Svar

Fejl på TV-arkiv gennem Samsung YouSee Plus boksen

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MS-ERIK har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
  • Instruktør
  • 166 kommentarer
Jeg har problemer med brugen af TV-arkivet på Samsung YouSee Plus boksen. En del arkiverede programmer kan nogen gange ikke afspilles. Hvis de vælges vises en grå boks med fejlnummer 1506. Det forklares ikke hvad den kode betyder. Oversigterne, guiden og beskrivelserne af arkiverede programmer fejler ikke noget. Nogen gange er det nødvendigt at slukke og tænde for boksen for at få den til at reagere igen.

Der er ingen fejl ved visning af direkte udsendelser, hverken dem i fuldpakken eller tilkøbte ekstrakanaler, og heller ikke ved afspilning af programmer optaget på boksens harddisk, eller af film og serier.

Hvis websiden "YouSee Tv & Film" åbnes i en computer er der ingen problemer med afspilning af arkiverede programmer, og bruges TV-skærmen som skærm for computeren er der ingen synlig forringelse på billedkvaliteten af det afspillede, så den mulighed er fuldt ud anvendelig når det ikke virker gennem Samsung boksen. Men det er vel meningen at det skal fungere direkte gennem valg i boksen.

Er det et kendt problem, som andre også har, eller må det være en fejl i boksen eller i softwaren?

icon

Bedste svar af MS-ERIK 12 november 2015, 18:08

Fejlen ser ud til at være udbedret, men det holdes under observation.

Se original

13 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

MS-ERIK skrev:
Jeg har problemer med brugen af TV-arkivet på Samsung YouSee Plus boksen. En del arkiverede programmer kan nogen gange ikke afspilles. Hvis de vælges vises en grå boks med fejlnummer 1506. Det forklares ikke hvad den kode betyder. Oversigterne, guiden og beskrivelserne af arkiverede programmer fejler ikke noget. Nogen gange er det nødvendigt at slukke og tænde for boksen for at få den til at reagere igen.

Der er ingen fejl ved visning af direkte udsendelser, hverken dem i fuldpakken eller tilkøbte ekstrakanaler, og heller ikke ved afspilning af programmer optaget på boksens harddisk, eller af film og serier.

Hvis websiden "YouSee Tv & Film" åbnes i en computer er der ingen problemer med afspilning af arkiverede programmer, og bruges TV-skærmen som skærm for computeren er der ingen synlig forringelse på billedkvaliteten af det afspillede, så den mulighed er fuldt ud anvendelig når det ikke virker gennem Samsung boksen. Men det er vel meningen at det skal fungere direkte gennem valg i boksen.

Er det et kendt problem, som andre også har, eller må det være en fejl i boksen eller i softwaren?

Du er helt med på, at Arkiv på YouSee boksen er yderst begrænset? DR programmerne, Eurosport 1 og 2 samt evt C More kanalerne er de enest.

Omdømme 3

Badge +3
Jeg må hellere tilføje, at p. t. får jeg en fejl 254 og så står der: Prøv igen senere.

Omdømme 3

Badge +3
Nu kan jeg også få en fejl 1506. Fejlmelder i morgen.

Jeg har også fejlen 1506, men visse udsendelser på tv arkivet fungerer som de skal.
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MS-ERIK har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Tak for svarene.

Det tyder på at det ikke er min boks, der er fejl på, men at det er noget, som YouSee må rette. Enten lokalt hos YouSee eller ved udsendelse af rettelser til boksens software.

Jeg var godt klar over at udvalget af arkiverede programmer er meget større på websiden end gennem boksen. Hvad angår DR's programmer er udvalget endnu større på DR's hjemmeside, hvor man kan finde flere år gamle arkiverede programmer.

Har samme probem. Talte med supporten i aftes, men de mente ikke der var noget generelt galt og at jeg skulle nulstille min boks. Det tyder nu på at være en generel fejl. Mon vi får en forklaring her på sitet?

Omdømme 2

Badge
Hej.

Jeg formoder at der med "nulstilling" menes at genindstille boksen til fabriksindstillingerne. Herved mistes alle indstillinger, der er foretaget, herunder listen med favoritkaneler.

Dette må derfor være sidste udvej. Det hjælper ikke at genstarte boksen ved at slukke og tænde igen. Det hjælper kun til at låse boksen op hvis fejlen har låst den.

Da flere brugere har haft fejlen med forskellige fejlkoder eller andre fejl, tyder det på en mere generel fejl end noget, der kan være gået galt lokalt for enkelte brugere. Det er i øvrigt ikke samtlige arkiverede programmer, der rammes, nogen af dem virker normalt.

Det er overvejet om det kan skyldes et antennekabel, der ikke er helt godt nok i henhold til YouSee's retningslinier, men så er det lidt underligt at ingen normale kanaler fra boksen er ramt.

Men faktisk kan man klare sig med arkivet på websiden "YouSee Tv & Film" i en computer, hvis computeren er forbundet til fjernsynet og bruger dette som skærm. Man kan så også bruge arkivet på DR's hjemmeside. Har man Windows 8.1 eller Windows 10 kan man installere end app fra DR, som giver bedre billedkvalitet end browseren. Hos DR er der et stort udvalg af programmer i arkivet, men naturligvis kun af DR's programmer.

Alle måder, både gennem boksen og gennem computer har den mangel, at materialet ikke ser ud til at kunne leveres i HD-kvalitet.

Omdømme 3

Badge +3
Jeg har fejlmedt fejlen gennem den afdeling, der står for udvikling af boksen. De ser på sagen.

Brugervejledling Yousee boks

Omdømme 3

Badge +3
Brugervejledning - til hvad? Der er tale om en gennerel fejl og ikke en betjeningsfejl.

Omdømme 2

Badge
Fejlen ser ud til at være udbedret, men det holdes under observation.

hej

jeg har for at vide harddisk på youseee boks ikke være mere end brug 60% eller kan det give problem med arkiv

hej

jeg fik og vide harddisk på yousee boks ikke må være fuld mere end 60% da det kan give problem

så jeg slet serie og andet som jeg ikke fik når og ser og arkiv give stadig fejl

cmore give error 352

eurosport kode 252

der er desværre skat en fejl i optagelsen af dette tv arkiv progrem yousee vil forsøge at rette fejlen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)