Spørgsmål

Fejlmeddelelse: "TV-boks endnu ikke aktiveret"

Omdømme 5
Badge +2
Min Humax tv-boks, som jeg har brugt siden den kom frem 18. april 2016, vil pludselig ikke logge på. Fejlmeddelelsen lyder:
"Din tv-boks blev ikke genkendt af YouSee. Det kan skyldes forbindelsen til YouSee. Problemet der opstod: Tv-boksen er endnu ikke aktiveret. Kontroller din ordrebekræftelse. Prøv igen."

Trykker jeg OK på "Prøv igen", kommer den samme meddelelser med det samme. Det er ikke muligt at komme ind i "Menu", ja boksen kan end ikke slukkes via fjernbetjeningen.
Slukkes der for det hele, får jeg samme meddelelse, når der igen er tændt for tv og boks.

Det er jo ubegribeligt, da den har fungeret lige indtil i aften. Den er på ingen måde opsagt, og i "Mit YouSee" står den som en del af mit abonnement. Der er ingen meddelelser om driftsforstyrelser. Tidligere i dag skete der det, at min Ekstrakanal "TV 2 Sport" blev sort. Men det gjorde jeg ikke noget ved, da jeg tænkte at den nok ville vende tilbage senere.

40 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Prøv at forbinde boksen med kabel til internettet.
Har de ikke lige sendt en opdatering ud til den? Den skal måske bare sunde sig :)
Omdømme 7
Badge +4
Prøv reset knappen bag på boksen
Omdømme 5
Badge +2
Jeg har sat netværkskabel til. Det hjælper ikke.
Jeg har prøvet at tænde og slukke bagpå 3-4 gange. Det hjælper ikke.

Reset-knappen har jeg holdt mig fra. Beholder jeg mine optagelser, hvis den bruges?
Det er nok bare deres server, som ikke gider svare tilbage som den skal lige nu. Vi hører jævnligt, at folk oplever "Din tv-boks blev ikke genkendt".
Omdømme 7
Badge +7
Logan skrev:

Det er nok bare deres server, som ikke gider svare tilbage som den skal lige nu. Vi hører jævnligt, at folk oplever "Din tv-boks blev ikke genkendt".

Hvem er vi? Hvor hører I det?
Det sker ofte i forbindelse med anskaffelsen. Først får man boksen, men der går yderligere tid før boksen er registreret i systemet. Det fremgår af ordrebekræftelsen, hvornår boksen kan tages i brug. Det gælder selvfølgelig ikke i Vilhelms tilfælde.
Omdømme 7
Badge +7
Vilhelm skrev:

Jeg har sat netværkskabel til. Det hjælper ikke.
Jeg har prøvet at tænde og slukke bagpå 3-4 gange. Det hjælper ikke.

Reset-knappen har jeg holdt mig fra. Beholder jeg mine optagelser, hvis den bruges?

Ja, du må påregne, at du mister dine optagelser.
joern skrev:

Hvem er vi? Hvor hører I det?
Det sker ofte i forbindelse med anskaffelsen. Først får man boksen, men der går yderligere tid før boksen er registreret i systemet. Det fremgår af ordrebekræftelsen, hvornår boksen kan tages i brug. Det gælder selvfølgelig ikke i Vilhelms tilfælde.

Jeg har set flere indlæg her på forummet, på facebook og andre steder ude i byen. Problemet opstår længe efter anskaffelse af boksen. Jeg har set flere nævne det i forbindelse med opdatering - men det kan også bare være et tilfælde, at deres server ikke svarer i forbindelse med en genstart. Problemet plejer at gå over af sig selv.
Hvad sker der, hvis I andre med boksen genstarter den? :)
Omdømme 7
Badge +6
Ved en genstart, ja så genstarter den og i de fleste tilfælde rettes det problem der er.
Omdømme 5
Badge +2
Tak for diverse svar.
YouSee Support har fortalt mig at YouSee har et teknisk problem. Desværre kan man først hjælpe mig lørdag eftermiddag. Indtil da må jeg klare mig med kabel-tv og computer.
Omdømme 7
Badge +7
Tak for tilbagemeldingen. Muligheden for, at boksen ikke virker, har bevirket, at jeg har beholdt et kort i mit TV, så jeg kan se også de kodede kanaler.
Jeg er lige overgået til bland selv med kort. Jeg gider heller ikke eventyret med den boks. Jeg har dermed også fravalgt tanken om at få den kommende boks.
Omdømme 7
Badge +4
Logan skrev:

Jeg er lige overgået til bland selv med kort. Jeg gider heller ikke eventyret med den boks. Jeg har dermed også fravalgt tanken om at få den kommende boks.

Selvom den giver nogle udfordringer, så kunne jeg ikke undvære den og glæder mig da også til den nye

Vilhelm, lørdag eftermddag, kommer der en tekniker ud ? Holder du os underrettet ?
Omdømme 5
Badge +2
mich skrev:

... Selvom den giver nogle udfordringer, så kunne jeg ikke undvære den og glæder mig da også til den nye.

Vilhelm, lørdag eftermddag, kommer der en tekniker ud ? Holder du os underrettet ?

Det er aftalt at supporten ringer mig op.
Jeg har også en kortlæser med kort i tv'et.
Omdømme 7
Badge +4
Vilhelm skrev:

mich skrev:

... Selvom den giver nogle udfordringer, så kunne jeg ikke undvære den og glæder mig da også til den nye.

Det er aftalt at supporten ringer mig op.
Jeg har også en kortlæser med kort i tv'et.

Så må vi se, hvad han kan gøre for dig
Jeg har lige browset facebook. En mere brokker sig over det her til aften :)
Omdømme 7
Badge +7
Ikke underligt når YouSee har en fejl.
Det tegner et billede. Yousee mener åbenbart, at Wilhelms fejl ligger hos ham selv. Det var også for at tegne et større billede, at jeg spurgte om andre med boksen kunne prøve at genstarte den i går.
Omdømme 7
Badge +7
Hvis du ruller op til Vilhelms svar, skriver han, at YouSee har et teknisk problem.
De siger, en supporter vil ringe til ham... Hvis de mener problemet ligger hos dem, burde det ikke være nødvendigt.
Omdømme 7
Badge +7
Du mener ikke, at YouSee behøver, at give besked, når fejlen er rettet? Det kan da godt være, at der kommer en montør til Vilhelm, men ellers bør de da give ham besked på, at fejlen er rettet. I modsat fald kan Vilhelm blive nødt til at starte boksen igen og igen indtil den virker.
Vi får vente med få en tilbagemelding fra Vilhelm.
Omdømme 7
Badge +4
Hvis der havde været et generelt serverproblem, så tror jeg, vi havde set flere indlæg på facebook, men ja, nu må vi se, hvad Vilhelm melder tilbage med
Omdømme 7
Badge +7
mich skrev:

Hvis der havde været et generelt serverproblem, så tror jeg, vi havde set flere indlæg på facebook, men ja, nu må vi se, hvad Vilhelm melder tilbage med

Hvem taler om serverproblem? Det kan jo sagtens være et lokalt problem, men du har ret. Nu må vi vente på en tilbagemelding fra Vilhelm.
Omdømme 7
Badge +4
Det gjorde Logan https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/fejlmeddelelse-tv-boks-endnu-ikke-aktiveret-100713/index1.html#post119451

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)