Sticky

Fejlretning / Nyttige links / Gode råd

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kevin har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
  • YouSee Forum Team
  • 132 kommentarer
YouSee Driftsinformation: Få hjælp her.

Billede og lyd

Mangler du én eller flere kanaler? Få hjælp her.

Mangler du alle kanaler? Få hjælp her.

Indlæsning af kanaler?  Få hjælp her.

YouSee Plus & YouBio

YouSee Plus:

Fejl på fjernbetjeningen? Få hjælp her. 

Hjælp til opsætning? Få hjælp her.

Fuldt udbytte af YouSee Plus og boksens funktioner? Få hjælp her.

Hvordan opretter jeg en favoritliste? Få hjælp her. 

Hvordan lejer jeg film og serier? Få hjælp her. 

Fejl på StartForfra? Få hjælp her.

YouBio:

YouBio boksen: Hjælp til opsætning - Favoritliste - 

Den gode Tv-installation

Hvordan kan jeg lave mine egne installationer? Få hjælp her.

Hvad er YouSee Ready mærkningen? Læs mere her. 

Jeg er i tvivl om mine kabler og stik er korrekte og i orden! Læs mere her.

Har du forslag til gode råd, nyttige link eller Fejlretning, andre kunder vil have gavn af, så tag kontakt til os.

Kevin

Kasper

/Kevin

2 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kevin har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Fjernbetjeningen virker ikke

Det kan skyldes flere ting, så her er de ting du skal teste.

1. Kan fjernbetjeningen tænde og slukke boksen (Hvis ja, så tryk på den lille STB knap på øverste række af knapper på fjernbetjeningen)

1. Tjek batterierne (Skift dem for en sikkerhedsskyld)

Virker dette ikke, så er fjernbetjeningen gået i stykker. Hvis du har en lejeboks eller en købeboks inden for de 2 års garanti, så bytter vi den gratis, er boksen uden for garantien, så koster en ny fjernbetjening 150 kr.

Du kan købe en ny eller få den byttet ved at kontakt os.

Fjernbetjeningen udføre andre kommandoer end du beder den om.

Her oplever vi oftest at den skruer op eller ned for lyden ved kanalskift,

Dette betyder at fjernbetjeningen er gået i stykker. Hvis du har en lejeboks eller en købeboks inden for de 2 års garanti, så bytter vi den gratis, er boksen uden for garantien, så koster en ny fjernbetjening 199 kr.

Du kan købe en ny eller få den byttet ved at kontakt os.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Med YouSee Plus-Boksen kan du starte udsendelser forfra. Så behøver du aldrig ærgre dig over at være kommet for sent ind i en udsendelse! StartForfra virker på stort set alle kanaler i din Grund-, Mellem- eller Fuldpakke.

Bortset fra live-sport og enkelte øvrige udsendelser kan du starte alle udsendelser forfra, så hold øje med StartForfra-ikonet i Nu & Næste-bjælken på dit tv - det betyder, at du kan starte udsendelsen forfra.

Jeg giver i denne vejledning råd og vejledning til, hvad du kan gøre hvis du har problemer med at starte udsendelser forfra.

Spørgsmål og Svar:

1. Jeg kan slet ikke starte udsendelsen forfra - hvad gør jeg?
Din boks skal have tilslutning til internettet før at du kan starte forfra. Tjek derfor at din boks lyser i LINK lampen på boksens frontpanel. 

Hvis boksen lyser i LINK lampen, så burde boksen være på nettet, men dobbelt-tjek gerne ved hjælp af en systemtest eller om andre funktioner på boksen virker f.eks. Tv-arkiv.

Sådan gør du:
Gå i Menu -> Indstillinger -> Test af indstillinger -> Vælg "Start" med piletasterne og OK

2. Boksen er på nettet, men jeg kan stadig ikke starte udsendelsen forfra - hvad gør jeg?

Hold øje med StartForfra-ikonet i Nu & Næste-bjælken på dit tv - det betyder, at du kan starte udsendelsen forfra. Hvis denne ikke er til stede, så kan du ikke starte denne udsendelse forfra. 

Hvis der er et ikon og det ikke virker skal du kontakte vores support.

3. Jeg starter forfra, men lige pludselig fryser udsendelsen - hvad gør jeg?

For at StartForfra kan virke optimalt skal dit tv-signal også være optimalt. På boksen er det muligt at lave en Avanceret modtager test som måler om signalet på de forskellige QAM’er (Frekvens-pakker i nettet) er i orden.

Sådan gør du:

Gå i Menu ->Indstillinger -> Information -> Avanceret modtagertest -> Boksen måler nu signalet på QAM’erne.

Hvis boksen melder fejl på nogle af QAM’erne (QAM 29 undtaget), så er signalet ikke tilpas i orden. Du kan forbedre signalet ved af følge rådene under ” Den gode Tv-installation” i hovedindlægget i denne tråd.

Kan du ikke løse problemet med signalet, er du velkommen til at kontakte support, så vi kan sende dig en YouSee tekniker ud på adressen.

(Husk at læse om teknikerbesøg her inden du får en tekniker ud: www.yousee.dk/tekniker)

Hvis signalet er i orden, kan fejlen også skyldes en teknisk fejl på video-serverne og det vil vi meget gerne undersøge nærmere og fejlrette på herfra. I dette tilfælde skal du også rette henvendelse til vores support. 

4. Jeg får en fejlkode når jeg starter forfra, hvad gør jeg?

Hvis du får en fejlkode frem på din skærm, kan du ved kontakt til support få afkodet denne. Herfra kan vi råde og vejlede i forhold til hvordan fejlen løses.

God fornøjelse med StartForfra på din YouSee Plus-boks! :D

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P