet til modtagelse af både antenne og kabel-tv.
De påmonterede kerner kan blot reducere pludselig signal støj der kan opstå ud af det blå og forsvinde igen lige så hurtigt som det opstod, ikke kontinuerlig signalstøj der reelt kræver at der kommer en montør og kigger på signalerne.

Pludselig signal støj kan opstå, så her kan det være en fordel at have sådanne kabler med en påmonteret kerne, specielt hvis man har en alternativ boks med fysisk optage muglighed, så som eks. en PVR med Linux OS og harddisk og at man gerne vil gemme optagelserne fejlfrie på et andet medie for fremtiden.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)